Історія бренду: «Louis Vuitton» – чемоданний прорив
«LouisVuitton», як і всі бренди, ґрунтується на таланті, спритності, наполегливості, енергії і неймовірному ентузіазмі її засновника. Юний Луї настільки прагнув власноручно створювати дорожні валізи і горів ідеями щодо поліпшення вже існуючих традицій у цій справі, що вже в 14 років самостійно вирушив для цього у Париж. Невідомо, наскільки це правда, але легенда бренда свідчить, що підприємливий юнак навіть дійшов із своєї провінції до Парижа пішки.
Фото cdn.cnn.com
Луї Вюїттон народився у містечку Юра на сході Франції у сім’ї тесляра 1821 року. Оскільки сім’я була небагата, Луї вже з дитинства підробляв із батьком. Дивно: цій дитині столярна робота здавалася дуже захопливою. Він не намагався заснувати всесвітньовідомий бренд чи розбагатіти – він просто хотів удосконалюватися у своїй майстерності. І дорожня тематика цікавила його куди більше, ніж замовлення батька.
Справа в тому, що в ті часи залізниці в Європі тільки почали з’являтися. Усе, пов’язане з ними, стало для прогресивних людей гостро актуальним. А подорожі перетворилися на справжній модний вихід у світ. От тільки валізи аристократам доводилося носити із собою незручні і некрасиві. Так що Луї перейнявся метою переїхати у Париж і створювати їм антиподи. До того ж чемоданний пошив став найпрестижнішим і прибутковим бізнесом у Франції.
Фото archinect.imgix.net
Так от пішки добиратися до Парижа юному Вюїттону довелося тому, що його батьки просто не могли виділити йому грошей навіть на дорогу. Але все можливо, якщо сильно захотіти. І самовідданий підліток подолав 400 кілометрів! У дорозі він просто брався за будь-яку роботу, щоб прогодуватися і знайти місце для нічлігу. Уже у Парижі Луї отримав ту роботу, на яку розраховував – став одним із помічників у майстра, котрий славився шиттям дорожніх сумок.Три роки він копітко опановував цю майстерність. Спочатку став старшим помічником у майстра, потім став отримувати особисті замовлення. І створив першу плоску валізу. Це був фурор! Її форма – справжній прорив. Усі попередні валізи були настільки незручні, що їх неможливо було навіть нормально упакувати у багажне відділення. Так що авторський витвір Вюїттона миттєво став популярним серед паризької еліти! І буквально відразу ж – річчю для обраних і ознакою тієї самої елітарності в руках свого власника. Та такою, що незабаром до молодого генія звернулася сама дружина Наполеона III– імператриця Євгенія. Це й дало Луї змогу стати справжнім дизайнером і відкрити свій фірмовий бутик уже 1854 року. Чудовий магазин «Louis Vuitton: Malletiera Paris» («валізи Парижа») був розташований на Єлисейських полях, вулиця Rue Neuvedes Capucines.
Фото covetedition.com
З кожним новим творінням Вюїттон поліпшував дизайн валізи і здійснював переворот у цій справі. Його новації були пов’язані і з матеріалом, і з поліпшенням застібок, і з естетикою стилю. Ось тільки перші з новацій, запроваджені цим неперевершеним творцем:
- Плоска валіза. Отримала назву «Trianon» за назвою сірої водонепроникної тканини, котрою обшивався згори. Усі його попередники мали випуклу некрасиву кришку.
- Боковая застібка на валізі.
- Замок-тумблер, котрий перетворив валізи Louis Vuitton на «переносні сейфи». Причому кожний замок випускали вже з оригінальним номером і ключем. Вюїттон був настільки впевнений у своєму творінні, що в рекламі навіть кинув виклик знаменитому Гуддіні із закликом спробувати такий зламати.
- Уже на перших етапах роботи Вюїттона спіткали підробки. Тоді він придумав використовувати для виробництва тільки винятковий вид тканини у бежево-червону смужку. Це було першою відмітною рисою бренда. Причому люди хотіли мати у своєму розпорядженні дорожні сумки саме від «Louis Vuitton» настільки, що готові були на все, аби отримати саме їх, а не якусь підробку навіть високого рівня якості виробу. «Louis Vuitton» – сімейна справа.
Чемоданна справа стала справжнім сімейним дітищем Вюїттонів. Усю майстерність Луї перейняв син Жорж, і після його смерті успішно очолив компанію. Завоювання світу від «Louis Vuitton» продовжилось.
Саме Жорж Вюїттон створив легендарний орнамент бренда, котрий став відмітною монограмою «Louis Vuitton» на всі часи. Цікаво, що фірмова монограма бренда «заснована» на архітектурній деталі Палацу дожів Венеції – ще один символ елітарності бренда, зрозумілий тільки обраним. Це допомогло суттєво знизити відсоток підробок і зробити їх зовсім не престижними. Для того, щоб завоювати для своєї торгової марки популярність у всьому світі, Жорж постійно переїжджав з однієї країни до іншої і дуже багато подорожував. Завдяки цьому магазини бренда відкрилися в таких світових центрах, як Нью-Йорк, Вашингтон, Бомбей, Буенос-Айрес та Александрія.
Фото nousculture.com
Початок XX століття для «Louis Vuitton» – це створення авторських дамських сумочок на замовлення перших зірок часу. Наприклад, на індивідуальне прохання чарівної Коко Шанель чи витонченої Одрі Хепберн. Ці дизайни практично миттєво ставали легендами.
Після смерті Жоржа управління компанією перейшло до рук його сина – Гастона-Луї. Він продовжив просування і запровадження новаторства від «Louis Vuitton». Онук засновника бренда, приміром, почав використовувати більш м’які види шкіри для виробництва. Здається, що це далеко не оригінально. Але «Louis Vuitton» за рецептом Гастона-Луї так обробляв шкіру, що вона з роками стала міняти відтінок. Тобто ви могли б купити шкіряну сумку світло-коричневого кольору, а з часом вона набувала розкішного янтарного або карамельного відтінку. Вельми цікаво! Тим більше, що для «LouisVuitton» це дуже виграшно. Справа в тому, що якість його виробів дає змогу носити сумку хоч усе життя. А за роки користування може приїстися навіть дуже шикарна річ. Зміна кольору – як придбання нової сумки. «LouisVuitton» трепетно дбав про своїх клієнтів. І це вирізняє його навіть на тлі інших легендарних брендів.
Фото luxe.supdepub.com
Сучасним проривом для «Louis Vuitton» стало призначення художнім керівником бренда Марка Джейкобса. Саме завдяки йому наприкінці 90-х компанія випустила жіночі і чоловічі колекції одягу prеt-а-porter. Тепер «Louis Vuitton» – не тільки різноманітні варіанти на тему сумок. Це все: спідниці, брючні костюми, пальта, пуловери, взуття, всілякі аксесуари і прикраси. Варто зазначити, що хоч Джейкобс і не належить до талановитого сімейства, фірмовий стиль «Louis Vuitton» витримував ідеально. Це заслуговує захоплення, адже потрібно мати особливу майстерність, щоб перейти від сумок не тільки до одягу, але й більш доступного цінового сегмента.
Головне фото parisianglance.files.wordpress.com