Історія бренду: Телеканал Discovery

У наші дні дуже складно повірити, що Дискавері, чий річний оборот капіталу перевищує сім мільярдів доларів, трохи більш як тридцять років тому починався як невеликий стартап в університеті Алабами. Саме там спочатку навчався, а потім на рубежі 1970-х-1980-х працював батько-засновник медіа-корпорації Джон Хендрикс. Фото fullhdpictures.com
Народившись у звичайнісінькій американській сім’ї, він з ранніх літ цікавився двома речами – наукою і кіно. Причому наукою в найширшому значенні цього слова. Хендрикс зачитувався як історичними мемуарами, так і дуже сучасними на той час дослідженнями в області фізики, хімії та інформатики. Отримавши ступінь бакалавра з історії, він почав працювати в аудіо-візуальному відділі рідного університету, де його захоплення фільмами і наукпопом виявилося надзвичайно доречним. Саме на цій роботі Джон Хендрикс, переглядаючи і відбираючи для навчальних програм тисячі різноманітних фільмів, як документальних, так і загальноосвітніх, знятих спеціально для університетів і шкіл, остаточно зрозумів, що він хоче просувати подібний контент у маси.Фото wallpapersafari.com
Однак почати рухатись у цьому напрямку йому було дуже непросто, оскільки в 1980-х навіть дуже розвинене і сміливе американське телебачення пропонувало своєму глядачеві не так багато якісних науково-популярних програм. Вважали, нібито їм нізащо не поспіти за серіалами, політичними проектами доби Холодної війни і художніми фільмами у плані рейтингу. Тому попервах до ідеї Хендрикса створити для трансляції загальноосвітніх проектів цілий канал телемагнати поставилися скептично. Однак Америка не була б Америкою, якби не була країною можливостей. Хендрикс продовжував шукати партнерів не тільки серед телевізійників, але й просто серед тих, хто міг допомогти зі стартовим капіталом, а той, хто шукає – завжди знайде. Успішна інвестиційна компанія Allen & Company, котра займалася чим завгодно, тільки не медіа-бізнесом, повірила у проект і виділила на його розвиток 5 мільйонів доларів.
17 червня 1985 року стало днем, коли телебачення назавжди змінилося – Discovery Channel вийшов у свій перший ефір для перших 156 тисяч передплатників. Хендрикс і його команда були не тільки професіоналами, котрі пропонували якісний контент з усього світу, найкращі фільми-дослідження і науково-популярні стрічки. Вони були ще й заповзятими сміливцями, показуючи справді найбільш вартісне, не боячись цензури. Репортажі з азійських країн, африканська природа, східноєвропейське життя – в американському телебаченні раптом з’явилося вікно, звідки можна було побачити всю планету. Аудиторія каналу росла не по днях, і вже через чотири роки його дивилися не лише в США, але й у Великобританії і Скандинавії, а вчорашні скептики ставали в чергу, сподіваючись щось інвестувати в канал і стати його частиною. Подальша історія бренду Дискавері – це низка перемог і рекордів, оскільки мало який канал може похвалитися такою репутацією і якістю контенту протягом стількох років. Сам канал, що став корпорацією, котра запустила безліч дочірніх проектів, і досі слугує орієнтиром для інших, оскільки сьогодні його дивляться в двохстах країнах планети, а число постійних передплатників вже давно перевалило за три мільярди. Дослідники медіа-сфери виділяють 3 головні причини подібного успіху.Фото wallpapercave.com
По-перше – контент: всі програми – не вигадані, оскільки їхній сценарій диктує саме життя. Слоган каналу The World is Just Awesome – «в цьому світі просто чудово» – якнайкраще відображає концепцію мовлення. Зйомки з різних куточків планети, унікальні наукові відкриття у прямому ефірі, колоритні країни і народи, оспівування краси природи і сили людського розуму... Кожен сезон автори знаходять, чим здивувати глядача. Проекти не втрачають своєї актуальності, адже йдуть в ногу з часом, висвітлюючи сьогоднішні тенденції нашого життя і те, що хвилює мільйони.
По-друге Дискавері підкупає тим, що він завжди перший, якщо йдеться про технології. Найсучасніше обладнання, чудова графіка і спец ефекти, масштабні експерименти. Заробляючи на передплаті багато, корпорація вкладає значну частину коштів у бюджети своїх проектів, котрі у плані картинки і звуку не поступаються голлівудським фільмам. Либонь, цим Джон Хендрикс, котрий особисто контролює виробництво і бере активну участь в роботі корпорації, і відрізняється від більшості інших медіа-босів, чиє головне завдання – заробляти більше грошей. Третій важливий чинник успіхів – грамотний піар. Наприклад, коли Дискавері заходить в якусь країну і запускає там новий проект, як ведучих запрошують найчастіше дуже популярних в цьому регіоні людей – акторів, науковців, діячів шоу-бізнесу. І, таким чином, програми стають не просто нудним бурмотінням невідомих ведучих про ботаніку, вони перетворюються на повноцінні шоу з харизматичними обличчями в кадрі. Те ж саме стосується і самих рекламних компаній – трейлери, тикери, вірусні ролики – весь контент , що передує проекту, зроблено на найвищому рівні, тому, побачивши його рекламу, захочеться неодмінно побачити програму цілком. Шрифти, принти, логотипи – все це ретельно опрацьовується сучасними дизайнерами, тому кожне нове покоління глядачів думає, нібито канал запустили мало не вчора, хоч насправді він уже розміняв четвертий десяток.
Джон Хендрикс, котрий у 64 роки і досі керує своїм дітищем, не думає зупинятися. У його планах все нові і нові проекти, натхнення для котрих він черпає по всьому світу. За його словами, він не вважає Дискавері роботою, оскільки займається улюбленою справою. Просто, якщо раніше він показував важливі популярні фільми студентам одного університету, то тепер ділиться подібним контентом з усім світом, оскільки цей світ – is Just Awesome!
Головне фото underconsideration.com