Історія бренду: Chupa Chups
Кілька поколінь предків кондитера Енріке Берната займались виробництвом солодощів в Іспанії. Отримавши у власність частину бізнесу у Барселоні, з діда-прадіда підприємець лишає у минулому двісті з гаком видів продукції, зокрема, традиційний мармелад та іншу смакоту. Він наважується змінити хід історії. Щоправда, поки тільки у рамках своєї власної компанії Granja Asturias S.A. Саме з цього моменту починає свій шлях до Олімпу скромний льодяник на паличці, якому судилося стати одним із найбільш відомих у всьому світі ласощів.
Як народилася ідея?
Бізнесмен Бернат приймає інноваційне рішення: його фабрика буде виробляти цукерки виключно для маленьких любителів солодкого. Тому що вони – головні шанувальники і споживачі кондитерських виробів.
Яскравих барв у цю історію додав відомий художник, а за сумісництвом земляк підприємливого кондитера – великий Далі. Чи знав Енріке Бернат, що льодяники в геніальній обгортці матимуть величезну популярність? Скоріш за все, розраховував на це. Бізнесмен припустив, що у майбутньому ескіз, створений генієм, принесе чудові дивіденди. Хто ж відмовиться купити оригінальні солодощі, до створення яких причетний великий маестро сюрреалізму. Стилізована ромашка від Сальвадора Далі, придумана ним 1961 року, забезпечила цукерці міжнародну відомість і хороші продажі. Дизайн логотипа компанія Chupa Chups S.A.обновить 1988 року, використавши сучасніший шрифт. А смаки полуниці, лимона, м’яти, апельсина, шоколаду, кави з вершками першими вирушать підкоряти уяву дітей і дорослих.
Енріке Бернат завжди чутливо реагував на настрої покупців. Вийшло так, що завдяки грамотно складеному аудіоряду рекламний розспів «Chupa, chupa, chupa Chups» легко запам’ятали. Пісеньку стали наспівувати у магазинах і на вулицях, а за цукеркою «Gol», так само, як і за фабрикою, закріпилася нова назва. Пройде всього п’ять років, і 1964 року Chupa Chups будуть продавати вже в 300 000 торгових точок по всій Іспанії.Фото wikimedia.org
Наукова точка зору
Від самого моменту своєї появи кругла цукерка привабила не тільки дітей і дорослих ласунів, а й, як це не дивно звучить, науковців. Дослідники з’ясували, що для розчинення 1 см чупа-чупса знадобиться цілих 60 хвилин. Що станеться з цукеркою кулеподібної форми, якщо облизати її 1 000 разів? А ось на початку 2015 року Лейф Ристроф із Нью-Йоркського університету математичних наук з’ясував, що для того, щоб цукерка розтанула в роті, необхідно 2 500 «занурень».
Оригінальна стратегія продажів
Бернат розробив оригінальну стратегію продажів цукерок. Якщо іншу продукцію традиційно розкладали на поличках, то продавцям чупа-чупсів належало встановлювати підставку з льодяниками прямо у прикасових зонах. Причому неодмінно – у межах досяжності юних покупців, тобто на рівні їхніх очей і рук. Таким чином, зустріч дітей з Chupa Chups була гарантована.
1988 року продажі компанії сягнули 20 мільярдів одиниць по всьому світу. І у перерахунку на населення планети – по 4 штуки на кожного жителя.
Зоряний час
1995 року Центр управління космічними польотами (ЦУП) відправив відому цукерку у справжнє галактичне відрядження. Солодощі на паличці стали першими льодяниками, що полетіли на орбітальну станцію «МИР». Так космонавтам дісталося «щось солоденьке», а предмет дитячого захоплення отримав чергову порцію променів слави і реклами.
П’ятдесятилітній ювілей компанія відзначила 2008 року випуском найбільшого у світі «Мега Чупа Чупса». До кілограма, щоправда, гігант не дотягнув, але вагу в 725 грамів було взято. До речі, це 60 добре знайомих усім нам цукерок. Святкові заходи проводили в різних країнах, а завершальною подією став великий концерт MTV за участі зірок світової естради у Барселоні, які прибули в Каталонію, щоб привітати з ювілеєм солодкого улюбленця.
2006 року найбільшого у світі виробника льодяників на паличці придбала компанія Perfettivan Melle – один із провідних гравців світового кондитерського ринку. Сума угоди становила 512 мільйонів доларів.Фото noticia.ru
Зараз ароматні солодощі підкорюють планету ще й у новому амплуа – у вигляді блисків для губ і гігієнічних помад зі смаком знаменитої цукерки. До створення апетитної колекції Chupa Chups Lip Balm підключилася компанія Paglieri Sell System. Її фахівці доповнили смаки відомої карамелі травами, олією ши і аргана. У магазинах Італії вже представлені шість варіантів блисків з ароматом ванілі, полуниці з вершками і без, малини, коли, апельсина.
Японські школярі під час навчального року беруть на заняття ручки у вигляді цукерки Chupa Chups, колір і аромат пасти в яких поєднується з льодяниками: вишневими, яблучними, виноградними і т.д.
Щороку на заводах, розташованих у п’яти країнах, виробляють чотири мільярди льодяників, упізнаваність кондитерського бренда Chupa Chups перевищує 90%, а починалося все з простих карамельок, які припали до душі дітям і дорослим.Фото iuic.info
Кілька важливих фактів із області карамелезнавства:
Палички для цукерок, що замінили міні-вилки, спочатку були дерев’яними, потім їх стали робити з пластмаси.
Один із чотирьох льодяників, які споживають у світі, – Chupa Chups.
90% продукції продають у 170 країнах світу.
Більш оригінальної і популярної цукерки, що має близько 50 варіантів смаків і ароматів, у світі поки не існує.
Головне фото dubrovacoffee.com.ua