Історія бренду: Revlon – революція кольору у світі краси
Revlon – це найперший бренд професійної косметики у світі. Revlon Inc. – саме так сьогодні звучить ім’я найбільшої трансатлантичної бізнес-імперії, що народилася колись із крихітної компанії якісної продукції для жіночої краси з капіталом в $300. Та що там казати: саме голосне поняття «бренд», котрим сьогодні невиправдано розкидаються численні торгові марки, сформувалось завдяки Revlon. Це він почав «продавати надію» разом з косметикою, яку виробляли на фабриках. По суті і поняття «бренд» – дітище Чарльза Ревсона. І ім’я його набагато вище мільярдного бізнесу. Ревсон – це революція кольору у світі краси і зародження сучасних піар-технологій…Фото beauty.ua
Офіційно історія Revlon розпочалася 1 березня 1932 року. Тоді на американський ринок вийшла компанія, котра вперше запропонувала дівчатам стійкі різнокольорові лаки для нігтів. І це було щось, адже до того (складно собі уявити такі часи) жінки наносили на нігті дивні практично безбарвні покриття, котрі до того ж ще й трималися лише кілька годин.
Але, якщо замислитися, історія Revlon почалася набагато раніше. Це історія дивного генія, неабияк захопленого квітами, їхніми відтінками і способами формування, котрому просто не дали розвернутися в інших компаніях. Не можеш реалізувати таланти у підпорядкуванні – створюй щось своє. Твердження, котрим зловживають у сучасності, було єдино можливим шляхом для Чарльза – саме життя підштовхувало його до створення власного виробництва.Фото gettyimages.com
Чарльз народився 11 жовтня 1906 року у Монреалі у бідній багатодітній сім’ї емігрантів. Його батько був литовцем, мати – єврейка. Незабаром у пошуках кращого життя вони переїхали в американський Манчестер, де батьки влаштувалися працювати на тютюнову фабрику. Там юний Ревсон закінчив школу. Батьки розуміли, що запорукою його успішного майбутнього може бути тільки гарна освіта. Але Чарльз мав на це, як і на все інше в цьому житті, свою думку і відразу ж пустився на вільні хліби – переїхав у Бостон і замість коледжу влаштувався на роботу в компанію з пошиття одягу. Імовірно, він так прагнув незалежності , що обрав більш-менш цікаву і наближену до краси роботу, для якої не потрібна була висока кваліфікація. Він починав тут продавцем суконь за $16,75, але дослужився до керівника відділу штучних товарів. Тут Ревсон став першокласним фахівцем з чудовим смаком, котрий давав поради керівництву з поліпшення виробництва. Саме тут Чарльз із захватом відшліфував своє вроджене почуття стилю і став звертати увагу на кольори, причому з надзвичайною скрупульозністю, знаходячи різницю навіть у відтінках чорного. З роками його завзяття щодо поліпшення виробництва стало видаватися керівництву нездоровим, надто настирним і дратівливим. Через 7 років роботи юнака-трудоголіка звільнили.Фото azquotes.com
Наступним місцем роботи Ревсона стала Elka– компанія з виготовлення лаків для нігтів. Він сподівався тут втілити в життя свої міркування щодо кольорових рішень, краси і просування виробництва. Але керівництво Elka теж скептично сприймало його ідеї. І, набравшись досвіду, Чарльз цього разу звільнився сам, щоб відкрити власний бізнес і працювати за власними правилами. На допомогу йому прийшли брат Джозеф Ревсон і друг з освітою хіміка Чарльз Лахман. Завдяки Лахману в назві компанії з’явилася літера «l» –«RevLon». Ентузіасти склали всі свої заощадження і почали завойовувати світ! Першою справою їхня компанія випустила лінію лаків з розробленими ними пігментами. І вже через кілька років завдяки ексклюзивній революційності продукту Revlon має у своїх активах сотні мільйонів.
Правила хорошого тону
Можна сказати, що саме Ренсон ввів правила хорошого тону на манікюр у всіх сенсах. По-перше, тільки завдяки йому жінки отримали можливість фарбувати нігті в різні кольори. А, по-друге, він придумав це класичне – «нігті в тон губам». Одного разу на бізнес-ланчі Чарльз побачив, як за сусіднім столиком вишукана дама підносить до губ серветку – і жахнувся тому, як погано виглядає її лак на нігтях. Загалом із того його враження і народилося це правило. Його можна дотримуватися, а можна порушувати, але все одно багато дам, роблячи манікюр, відштовхуються від нього.
Ще кумедним здається той факт, що Ревсон був першим чоловіком, котрий робив собі професійний манікюр. Спочатку він був настільки захоплений процесом створення продукції, що випробував її на своїх губах. Ревсон міг ходити з різного кольору лаком на нігтях, «власноручно» вивчаючи його стійкість, а на тильній стороні його долоні красувалися смужки губних помад. Із часом Чарльз вже просто робив охайний гігієнічний манікюр, вважаючи свої руки рекламою компанії.
На лаках революційна хода від Revlon не зупинилася. 1940 року він випускає легендарну червону помаду «Fire and Ice», котра не залишає відбитків: «Жінка повинна залишати в житті слід. Але не слід своєї помади». Це ще один бестселер від Revlon: кольори мають бути різноманітними, стійкими і не залишати відбитків «на його щоці».
Саме з цим слоганом Revlon, вже відомий у всьому світі, голосно увірвався і на пострадянські простори. Пам’ятаєте цю красиву рекламу з телевізорів 90-х, котрі розповідали про розкіш з-за кордону, яка щойно стала доступною всім? Найяскравішою з них була Revlon: Синді Кроуфорд під руку з Клаудією Шиффер – найбільш незабутні жінки світу користуються «Revlon»…Фото blogspot.com
Власне, на цьому гаслі і ґрунтується філософія бренда. Бездоганна краса – ось його головне прагнення-ідеал, в якому жінка – неспростовний естетичний вінець. А в реальності Ревсон, що збудував справу свого життя на захопленні жіночою красою, що звів її в культ, встановив канони в ній, почасти був грубий з підлеглими жінками – досить вивчити його крилаті вислови. Найзнаменитіший із них спрямований у бік чергової жінки, котра займала доволі високу посаду в його компанії і дозволяла собі протистояти генію:
«Погляньте, дитинко. Я збудував цей бізнес, будучи негідником. Я управляю ним, будучи негідником. Я завжди буду негідником, і не намагайтеся мене змінити».
«Він пережував керівників так, що деякі люди жували вітаміни», – якось в інтерв’ю сказав один ображений виконавчий директор Revlon. Так, його співпрацівники казали журналістам, що з ним було дуже важко працювати, характеризуючи Чарльза як дещо злостиву і примхливу людину. Чимало пішло зі скандалом. Так у певний момент і його брат Джозеф, і Лахман змушені були покинути свою рідну компанію. Мати скромні доходи більш приємно, ніж терпіти витівки Чарльза.Фото pinimg.com
Імперія Ревсона не шкодувала грошей для винагороди співробітникам. Але навіть це не рятувало від плинності найвищого персоналу, тому доводилося контактувати напряму з Чарльзом. Він ніколи не хвалив за роботу, зате не скупився на образи і нелюдські вимоги. Так в американській пресі корпоративний штаб Revlon було названо «одними великими дверима, що обертаються».
Ревсон був тричі одружений, і кожен шлюб закінчувався розгромом. Він був доволі тиранічним чоловіком. Для своєї третьої дружини Чарльз навіть самостійно підбирав гардероб. Саме завдяки цьому народився легендарний аромат від Revlon.
Одного разу дизайнер Норман Норел відправив одну зі своїх колекцій одягу в офіс для того, щоб там вибрали туалети для дружини. Чарльз прийшов у такий захват від таланту Норела, що надихнувся на створення парфуму і назвав його на честь дизайнера – «Norell». Саме цей аромат вважається першими великими американськими парфумами. Продовжуючи тенденцію, Ревсон створив більш легкий демократичний парфум для молоді і назвав його вже на свою честь – «Charlie». З маркетинговою метою він часто використовував більш звучну грайливу версію свого імені.