Знай наших: Максим Шкіндер - український дизайнер McLaren
Перші кроки
Я народився в невеликому місті Енергодарі, де в 90-х молоде покоління не мало різноманіття у виборі, ким стати. З дитинства мені найбільше подобалось малювати. Особливо захоплювали мультфільми, зокрема кольори та анімація персонажів. Вони притягували мою увагу значно більше, ніж сюжет.
Після школи мені хотілося вивчати графічний дизайн, але на цю спеціальність був просто неймовірний конкурс. Оскільки «контракт» моїй родині було не потягнути, я вступив на «бюджет» до Київського інституту декоративно-прикладного мистецтва імені Бойчука на промисловий дизайн, сподіваючись згодом перейти на більш престижний напрям. Утім, так захопився промисловим, що про графічний забув.
На другому курсі у мене було завдання спроектувати електроінструмент, і після того, як я його виконав, викладач помітив форми, більше характерні для автомобілів, і порадив зобразити машину. Цей період у моєму житті ознаменувався початком інтересу до транспортного дизайну.
Удача
Під час навчання в Києві я вже думав про майбутнє – кілька разів подавав документи в Туринську школу дизайну, але з різних причин мені відмовляли. Потім мене запросили попрацювати в студії Артемія Лебедєва в Москві. Це була чудова нагода проявити себе в реальних умовах. По поверненню я засів за дипломну роботу, аж тут на мене вийшли італійці і самі запропонували взяти участь у конкурсі на задану тему. Зрозуміло, що роблячи похапцем диплом, у мене не було часу на інші проекти, тому я просто надіслав їм частину своєї дипломної роботи. За нею вони оцінили мій потенціал і запросили безкоштовно навчатися. Я переїхав через місяць після захисту.
Мотивація – це наскільки глибоко ви усвідомлюєте, що проживаєте своє єдине життя.
Треба розуміти, що теми всіляких конкурсів – це найчастіше просто форми для учасників, щоб вони не губились, виконуючи завдання. Слід уміти читати між рядків і бути готовим надати щось, що, на перший погляд, не відповідає рамкам відбору, зате розкриває ваш талант. В Італію треба було надати проект авто, я ж надіслав космічний корабель.
У моєму житті так усе влаштовано, що чим більше відмовляють, тим дужче я прикладаю зусилля, доводячи зворотне. Коли не виходило вступити в Турин або плани в цілому розходилися з можливостями, мені згадувалась історія Юрія Нікуліна. На перших кінопробах йому сказали, що з такою зовнішністю тільки в цирку працювати. Як результат – він став улюбленим клоуном для мільйонів та знаменитим актором.
Пріоритети
В Італії я був єдиний студент у групі, який навчався безкоштовно. Не набравши потрібних балів, був ризик втратити стипендію, тому доводилось підтримувати заявлений рівень і бути певним орієнтиром для інших. На подорожі не залишалось ані часу, ані грошей – батьки з усіх сил працювали в Україні, щоб мені допомагати. Країну я об'їздив уже після навчання, коли став працювати у «Шкоді».
Одночасно мені зробили пропозицію «Мерседес» і «Шкода». Чому я вибрав скромних чехів, бо вони кликали працювати, а німці запрошували на стажування лише з можливим працевлаштуванням. Я вже знав, як діють дизайнерські бюро: на одне місце претендує по 5-6 талановитих студентів, що дозволяє великим компаніям кожні півроку набирати собі нових молодих дизайнерів за невеликі гроші і користуватись їхніми ідеями.
Досвід
Краса в автодизайні досить спірна штука. У кожного з професіоналів свій смак і уподобання, вони виховувалися в хороших профільних школах. Нам пояснювали, що гарно, а що ні на прикладі визнаних авторів.
Мало хто, на жаль, знає, однак багато українських хлопців (деякі з них мої добрі друзі) працюють у DACIA-RENAULT у Бухаресті, Honda в Японії та Alfa-Romeo і Pininfarina в Турині. Кожен з нас по-своєму мотивує один одного.
Мабуть, це дивно звучить, але найкращий відпочинок для мене – малювання. Коли працював у «Шкоді» над седанами, на вихідних малював суперкари. Тільки-но став займатися суперкарами – у вільний час почав малювати інше і відволікатись від машин. Проте малюю постійно.
Чи є життя після McLaren? У світі автомобільного дизайну важко уявити, сподіваюсь, що є. А взагалі, я маю багато планів на майбутнє. Можливо, зміню рід діяльності і візьмусь за дизайн одягу. Залюбки б попрацював з якимсь домом моди.