Оплачуємо проїзд і дивимося у вікно: найбільш незвичні трамвайні маршрути світу

Усе тому, що найдавніший міський громадський транспорт, що підкорив 150 років тому жителів усіх великих міст планети, зараз знову вважається найперспективнішим. Він повертається у багато населених пунктів, де від нього відмовились нібито назавжди (Париж) і з’являється там, де його ніколи не було (Дублін, ізраїльські, американські міста). Про цей тренд вже не випадає не говорити, оскільки трамвай зараз почувається впевненіше, ніж метро й автобуси.
Фото europeanbestdestinations.com
Причин цьому новому-старому буму на рейковий міський транспорт кілька.
По-перше, в західних країнах ренесанс розпочався ще у 1980-х, коли після пари-трійки світових енергетичних криз ціни на паливо виросли, й особисті автомобілі стали обходитися власникам набагато дорожче, ніж раніше.Фото europeanbestdestinations.com
По-друге, метрополітени хоч і дуже зручні – не створюють пробки, не забруднюють атмосферу, перевозять велику кількість пасажирів, не споживають паливо, вони окупаються тільки у мегаполісах чи агломераціях, де є великий потік людей. Для середніх європейських й американських міст з населенням в 300-500 тисяч жителів метро збиткове.
По-третє, не слід відкидати екологію, збереження якої – найважливіший пріоритет людства XXIстоліття, і трамвай як ідеальний за критерієм «відходи – місткість людей» міський транспорт складно потіснити. Як показує статистика, за останні тридцять років найбільше нових трамвайних ліній відкрили у Північній Америці (США, Канада) і Західній Європі (Іспанія, Італія, Франція). Деякі з цих нових і старих, а, значить, «тих, що вижили» ліній просто неймовірні завдяки дизайну самого транспорту, цікавому маршруту чи іншим факторам, а відтак ми не могли про них не написати. Читайте і катайтесь на цьому прекрасному виді транспорту разом з OUTLOOK!Фото europeanbestdestinations.com
Гонконгський трамвай
Ця система – єдина у світі, що цілком використовує двоповерхові трамваї-таблдеккери (частково подібні вагони застосовують в єгипетській Александрії і в англійському Блекпулі), котрі є символами Гонконгу. Ними місцеві жителі і туристи їздять вже понад століття, з 1904 року.Щодня цей транспорт у божевільному за своїм ритмом азіатському мегаполісі обирають понад 250 тисяч людей, оскільки, хоч він і не найшвидший, зате надійний і напевно довезе до пункту призначення. Окрім краєвидів неонового і завжди квапливого міста між хмарочосами і будівлями поменше час від часу проглядається море, адже лінія йде вздовж узбережжя, поєднуючи основні райони острова. Коштує проїзд за будь-якої економічної ситуації приблизно вдвічі менше, ніж у метро, а для туристів є можливість користуватися окремими трамваями для екскурсійних турів, але, звісно, куди колоритніше проїхатися з місцевими.Фото detovozik.ru
Береговий трамвай
Найдовший трамвайний маршрут планети простягнувся вздовж бельгійського узбережжя Північного моря на 67 кілометрів. Ця відстань з 69 станціями долається за 2 години 21 хвилину, що дає змогу виспатися по дорозі і надивитися на водні простори і навіть виконати частину роботи чи уроків. Вартість проїзду варіюється в залежності від кількості зон, на які ділиться маршрут, але при цьому денний безлімітний квиток коштує лише 5 євро, тому для туристів це чудові витрати: і переміщуєшся, і від дощу з вітром ховаєшся в комфортабельних вагонах. Самі бельгійці залюбки користуються лінією з 1885 року, котра якраз і «ожила» у 1980-х під час ренесансу. Що цікаво, і на півночі, і на півдні лінія практично упирається в кордони Нідерландів і Франції відповідно, але це не заважає муніципалітетам тутешніх міст всіх трьох країн обговорювати варіанти її продовження, адже трамвай в цих краях має велике значення. Тому цілком можливо, що незабаром Береговий стане ще довшим.Фото beaufort2018.be
Дивіться також: Проводжаючих просимо залишити вагони: найцікавіші поїзди планети
Страсбурзький трамвай
Ще один приклад «другого дихання» і відродження – футуристичний трамвай французького міста Страсбург, на котрому теж можна проїхати немало і потрапити у місто-супутник, німецький Кель. Закритий через жахливі борги і віру в інший транспорт 30 квітня 1962 року страсбурзький трамвай тріумфально повернувся 1994 року. Зараз він один із найбільш завантажених у світі, якщо говорити не про мегаполіси, перевозячи понад 300 тисяч пасажирів щодня. А сам його дизайн вважається мало гне найкращим, оскільки відображає весь тренд трамвайного ренесансу, коли «старий» транспорт «одягають» по-новому і відправляють у майбутнє. А майбутнє – поїздки вздовж горбистого Рейну, вздовж франко-німецького кордону.Фото pinterest.com
Трамвай Святої Терези
Переміщуємося у Бразилію, а саме у мальовниче Ріо-де-Жанейро, де у нас є можливість проїхатися трамваєм, який так люблять місцеві жителі. Частина його маршруту проходить Акведуком Каріока, звідки відкриваються фантастичні краєвиди міста. Завдяки своїм яскравим кольорам і незвичному дизайну з відкритими вагонами цей транспорт неможливо не помітити, та й маршрут проходить історичним центром Ріо. Працюючий з 1877 року трамвай Святої Терези став однією з візитних карток міста. Поступово лінія модернізується, а самі вагони стають більш безпечними, але не міняється головне – проїзд акведуком, з якого виходять найкращі фотографії.Фото riotimesonline.com
Трамвай «Карачі»
Зараз ми вирушаємо не у Пакистан, як можна було б подумати, а на зовсім інший континент – в австралійський Мельбурн, котрий по праву вважається трамвайною столицею світу, адже саме тут функціонує найбільш розвинена мережа цього виду транспорту. Протяжність всіх маршрутів (а їх 30) – 254 кілометри, по котрих щодня ходять 498 трамваїв. Один із них якраз і називається «Карачі». Ще кілька років тому представникам пакистанської діаспори дозволили прикрасити вагон їхніми прапорами, атрибутикою і навіть музикою – всередині салону завжди звучать хіти з їхньої далекої країни. Цей вид транспорту з’явився у місті завдяки Ваджису Алі. Він умовив муніципалітет не списувати старий трамвай, чий маршрут проходить по кільцевій лінії навколо всього Мельбурна, і віддати його в користування місцевим пакистанцям, котрі люблять Австралію, але водночас тужать за батьківщиною. Проїзд безкоштовний для всіх пасажирів, при вході кожен отримує від водія квиток з цікавими пакистанськими цитатами на кшталт «У кожного своя доля» чи «Поважайте старших, подорожуйте в тиші».Фото twimg.com
Канатний трамвай
Під пакистанську музику потрапляємо в американське Сан-Франциско, де ходить найвідоміший американський трамвай, котрий офіційно називається San Francisco cable car system і є однією з пам’яток міста. Цей унікальний за своїм виглядом транспорт – гібрид трамвая і фунікулера – зараз використовується здебільшого туристами, але саме місцеві жителі «відстояли» його в роки трамвайного занепаду після Другої світової війни. Сьогодні, як і 1873 року, коли його вперше запустили, канатний трамвай Сан-Франциско славиться не лише дизайном, але й тим, що канатна тяга дає йому змогу з легкістю долати пагорбиі підйоми, котрими так багаті ці землі. Нинішня система, що складається з трьох ліній, практично не змінилася за майже 150 років, тому її включили в Національний реєстр пам’яток ысторыъ СШП, що для транспорту дуже почесно.Фото sf.curbed.com
Александрійський трамвай
Традиційно в Африці трамвай як вид транспорту не настільки популярний – максимальне число діючих по всьому континенту одночасно ліній – 19, і майже всі вони проходять у північній частині континенту. Одна з таких систем, у єгипетській Александрії – либонь, одна з найбільш мальовничих у світі, оскільки кращого виду транспорту для вивчення цього живого і строкатого міста годі уявити. Кожна зупинка – нібито невеликий вокзал з кафе і ринком. Сам проїзд один із найдешевших у світі – близько п’яти центів за квиток. Саме тому багато туристичних турів включають поїздку рейками через серце другого за значущістю міста Єгипту. До речі, не забуваємо, що перший і третій вагони (найчастіше в составі їх три) відведені тільки для жінок.Фото en.sporvognsrejser.dk
Єрусалимський трамвай
Закінчимо нашу поїздку в Ізраїлі, де трамваї тільки зараз розпочали повноцінно заповнювати міста. Однієї з наймолодших і водночас стильних ліній, безумовно, є єрусалимська. Для її потреб було збудовано справжній шедевр – підвісний міст Арфа Давид. Кондиціонери, оголошення трьома мовами (іврит, арабська, англійська), розкішний дизайн, швидкість – все це при ньому. Але головна «фішка» єрусалимського трамвая – куленепробивні вагони, тому тепер ви знаєте, який найбезпечніший транспорт у столиці Ізраїлю.Фото transphoto.ru
Головне фото chicagomag.com