RU  UK  EN
Статьи  >  Уяви  >  Точка на карті: музей Ілани Гур

Точка на карті: музей Ілани Гур

Складання маршрутів для сучасних туристів вже давно виходять за межі класичного розуміння поїздок за кордон. Мандрівники сьогодні є настільки вибагливими, що стандартний набір — історичні місця та крамниці з сувенірами скоро турагенціям пропонувати буде нікому, адже попит зростає не на традиційні екскурсії, а на отримання емоцій.

Тож, якщо ви хочете не просто оглядово побачити Тель-Авів, а прагнете зануритися у чарівний та фантазійний світ однієї з непересічних жительок цього ізраїльського міста Ілани Гур, надихніться нашими враженнями та обов‘язково відвідайте її творчий простір.

C8439FA7-A43B-4811-B78D-0FC281A7B565.jpeg

Мисткиня та власниця музею — Ілана Гур народилася в Тиберії в родині високоповажних лікарів і художників. Вона ніколи не вивчала мистецтво чи дизайн у вищому навчальному закладі та власну художню манеру удосконалювала самостійно. Ілана самотужки створювала свій творчий світ, в якому панували власні закони та правила. З раннього віку елементами її скульптур ставали зовсім неочікувані предмети. Її бачення виходило далеко за межі класичного розуміння мистецтва. Безперечно, Ілана — автодидактична мисткиня. Роботи Гур — це скульптури, меблі, предмети побуту, моди та дизайну інтер’єру, ювелірні вироби, які експонувалися у численних музеях Ізраїлю та за кордоном, серед яких: Тель-Авівський музей образотворчого мистецтва, Музей сучасного мистецтва у Відні. Її підпис стоїть і на відомій рухомій скульптурі "Ніколи більше" (Never Again) в Музеї Голокосту “Яд Вашем” в Єрусалимі та статуї "Жінка на вітрі" (Woman in the wind) в парку Шарля Клора в Тель-Авіві.

Головна специфіка робіт Ілани Гур зібрати на перший погляд непоєднувані частини у єдині композиції, які надають їм нових сенсів.

200644B5-E1CA-4E88-BE51-CB60F93841FC.jpeg

Музей Ілани Гур

Будівля музею, стіни якої пам’ятають історичні події останніх 280 років, стоїть на пагорбі Старої Яффи звідки відкривається панорамний вид на Середземне море. Вона була колись і своєрідним притулком для паломників на шляху до Єрусалима і фабрикою з виготовлення мила та косметики. На початку дев'яностих 20 століття Ілана Гур придбала споруду, щоб експонувати свої художні твори та величезну колекцію мистецтва, яку вона ретельно збирала роками. Під час реставраційних робіт на власницю чекали несподівані “відкриття”, що мають справжню археологічну цінність. Працівники, що здійснювали ремонт помітили у підвалі будинку рідкісну кам'яну піч, яка скоріш за все використовувалася при виготовленні мила – тепер вона частина експозиції. Знахідки продовжують поповнювати колекцію музею і сьогодні. Тож відвідуючи музей, обов’язково підведіть очі вгору. Унікальна стеля з амфор постане в усій красі. Останнім часом під підвальним поверхом було знайдено ще одне приміщення, і якщо легенди давніх часів правдиві, одного дня власниця музею зможе виявити і канал, що веде до моря.

1A0BF375-4F59-4487-ADB0-F4BE86635721.jpeg

Життя у мистецтві

Гур стверджує, що зрозуміти мистецтво, людина може тільки тоді, коли воно до нього є “близьким”, вона може його торкатися, відчувати на дотик. І, можливо, саме тому Ілана Гур замість того, щоб виставляти експонати у «бездушному» білому просторі, “переплела” мистецтво з особистим життям (музей є також будинком художниці та скульпторки). Твори не є недосяжними, елітарними та стерильними, вони легкі та доступні для відвідувача. Саме за таким принципом Ілана поєднує мистецький дизайн та історію будинку, розмиває межі між різними сферами та реалізує ідею мистецтва як частини життя.

8DF695B1-E34C-4B32-B465-554B01B147B7.jpeg

Експонати

У музеї понад 500 експонатів, як з Ізраїлю, так і з усього світу, поряд із роботами самої Ілани Гур творчі доробки Менаше Кадішмана та Урі Ліфшица, Шахара Сарігта та Олександра Орхипенко, Дієго Джакометті та Генрі Мура. Старожитності є сусідами творів сучасного мистецтва, а етнічна тематика з Африки та Південної Америки навіть можна сказати є панівною у колекції.

ACA230C5-23CC-4204-91DF-E301DBB0466B.jpeg


У музеї повністю еклектична природа. Три поверхи, десятки залів, у кожного своя тематика.

Найвідомішу власну скульптурну композицію «Ранок після», наприклад, мисткиня розмістила на першому поверсі у «Кімнаті Монахів». Зала завдячує своїй назві двом 300-річним столам, які були привезені з грецького монастиря. Наразі вони є частиною інсталяції, яку відвідувачі сприймають по-різному. Для когось це світ після апокаліпсису, для інших — хаос сучасності. Залишитися без вражень туристу з такими експонатами - важко.

CD741D69-7483-4114-A411-F8550F6450EA.jpeg


Зупиняють відвідувачів біля себе і креативні роботи відомої ізраїльської скульпторки та художниці – Надії Горенштейн.

Авторка приділяє велику увагу витокам мистецтва. На її творчість сильно вплинула японська культура. Навіть зараз у її скульптурах можна побачити мотиви традиційних японських ляльок — кокеші. Надія не поділяє гонитви за тенденціями та інноваціями, «всіма силами тікає від шуму медіа та ідеального соціального світу». Сама скульпторка характеризує свої роботи так:

«У світі безособового масового виробництва, позбавленого людських дотиків, я хочу заглибитись у фізичну ручну роботу, включаючи традиційні прийоми та матеріали, якими користуються люди протягом багатьох століть (дерево, глина, текстиль, метал, папір). Я прагну створювати об'єкти, які не є ні точними, ні чистими, натомість розкриваю матеріал»

88450235-03C5-4DBA-96F1-6E802330B120.jpeg

24E5CF77-2F07-40E4-AF89-328DF53B9078.jpeg

Щось може стати кращою обрамою для робіт, ніж панорамний вид на Тель-Авів? На даху музею – “Сад скульптур”, де можна побачити різноманітні композиції власниці. Наприклад, серія скульптур бедуїнських жінок: "Материнство" і "Мати і дитя", а також робота «Ранок/Траур», в якій виразно прослідковується важливий мотив робіт Ілани Гур - вир життя та смерті, крихкість людського буття.

Зовсім поруч експонати ексцентричної Веред Аронович. Ізраїльська мисткиня відома своїми несподіваними та непередбачуваними творчими рішеннями. Виставлена робота "Фонтан" з дітьми з обличчями вбивць - одних безмірно дратує, інших настільки ж притягує.

Знайти правильне місце для експонування, проявити роботи у несподіваних контекстах, дати їм можливість розкритися перед відвідувачем – ці завдання у музеї повністю втілені в життя.

І повірте нам, що блукаючи різними кімнатами музею, хоча б раз вам спаде на думку, що ви потрапили у зачарований будинок, експонати якого прокидаються вночі і проживають своє життя разом з неординарною Іланою Гур, а вранці знову ніби “затамовують подих” перед новими відвідувачами.

CD36B56B-686D-4AA5-81F7-63E913C2267B.jpeg

76645B5D-1596-4DCA-8480-6A1C8B30716B.jpeg

Проект OUTLOOK висловлює подяку за підтримку в створенні матеріалу Представництву Міністерства туризму Держави Ізраїль в Україні та особисто Пані Ганні Романенко.

Фото: Аріна Сіра спеціально для OUTLOOK

Вам это будет интересно:
Мистецтво тату: заворожлива магія натільних малюнків
Історія цього мистецтва налічує близько 6 тисяч років. Примітно, що своїм народженням модне нині ремесло завдячує випадку… Одного дня хтось із первісних людей помітив, що після того, як на місце опіків і порізів потрапляє будь-який натуральний барвник, на шкірі з’являються дуже стійкі малюнки.
Зроблено у Швеції: далекарлійська конячка
Відтоді, як крилаті коні валькірій назавжди поскакали до Вальхалли, на сторожі традицій вікінгів стоїть далекарлійська конячка – розписна народна іграшка, вперше згадана в літописі XVII століття. Далекарлійський коник є талісманом нетуристичної Швеції, рятуючи від забуття старовинні перекази і вірування.
Брегенц. До театру у смокінгу і на катамарані
Спеціально для тих, хто вважає театр і оперну музику пережитками минулого, ми розповімо про дивовижний австрійський театр, де традиційне мистецтво поєднується з технічними та інженерними новинками, а ще з неперевершеним краєвидом Альп.
Мурали: новий підхід до старого мистецтва
Сучасні міста вже неможливо уявити без муралів – масштабного за своїм розміром живопису, що прикрашає будівлі. Ми не лише зібрали у своїй колекції найбільш яскраві роботи з усіх куточків планети, але й намагалися дізнатися якомога більше про сам цей напрямок мистецтва.
Не вежею єдиною. ТОП кращих творінь Густава Ейфеля
Кажуть, Гі де Мопассан ненавидів Ейфелеву вежу. Знаменитий письменник вважав, що вона спотворює Париж і не приносить місту ніякої користі. Проте його частенько можна було зустріти в затишному кафе на вершині конструкції. У таких випадках автор «Любого друга» говорив, що «тільки тут клята вежа не трапляється йому на очі...»
Кінцугі. Японське мистецтво реставрації
Японці – один із тих народів, котрі ревно шанують давні традиції. Вони поважають старість, цікавляться предками і нерідко знають сімейний родовід на пам’ять. З таким світоглядом не дивно, що унікальна техніка реставрації кінцугі з’явилася саме там. Далі про неї – в OUTLOOK.
Фламенко: Коли плаче гітара та стукотять підбори
Те, що більшість людей знає про фламенко – зовсім не любов і не пестощі, це далеко не розвага і не розгул веселощів. Вогненно-експресивне фламенко – відображення страждань і болю людини всередині цілого народу, вічно гнаного і позбавленого даху над головою. А сам танець, який став всесвітнім символом Іспанії – не тільки її національне надбання...
Азулежу – історія з кахлю
Нерідко переконуєшся, що в руках майстра, який вкладає душу у свої творіння, звичайний обрубок дерева перетворюється на чарівну скрипку, шмат гіпсу - на античну скульптуру, і навіть глиняна плитка виглядає, як витвір мистецтва.
12 облич Південної Кореї
Колись висловити своє невдоволення грубістю чи скупістю господарів, а то й звернутися до якось божества з нескромним побажанням корейські селяни мали змогу лише в танці, вдягнувши при цьому маску. Зберігаючи свою анонімність, люди розігрували сцени з життя, плакали і сміялись. А наприкінці вистави доля нагороджувала хороших героїв і карала лиходіїв.
Бельгійське мереживо: Вальс тисячі ниток
Дивлячись на фламандські мережива, важко позбутися думки, що дивовижні квіти, спритно вплетені у вінок візерунка, народжені розсипом іскор, що зірвалися з чарівної палички. На зворотному боці краси лишаються труди і дні неприкаяних дівчат, викрадені у життя лабіринтом ажурних петель.
Заклиначі: Як змусити змію танцювати
Магічний танець змії в такт мелодії флейти, часто описаний у східних казках і зображений у фільмах – не просто вигадка, а справжній символ цих країн. У Єгипті, Індії, країнах Африки і деяких інших державах повзучих приручають і влаштовують із цього видовищну забаву. Тут існує професія заклинача змій, котру вважають мало не найдивовижнішою на Землі.
Ейлат: Оаза задоволень
Ейлат навалюється на гостя зненацька, немов буря в пустелі. Серед пісків і скель розквітає сад земних задоволень, камені, оплавлені жаром легенд, набувають дару мови, а в стрімкому калейдоскопі веселощів прорізаються паростки мудрості царя Соломона. Блукаючи поглядом по безтурботному плесу вод на березі Ейлатської затоки, кожен стає філософом, а після кількох ковтків пряного коктейлю – навіть поетом!
Крилаті символи народів
У кожної держави є свої офіційні символи: прапор, герб і гімн. Але, крім традиційних «розпізнавальних знаків», є і народні – приміром, улюблений птах. Саме про них далі в OUTLOOK. Щоб «задокументувати» народну любов, 1960 року в Токіо на міжнародній конференції із захисту пернатих було введено поняття «національний птах».
Золото Балтики: у їхніх жилах тече бурштин
«У наших жилах тече бурштин», – жартують балтійці. Вони вірять, що сонячний камінь – це сльози їхньої богині Юрате. За легендою, вона мала необачність покохати простого рибалку Кастітіса, який щодня приходив закидати сіті в Балтійське море.
Дудук: Музика, що пробуджує кохання
Цій музиці півтори тисячі років. Ніжні, обволікаючі мелодії, зіграні на флейті дудук, називають «голосом вічності». У Вірменії, де люди шанують народні мотиви, вірять, що в дудук вселилася душа абрикосового дерева – і змусила дерево зазвучати. Вони вписуються протяжним і пронизливим звучанням, що пробуджують легку ностальгію.
Брудна творчість
Брудні автомобілі – як полотно для художника. До такого мистецтва можна ставитися по-різному. Хтось буде морщити носа і гидливо обсмикувати одяг. Інші неодмінно захочуть ткнути в таку картину пальцем, щоб перевірити всю крихкість «полотна» і розмазати його обриси. Треті обов’язково зроблять селфі. Утім, байдужими не зможе лишитися ніхто.
Дивовижний світ Патрика Догерті
Ленд-арт – це не просто ландшафтний дизайн, а цілий напрямок у мистецтві, котре в XXI столітті, коли про «зелені технології» та навколишнє середовище не говорить тільки лінивий, вважається одним із найважливіших. Імена зірок цього виду діяльності вже постійно згадуються кураторами, критиками і поціновувачами, і особливо серед них вирізняється Патрик Догерті.
Мистецтво топіарію
Коли я, ще маленька дівчинка, вперше провела рукою по стрижених кущах, мою долоню дряпнули гострі краї гілок, а в ніс вдарив стійкий аромат туї. Зачарована, я довго не могла відірвати погляд від конусів, куль і квадратів, що оточили мене у парку невеличкого курортного містечка. Мені здавалося, нібито я потрапила в казку і серед листя неодмінно розгледжу усмішку Чеширського Кота.
Історія бренду: Жан Пату
Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.
БагатоМЕТРОва краса
Жителі великих міст чи не щодня користуються метрополітеном. На жаль, у стрімкому ритмі сучасного життя мало хто може дозволити собі насолоджуватись дизайном підземок. OUTLOOK не навчився зупиняти час, однак ми змогли підібрати для вас п'ятнадцять найдивовижніших станцій з усього світу.
Закрыть
Outlook facebook page