Історія бренду: Жан Пату

Засновник знаменитого модного дому створив найдорожчу парфумерію 1920-30-х років – «Joy», в одному флаконі зосередивши аромат трьохсот троянд і десяти тисяч квіток жасмину. Навіть найпростіші речі модельєр перетворював на твори мистецтва – чого варті його знамениті светри, схожі на картини кубістів!Фото blogspot.com
Мода, війна, Париж
Життя модельєра не завжди було схоже на свято. Виходець із забезпеченої сім'ї не захотів займатися батьківським бізнесом – шкіряними обкладинками для книжок – і вважав за краще стати підмайстром у хутряному ательє свого родича. Досконало за п'ять років опанувавши тонкощі крою та шиття, Жан Пату відкрив власну справу – так 1912 року в одному з паризьких районів з'являється невелике ательє з претензійною назвою «Maison Parry», де продавали хутряні вироби і сукні. Півтора року йде на розкрутку, перш ніж модний дім отримує перше велике замовлення. Здавалося, тепер Жан Пату потрапив у течію і ніщо не зможе перешкодити подальшому розвитку, пошуку клієнтів і створенню цікавих ліній одягу. Але тут почалася війна.
Жан Пату сприйняв Першу світову надто болісно, не змігши бути осторонь від людського горя. У перші ж місяці всесвітньої трагедії він вирішив піти на фронт добровольцем і пройшов через воєнні тяготи в ранзі капітана французької армії. Переживши жах лихоліття, Жан Пату повернувся додому, де на нього чекав приємний сюрприз. За його відсутності модним домом опікувалася сестра Мадлен і її чоловік Реймон Барбас, тому, повернувшись, Жанові Пату не довелося починати справу з нуля, а можна було просувати нові ідеї. Коли їх стало достатньо для того, щоб у світі моди заговорили про засновника «Maison Parry», модний дім перейменували на салон Жана Пату, котрий уже 1919 року містився на паризькій вулиці Сен-Флорентин.Фото blogspot.com
Сміливість шарму, чарівність зухвалості
1920-ті роки. Жінку більше не вважають доповненням у розкішній колекції чоловіка, в суспільстві дедалі частіше говорять про жіночу спроможність і досягнення. Конкуруючи з Шанель, яка займає модну нішу елегантності, Жан Пату запускає лінію жіночого спортивного одягу, а також по-домашньому затишні кардигани та плетені купальники. Його ідеї здаються ковтком свіжого повітря: мистецтво кубістів підказує модельєрові, що рішучий настрій на перемогу, відтепер властивий жінкам, чудово передає геометрична стриманість фігур. А арт-деко своєю ніжною витонченістю нагадує, що перед нами – переможниця, яку потрібно відносити до прекрасної статі.
Сам Жан Пату говорив про модну філософію так: «Сучасна жінка веде активний спосіб життя, тому творець має одягати її відповідно, найпростішим чином, але заразом підкреслюючи її жіночність і чарівність». Його одяг грав з жіночими бажаннями, не обмежуючи власницю убрань ані в русі, ані в самовираженні, та водночас примирюючи людей з післявоєнним світом.
1921 року Сюзанн Рашель Флора Ленглен – французька тенісистка та олімпійська чемпіонка – демонструє суспільству одяг від Жана Пату. Вона виходить на змагання в білій сукні, що ледь прикриває коліна, на її плечі накинуто трикотажний кардиган. Наряд одразу ж викликає бурхливе обговорення через свою незвичність. Надалі Ленглен носить зручні та практичні речі від Жана Пату як на тенісному корті, так і за його межами. Тепер увагу знаменитостей прикуто до спортивного одягу, й Пату одержує замовлення створити цілий гардероб для Рут Елдер – першої жінки-пілота, котра здійснила спробу перелетіти через Атлантичний океан.Фото theredlist.com
... До Жана Пату приходить слава, відомі люди бажають мати цей бренд у своїй колекції, навіть якщо їхня діяльність не пов'язана зі спортом. Ще за декілька років лінія одягу Пату стає доступною для простих смертних. Жан Пату говорив про те, що сприймав успіх модних ідей як одвічну потребу балансувати на грані між включенням у життєву боротьбу (як це відбувається в спорті) і вмінням спостерігати за тим, що відбувається (це властиво глядачам змагань). Ця філософія якнайкраще приживається і в Америці, де Жан Пату шукає цільову аудиторію, усвідомлюючи, що у Франції першість усе ж належить Шанель. Утім, у Парижі Пату вельми успішно засновує бутик Le Coindes Sports, де кожну із зал присвячує окремому виду спорту. Тут можна вибрати одяг для верхової їзди, тенісу, гольфу, прогулянки на яхті та навіть для риболовлі. Після цього Жан Пату замахується на французькі курортні райони, а потім вирушає до Нью-Йорка. В Америці модельєр провів конкурс і повернувся до Франції з шістьма моделями – перше ж дефіле мало нечуваний успіх. Цей крок привернув увагу американців до модного бренду, а французи вкотре усвідомили, що в їхній країні живе особистість світового масштабу.
Цього виявилося достатньо для того, щоб заговорити про фірмові кольори кутюр’є. «Пату, який у минулому віддавав перевагу чорній барві, тепер робить вибір на користь жовто-зеленого. Жовтуватий відтінок, який проглядається з глибини зеленого кольору, вельми важливий, адже чимало великих жінок співвідносять зелений з надприродними здібностями», – так писали в американській пресі. Наступний колір, який з'явився в колекціях модельєра 1930 року, лавірував між сірим і бежевим тонами.
Як і інші талановиті дизайнери, Пату був певен, що власний стиль важливіший за моду, а тому ставився до виробленого одягу доволі просто – замовник міг з легкістю доповнити куплену річ відповідно до примх фантазії. Сувору сукню було нескладно перетворити на романтичний варіант або надати святково-декорованим моделям класичної витонченості за допомогою капелюхів і шаликів, які сам Пату називав «всякими дурничками».Фото theredlist.com
З 1925 року Жан Пату більше не обмежується одягом і випускає три серії парфумів – «Amour-amour» (як казав сам виробник, для чуттєвих брюнеток), «Que Sais-Je?» (для легких на підйом і в спілкуванні білявок) і, нарешті, Adieu Sagesse (сама назва радила рудоволосим дівчатам «попрощатися з розсудливістю»). А невдовзі Пату продовжив експерименти і запропонував жінкам, які вибирають спортивний спосіб життя, чоловічий аромат «Le Sien», у перекладі – «его».
1936 року чоловіка, котрий вірив у те, що одяг має бути гарним, але функціональним, не стало. Барвисті тенденції вийшли на новий етап, але вже без ідейного натхненника.
Модний дім «Жан Пату»: сучасність
Після смерті Жана Пату модний дім очолив чоловік сестри модельєра Реймон Барбас. У колекціях з'являються темно-сині пальта-накидки, рожеві сукні з рюшами, неймовірні біло-блакитні вечірні вбрання і солідні темно-зелені костюми зі срібними ґудзиками. Нові власники почергово випускають весільні сукні та строгий діловий одяг, запрошують до співпраці знаменитих дизайнерів, серед яких: Марк Боан, Карл Лагерфельд, Жан-Поль Готьє та Крістіан Лакруа. А лінією парфумерії тепер опікуються внучаті племінники Жана Пату – Гі та Жан Муї.
Головне фото cmadeleinesvintage.com