Історія бренду: Мазераті

В основі бренду Мазераті лежать сімейні стосунки – найпотужніший фундамент для будь-якого бізнесу і доволі типовий для темпераментних італійців, котрі навіть дорослими, роз’їжджаючись по світу, не забувають і шанують близьких людей. Традиційна середземноморська «сімейність» хоч не раз і була обіграна в кіно чи літературі дуже карикатурно, насправді викликає навіть певну заздрість своєю теплотою і щирістю. Такими рідними і любимими один для одного були і наші сьогоднішні герої – брати Мазераті з Болоньї, котрі народилися на межі XIX–XXстоліть. Загалом їх було шестеро, і всі вони вклали часточку своєї душі в загальну справу, котра розпочалася з того, що старші брати – Карло й Альф’єрі – захопилися перегонами.Фото mаserаti.com
Через кілька років брати Мазераті, справжні діти нового технічного століття, працюючи то тут, то там в різноманітних майстернях і цехах, 1914 року прийняли рішення заснувати власне автоательє Società AnonimaOfficineAlfieriMaserati, директором якого став найстарший із них – Альф’єрі. Емблему для компанії розробив середній Маріо, котрий намалював знаменитий тризуб, елемент легендарного фонтана – окраси однієї з головних площ Болоньї. Доповнюючи один одного і маючи пристойний досвід роботи за наймом, брати зі справжнім південним ентузіазмом взялися за роботу, позиціонуючи свою майстерню передусім як місце, котре поліпшує гоночні автомобілі, тобто, кажучи сьогоднішньою мовою, вони займались тюнінгом і були відомі тільки серед таких же професіоналів.Фото cаche.mrportеr.com
Справжній прорив для братів стався 25 квітня 1926 року, коли повністю сконструйований ними автомобіль MaseratiGranPrix 1500, за кермом якого сидів Альф’єрі, переміг у престижних перегонах Тарго Флорія. Після цього невідома компанія буквально прогриміла у пресі, а перемоги на турнірах почали сипатися, як із рога достатку. Про жоден тюнінг чужих авто у Мазераті ніхто вже й не говорив: сім’я повністю переключилася на роботу над власними суперкарами. За словами фахівців, головна причина успіху братів – революційне на той момент проектування 4-, 6-, 8-, 16-циліндрових силових агрегатів. Вісімдесят років тому швидкісні показники автомобілів Maseratiв 130 кінських сил просто змушували божеволіти і суперників, і спеціалістів, адже навіть сьогодні подібні цифри викликають повагу. Тому не дивно, що всі 1930-ті роки, коли їхні автомобілі тільки і перемагали на різноманітних турнірах, гонщики всієї Європи і конкуренти над усе мріяли оволодіти їхніми технологіями. Надзвичайно сильні конструктори, Мазераті виявилися відверто слабкими бізнесменами, котрі не вміли як слід продавати і просувати свою продукцію, що призвело до парадоксальної ситуації: тріумфи на трасах і проблеми з кредиторами. Саме вони змусили продати сімейний бізнес іншим братам – Орсі, заможним аристократам.
Матеріали за темою: Історія бренду: Cadillac - президенстське авто
Наступні десять років – це зовсім інша епоха й історія перетворення невеликого сімейного бізнесу на величезну корпорацію. Орсі, розуміючи, який скарб їм дістався, вчинили дуже мудро: вони залишили Мазераті працювати в компанії, цілком залишивши за ними технічні і дизайнерські питання, зосередивши на собі лише комерційні. Підростаючий персонал компанії учився у братів колективній роботі, автомобілі успішно продавали в інші країни, гонщики й надалі їх розхвалювали, а заможні люди віддавали гігантські суми за володіння моделями, що стали на той момент легендарними, такими як Maserati 8CTF.Фото i.whееlsаge.org
Справи йшли вгору, тому після того, як десятилітній контракт братів закінчився, а всередині корпорації виросли свої геніальні інженери, які перейняли у засновників всі тонкощі виробництва і розвинули їх до ще більшого прориву. OrsiGruppo розпрощалася зі знаменитою сім’єю, і розпочався наступний етап управління брендом, що триває і дотепер. Шляхи братів, що дали своє ім’я бренду, більше з цим брендом ніколи вже і не перетиналися – якийсь час вони без особливого успіху намагалися розвивати нову компанію O.S.C.A., але навіть наблизитися до свого першого конструкторського тріумфу їм не вдалося…
Матеріали за темою: Усе в топку?
Сьогодні ж Мазераті, як і будь-який успішний проект, давно пережив своїх творців і почувається як ніколи впевнено. Їхній головний офіс вже понад п’ятдесят років працює у Модені, куди було вирішено переїхати з Болоньї, а самою маркою вже давно володіє промислова група Fiat, хоча після епохи Орсі господарями встигли побувати і «Сітроен», і «Де Томазо». Ще наприкінці 1950-х Мазераті перекваліфікувалась із гоночних автомобілів на цивільні, оскільки хоч турніри, зокрема і Формула 1, продовжували вигравати, запит на «звичайні» машини у світі куди вищий, ніж на спортивні: ринок є ринок. Утім, звісно, коренів важко позбутися, адже і в MаseratiQuаttroporte, і в MаseratiGrаnTurismo, і в інших моделях все ще відчуваються не тільки стиль і надійність, але і «вроджена» пристрасть до швидкості. Більше того, вона не просто відчувається: «цивільні» автомобілі і дотепер можуть за лічені секунди буквально злетіти на трасі, варто лиш сильніше натиснути на педаль.Фото wallpaperbetter.com
Цікаві факти про Мазераті:
У ті роки, коли компанією володіли брати Орсі, в Італії на піку могутності перебував Беніто Муссоліні, котрому старалися догодити всі промисловці країни і надати той найбільш «особистий і вічний автомобіль». Дуче не просто найбільше любив і часто користувався саме маркою Мазераті, він ще й замовляв у їхніх інженерів двигуни і ходові частини для військових машин.
Не лише диктатори поважають цю марку. Серед відомих поціновувачів саме Maserati у всі часи було і є багато найрізноманітніших і успішних людей. Публічно освідчувалися в любові до бренду і купували бодай якусь його продукцію Боно, Марчелло Мастрояні, Лучано Паваротті і багато інших.
У 1950-х роках, коли бренд якраз переходив у розряд «цивільних», інженери певний час намагалися робити і мотоцикли, однак особливих успіхів у цій сфері не домоглися.
Згідно з тим, що відомо з комерційної таємниці виробництва, кожне авто проходить на заводі близько 700 різних перевірок.
На рубежі 1930-1940-х американський гонщик Вільбур Шоу, керуючи Maserati 8 CTF, двічі поспіль здобував перемогу на Indianapolis 500. відтоді жоден з італійських автомобілів більше не перемагав на цих легендарних американських перегонах.
Головне фото wallpaperscraft.ru