Ukrainian Fashion Week: сенсові акценти інсайдерів та учасників
Ми вирішили цим матеріалом залишити певний «післясмак» після головної модної події країни і виділити акценти у сенсах. Нам в цьому допоможуть думки засновниці UFW Ірини Данілевської, дизайнерів Shai Shalom та АRTEM KLIMCHUK, які демонстрували свої колекції у Мистецькому Арсеналі.
Ірина Данилевська
«Мода - це мистецтво, яке не може чекати своїх фанатів роками»
«Sustainable fashion - тенденція не тільки для роздумів, але й для дій»
«Імідж Українського тижня моди цього сезону - це маски»
Кондитерська “Sweet Book” в готелі “Riviera House” організувала на передодні старту Українського тижня моди захід у форматі public talk з засновницею та ідеологом важливої модної події сезону Іриною Данилевською, яка поділилася своїми думками про те, в чому була фішка цього UFW, що мода та екологія - це тандем, в якому має завжди бути місце для «діалогу», про моду як мистецтво.
Модератором дискусії з учасниками зустрічі став головний редактор Marie Claire Ukraine Костянтин Путиленко.
Основні меседжі Ірини Данилевської:
Цей тиждень стилістично визначили маски. Їх обрано як основним лейтмотивом так і візуальним символом UFW. З одного боку організатори йшли в ногу зі світовими тенденціями, з другого залишили поле для фантазії усіх, кого цікавить мода та «запропонували» знайти відповідь на питання: Чому ж саме маски?
За словами Ірини Данилевської сьогодні ми частково живемо «в оголеному стані». Ми вивертаємо в соцмережах на показ життя, ми є дуже уразливими до критики та хайпів, і маска може стати певним бар‘єром для того аби себе захистити і побути наодинці й у комфорті.
«Імідж Ukrainian Fashion Week цього сезону — це маски. 30 серпня ми анонсуємо вихід нашої власної Instagram-маски Ukrainian Fashion Week, а кілька днів тому свою маску показала Ксенія Шнайдер. Взагалі це цікава тенденція. Якщо глянути на International Young Design Contest, то 5 з 17 учасників закрили обличчя своїм моделям. Люди почали закриватись, але чому?»
Питання розумного споживання ставить виклик перед усіма нами, адже екологічний стан планети щодня погіршується і мода, на жаль, теж учасник таких невтішних процесів. Великі бренди преміум-сегменту та мас-маркету сьогодні піднімають питання надмірного перевиробництва товарів, впливу матеріалів на навколишнє середовище. Пані Ірина піднімає питання до роздумів, чи задумуємось ми, що з одного боку штучні хутра - це про захист травин, але чи є вони справді безпечними для природи і яку екологічну шкоду вони приносять?
«Звичайно, на смітті не валяються гори шовкових суконь з вишивкою Lake або стрази Ельвіри Гасанової. Не ці сукні засмічують планету, їх носять роками, вони лишаються в гардеробі людей, як дуже важливі для них речі. Мова йде про синтетичні футболки, які купують за долар на один день. Але я щиро вірю в те, що завдяки авторитету та грошам великих дизайнерських брендів це питання зрушиться і вирішиться глобально».
В рамках бесіди було порушено і питання: Що ж є fashion: мистецтво чи чиста комерція?
«Це дуже важливе питання. Мода — це мистецтво, яке не може чекати своїх фанатів сотні років. Картина може лежати в приватній колекції і потім раптом стати найдорожчою, бо її нарешті визнали. З модою не так. Це мистецтво — яке має бути визнане зараз, інакше дизайнерський бренд не зможе далі фінансувати свої нові пошуки і нове виробництво. Крім того, фешн є мистецтвом і завдяки своєму впливу на емоції людей».
Фото надане виданням 23-59.com.ua
Читайте також: Experience: Ірина Данилевська
ARTEM KLIMCHUK
Один з найвідоміших дизайнерів України, автор інавгураційного вбрання для першої леді Олени Зеленської цього тижня моди проявив свої задуми в колекції під назвою «Pleinairisme». Нею ж і відкрив Ukrainian Fashion Week. Сезон весна-літо 2020 року дизайнер пропонує провести у одязі, де прослідковується багатошаровість, акцентами стають вишивка об‘ємною ниткою та кришталем і подоли - необроблені.
Quick questions and quick messages від Артема Климчука про його підхід до створення прекрасного, натхнення та універсальність.
Фото надане прес-службою бренду ARTEM KLIMCHUK
Якщо розкласти на етапи процес створення цієї колекції. Яким він був? Як давно прийшла ідея, що стало поштовхом - натхненням для Pleinairisme?
Це проекція роздумів про утилітарність і універсальність одягу, що нам потрібно щоб гарно і комфортно виглядати будь-де? Ми зробили досить універсальну колекцію, більшість якої підходить як хлопцям, так і дівчатам, теніски з шовку чи з бавовни з делікатною вишивкою класно виглядатимуть і на пікніку, і на заміській віллі, і на рейві на відкритому повітрі.
Які 3 слова найкраще характеризують одяг вашої нової колекції?
Вишивка, прозорість, комфорт
Нам здається, що ваші колекції часто мають приховані меседжі, які зчитуються потім, як поціновувачами fashion як мистецтва так і клієнтами бренду.Як це робите?
Вкладаю зміст, у те, що роблю, закладаю «сенси» у речі. Ця конкретно колекція наче розказує історію про юність, музику, місто, природу, мистецтво і любов.
Фото надане прес-службою бренду ARTEM KLIMCHUK
Чи буває у вас так, що роботи ваших колег - дизайнерів надихають на пошук своїх інтерпретацій певної теми? Чи натхнення черпаєте поза індустрією моди?
Я періодично переглядаю архівні кутюрні колекції великих майстрів на кшталт Крістобаля Баленсіаги та Іва Сена Лорана, їх роботу з об‘ємами, неймовірними матеріалами, також я переглядаю покази тижнів моди для того, щоб бути в курсі, проте більше звертаю увагу на декорації, освітлення, музику, сценографію, а не сам одяг.
У «Pleinairisme» джерелом натхнення стали рейви та техно культура, культура міського дачного відпочинку, садові квіти.
Коли ви задоволені власною роботою? До слів кого справді прислухаєтеся?
Я довіряю коментарям моїх друзів і фахових професіоналів.
За розвитком fashion індустрії яких країн ви слідкуєте? Чи є етно-мотиви інших культур які вам, як митцю, глибоко симпатичні?
Етнічні мотиви будь-якої країни дуже гарні, проте ми концентруємось на власних культурних кодах, вони неосяжні з точки зору пошуків натхнення.
Shai Shalom
Бренд Shai Shalom у якості іноземного гостя UFW вперше приїхав підкорювати столицю України. Свою колекцію, що подекуди здавалося показово робила «комплімент» нашій державі використанням блакитно-жовтих відтінків ізраїльский дизайнер старанно відібрав з урахуванням його відчуття менталітету українців та їх модних вподобань. Ми розпитали у митця про те, як доля визначила його професію, як йому працюється на Батьківщині та як народжуються ідеї для нових моделей.
Коли і чому ви обрали цю професію – професію модного дизайнера?
О! Моя кар'єра в моді розпочалася багато років тому, коли я ще був студентом. У нас є вища школа моди – коледж Шенкар. Там і почалося моє професійне сходження. А до того я допомагав моїй мамі. У неї був модний бутік і я ще дитиною я ходив із нею до закупівельних залів – так ми називаємо ці місця – де відбиралися колекції для її магазину, тож із зовсім раннього віку я вже був пов'язаний із модою. Пізніше я здобував профільну освіту, а коли випустився, то отримав своє перше замовлення – для запуску аромату від Баленсіага на Святій Землі. Я розробив сукні для моделей, черпаючи натхнення у прекрасній пляшечці власне самого аромату – так і розпочалася моя кар'єра модного дизайнера, що заробляє власними ідеями.
Ви розповіли про свою маму, про те, що, з одного боку, вона надихнула Вас на саме такий кар'єрний шлях, але, якщо вести мову про колег, можливо, є перелік осіб, на роботи яких Ви орієнтуєтеся під час створення дизайнів для Ваших модних показів?
Я захоплююсь роботами Баленсіага, найбільш раннім його періодом. От-кутюр, дуже витончені моделі. То були розробки, що користувалися найбільшою повагою у світі моди. Але мені також сподобалося, як трансформувався цей модний дім, від початкових етапів творчості Баленсіаги і дотепер. Бренд залишається актуальним. Мені також дуже подобається орієнтуватися на роботу Ів Сен Лорана. А також час від часу звертаюся до значно більш авангардних робіт, як Ком де Гарсон, Reika Okobo – це дизайнери, що привносять інший підхід до моди.
Приїзд на UFW - це Ваш перший досвід модних показів за кордоном?
Ні, ми презентували себе на Берлінському тижні моди три роки тому, це був Mercedes Benz Fashion Week, і участь там вийшла дуже вдалою, як, власне і весь захід.
Наш показ був і у програмі тижня моди в Лос Анжелесі декілька років тому, тож ми маємо певне розуміння участі в аналогічних проектах в міжнародних масштабах.
Чому Ви обрали Україну наступною зупинкою?
Перш за все, мене запросили і я став офіційним гостем дипмісії, яка надає великого значення підтримці культурних відносин між нашими державами, від чого я дуже щасливий.
А по-друге - є ще й особистий нюанс. Майже всі мої моделі, що працюють зі мною на Батьківщині – українського походження. Це неймовірно! Декількох із них я зустрів тут учора. Я думаю, що українки, краса жінок варті захоплення. Є щось видатне у їх фізичних даних і у тому, як вони несуть себе. І здається, що мої дизайни були створені для фігур саме людей з Вашої країни (посміхається), бо ми не вносили жодних корективів. Розумієте, колекція щойно прибула, ми провели кастинг та примірки – нам не довелося підшивати вбрання під моделей, ми просто обрали манекенниць, яким підходив одяг – і все пасувало ідеально. На перегляд прийшли десь 70-76 дівчат, і дизайнеру треба було просто підібрати Попелюшку для конкретної сукні.
А про що, власне, Ваша колекція, яку гості показу побачили на UFW?
Вона про літо, про радість, про «святкування» життя. Вона – свого роду продовження курортної колекції, яку я запустив і вирішив ввести її у літній сезон. Дизайни ми оновили, також, створили декілька нових – і таким чином надали колекції такого літнього фльору. Все вийшло дуже яскравим, від колекції віяло щастям. Моделі, що демонстрували одяг, були дуже розслабленими, дуже-дуже жіночними, подекуди на межі жіночності та мужності, особливо це стосувалося костюмів. Всі матеріали – це чистий шовк та тканини з натуральних волокон.
Як працює ваш модний дім?
Моя студія працює наступним чином: ми розробляємо дизайни на спеціальне замовлення. У нас є пул приватних клієнтів і для них ми створюємо цілу колекцію. Все відшивається в індивідуальному порядку, ми не продаємо пошитих заздалегідь речей. Маємо презентаційні екземпляри колекції – і це слугує відправною точкою перемовин між мною та замовником. На основі цього я створюю для клієнта повну колекцію як денних так і вечірніх варіантів вбрання, які включають також пояси, сумки, зимові пальто, костюми, джемпери, трикотаж. Я не обмежуюсь окремим типом одягу, створюю дизайн цілої низки предметів одягу, щоб клієнт отримав від мене повний набір вбрань. Вважаю, що мої колекції завжди актуальні.
Де виникають ідеї для нових моделей, окрім як в індустрії моди?
Натхнення черпаю будь-де, навіть у номері Fairmont Kyiv, де зупинився. Кольори, архітектура, дизайн меблів тут можуть мене надихнути. Я завжди також спостерігаю за людьми та подіями, локаціями під час подорожей, але основне, що мене вабить - це матеріали. Тканини – завжди точка відліку. Тактильні відчуття, кольори, текстура, те, як матеріал спадає донизу, як звисає – я починаю з цього, і розвиваю колекцію до повних масштабів.
Що стало Вашим найбільшим промахом в житті та в модному бізнесі, а що – найбільшим успіхом?
Найбільший успіх у моді до мене ще прийде. А щодо промахів – то це, мабуть, те, від чого я і навчився. Я не думаю, що в моді може йти мова про помилки. Бо мода ж уся про досвід. Іноді, коли створюєш колекцію, і вона видається ідеальною на якомусь етапі, оглядаючись на неї через кілька років, думаєш, що кілька речей зробив би інакше. Хтось назве це промахом, а хтось – досвідом. Мода за своєю сутністю не може бути помилковою, людина, яка так вважає просто не вхопила змісту моди, для моди не існує помилок.
Зараз часто дизайнери розглядають моду скоріше як спосіб заробітку аніж мистецтво. Яка Ваша думка з цього приводу?
Я маю визнати, що мені випало щастя створювати дизайни для яких питання роздрібної ціни не актуальне. Розумієте, питання вартості одягу – не фактор впливу на мої розробки, оскільки я працюю на приватних клієнтів, тож можу створювати цілі колекції, які не потрібно продавати в магазинах у майбутньому, а тому вони не мають необхідності потрапляти у певний ціновий діапазон. Якщо я почну продавати вироби до комерційних бутіків чи подібних майданчиків, напевно, мені доведеться підлаштовуватись під ринок.
Засновниця Українського Тижня Моди Ірина Данилевська мала publik talk і вона зазначила, що UFW торкається різних проблеми сучасного суспільства цього разу. Одна з яких це sustainable fashion. І в цьому зв’язку я хочу запитати Вас, чи намагалися Ви колись вирішити чи звернути увагу на якісь соціальні проблеми через моду?
Дивним чином, маю зазначити, мої витвори дуже точно відображують те, про що пані Ірина говорила. Бо ж ми не виробляємо нічого для подальшого продажу, ми не створюємо тони одягу. А у випадку з Українським Тижнем Моди, ми навіть не створювали цілу окрему колекцію для шоу. Ми продовжили курортну колекцію на літо. Я проти бездумної втрати матеріалів і тканин. Я завжди кажу людям: «Будь ласка, не купуйте безліч, придбайте два, три, чотири базові предмети, які будуть бездоганними, які можна буде використовувати за багатьох обставин – а тоді вже комбінуйте їх на свій смак».
Також маю сказати, що через свої колекції часто звертаю увагу на певні актуальні питання сьогодення. Соціальні медіа зробили в світі все занадто відкритим. У відповідь на це я вирішив розробити прозору сумку, яка була центральним аксесуаром у новій колекції. Я нею сказав, що в цьому житті вже важко щось приховати. І ця сумка – це найбільш очевидна аналогія соцмедіа-божевілля. Вона прозора. Все, що в ній – на видноті. Якби сумка була непрозорою, то пані, що є її власницею, мабуть, показала б, що у ній в своєму Інстаграмі. Але я кажу: «Хей, а дай-но я все для тебе вирішу. Ось воно все просто тут. Нема ж чого приховувати. Життя на показ, так життя на показ». Я думаю, що це є певною комбінацією цих двох «світів».
Ви завжди наслідуєте власний стиль у модній індустрії, чи ви наслідуєте тренди?
Тренди мені видаються дещо небезпечними. Бо вони так само швидко зникають, як і з’являються. Але допоки ти залишаєшся на рівні дизайнів «на віки», але із такою собі перчинкою, коли ти вплітаєш і додаєш часточки ультраактуальних мотивів, то отримуєш колекції та дизайни із дуже-дуже довготривалим життям. Це мій погляд на моду.
Кого б зі світових знаменитостей хотіли б бачити у своєму одязі?
По-перше, я щасливий мати всіх тих замовників, клієнтів, з якими працюю зараз.
Та маю визнати, що захоплююсь стилем Меланії Трамп. Він настільки влучно відповідає моменту, і, водночас, є абсолютно поза часом. Розумієте, в чому б не з’явилася сьогодні, вона може вдягти це за рік, через два роки – і воно не втратить актуальності. Я думаю, що те, що перша леді США несе таким підходом відображає те, якою має бути філософія моди: придбай гарні речі, використовуй їх часто. Не купуй річ лише для одноразового ефекту чи для задоволення миттєвого бажання.
Головне фото 23-59.com.ua та OUTLOOK