RU  UK  EN
Статті  >  Відвідай  >  Оплачуємо проїзд і дивимося у вікно: найбільш незвичні трамвайні маршрути світу

Оплачуємо проїзд і дивимося у вікно: найбільш незвичні трамвайні маршрути світу

Автор: 12.07.2019 | подорожі
Всупереч багатьом песимістичним прогнозам урбаністів XX століття, трамвай як вид громадського транспорту зміг не лише вистояти у боротьбі з метро та іншими засобами пересування, але й здобув друге дихання вже в наш час. Початок XXI століття з його неймовірними технологіями увійде в історія як епоха «трамвайного ренесансу».

Усе тому, що найдавніший міський громадський транспорт, що підкорив 150 років тому жителів усіх великих міст планети, зараз знову вважається найперспективнішим. Він повертається у багато населених пунктів, де від нього відмовились нібито назавжди (Париж) і з’являється там, де його ніколи не було (Дублін, ізраїльські, американські міста). Про цей тренд вже не випадає не говорити, оскільки трамвай зараз почувається впевненіше, ніж метро й автобуси.1482768044.jpg
Фото europeanbestdestinations.com

Причин цьому новому-старому буму на рейковий міський транспорт кілька.

По-перше, в західних країнах ренесанс розпочався ще у 1980-х, коли після пари-трійки світових енергетичних криз ціни на паливо виросли, й особисті автомобілі стали обходитися власникам набагато дорожче, ніж раніше.1482767371.jpgФото europeanbestdestinations.com

По-друге, метрополітени хоч і дуже зручні – не створюють пробки, не забруднюють атмосферу, перевозять велику кількість пасажирів, не споживають паливо, вони окупаються тільки у мегаполісах чи агломераціях, де є великий потік людей. Для середніх європейських й американських міст з населенням в 300-500 тисяч жителів метро збиткове.

По-третє, не слід відкидати екологію, збереження якої – найважливіший пріоритет людства XXIстоліття, і трамвай як ідеальний за критерієм «відходи – місткість людей» міський транспорт складно потіснити. Як показує статистика, за останні тридцять років найбільше нових трамвайних ліній відкрили у Північній Америці (США, Канада) і Західній Європі (Іспанія, Італія, Франція). Деякі з цих нових і старих, а, значить, «тих, що вижили» ліній просто неймовірні завдяки дизайну самого транспорту, цікавому маршруту чи іншим факторам, а відтак ми не могли про них не написати. Читайте і катайтесь на цьому прекрасному виді транспорту разом з OUTLOOK!1482768208.jpgФото europeanbestdestinations.com

Гонконгський трамвай

Ця система – єдина у світі, що цілком використовує двоповерхові трамваї-таблдеккери (частково подібні вагони застосовують в єгипетській Александрії і в англійському Блекпулі), котрі є символами Гонконгу. Ними місцеві жителі і туристи їздять вже понад століття, з 1904 року.Щодня цей транспорт у божевільному за своїм ритмом азіатському мегаполісі обирають понад 250 тисяч людей, оскільки, хоч він і не найшвидший, зате надійний і напевно довезе до пункту призначення. Окрім краєвидів неонового і завжди квапливого міста між хмарочосами і будівлями поменше час від часу проглядається море, адже лінія йде вздовж узбережжя, поєднуючи основні райони острова. Коштує проїзд за будь-якої економічної ситуації приблизно вдвічі менше, ніж у метро, а для туристів є можливість користуватися окремими трамваями для екскурсійних турів, але, звісно, куди колоритніше проїхатися з місцевими.Фото detovozik.ru

Береговий трамвай

Найдовший трамвайний маршрут планети простягнувся вздовж бельгійського узбережжя Північного моря на 67 кілометрів. Ця відстань з 69 станціями долається за 2 години 21 хвилину, що дає змогу виспатися по дорозі і надивитися на водні простори і навіть виконати частину роботи чи уроків. Вартість проїзду варіюється в залежності від кількості зон, на які ділиться маршрут, але при цьому денний безлімітний квиток коштує лише 5 євро, тому для туристів це чудові витрати: і переміщуєшся, і від дощу з вітром ховаєшся в комфортабельних вагонах. Самі бельгійці залюбки користуються лінією з 1885 року, котра якраз і «ожила» у 1980-х під час ренесансу. Що цікаво, і на півночі, і на півдні лінія практично упирається в кордони Нідерландів і Франції відповідно, але це не заважає муніципалітетам тутешніх міст всіх трьох країн обговорювати варіанти її продовження, адже трамвай в цих краях має велике значення. Тому цілком можливо, що незабаром Береговий стане ще довшим.tram.jpgФото beaufort2018.be

Дивіться також: Проводжаючих просимо залишити вагони: найцікавіші поїзди планети

Страсбурзький трамвай

Ще один приклад «другого дихання» і відродження – футуристичний трамвай французького міста Страсбург, на котрому теж можна проїхати немало і потрапити у місто-супутник, німецький Кель. Закритий через жахливі борги і віру в інший транспорт 30 квітня 1962 року страсбурзький трамвай тріумфально повернувся 1994 року. Зараз він один із найбільш завантажених у світі, якщо говорити не про мегаполіси, перевозячи понад 300 тисяч пасажирів щодня. А сам його дизайн вважається мало гне найкращим, оскільки відображає весь тренд трамвайного ренесансу, коли «старий» транспорт «одягають» по-новому і відправляють у майбутнє. А майбутнє – поїздки вздовж горбистого Рейну, вздовж франко-німецького кордону.8996fc5f46e2215030540002d00d4ae2.jpgФото pinterest.com

Трамвай Святої Терези

Переміщуємося у Бразилію, а саме у мальовниче Ріо-де-Жанейро, де у нас є можливість проїхатися трамваєм, який так люблять місцеві жителі. Частина його маршруту проходить Акведуком Каріока, звідки відкриваються фантастичні краєвиди міста. Завдяки своїм яскравим кольорам і незвичному дизайну з відкритими вагонами цей транспорт неможливо не помітити, та й маршрут проходить історичним центром Ріо. Працюючий з 1877 року трамвай Святої Терези став однією з візитних карток міста. Поступово лінія модернізується, а самі вагони стають більш безпечними, але не міняється головне – проїзд акведуком, з якого виходять найкращі фотографії.Santa-Teresa-Bond-Tram.jpgФото riotimesonline.com

Трамвай «Карачі»

Зараз ми вирушаємо не у Пакистан, як можна було б подумати, а на зовсім інший континент – в австралійський Мельбурн, котрий по праву вважається трамвайною столицею світу, адже саме тут функціонує найбільш розвинена мережа цього виду транспорту. Протяжність всіх маршрутів (а їх 30) – 254 кілометри, по котрих щодня ходять 498 трамваїв. Один із них якраз і називається «Карачі». Ще кілька років тому представникам пакистанської діаспори дозволили прикрасити вагон їхніми прапорами, атрибутикою і навіть музикою – всередині салону завжди звучать хіти з їхньої далекої країни. Цей вид транспорту з’явився у місті завдяки Ваджису Алі. Він умовив муніципалітет не списувати старий трамвай, чий маршрут проходить по кільцевій лінії навколо всього Мельбурна, і віддати його в користування місцевим пакистанцям, котрі люблять Австралію, але водночас тужать за батьківщиною. Проїзд безкоштовний для всіх пасажирів, при вході кожен отримує від водія квиток з цікавими пакистанськими цитатами на кшталт «У кожного своя доля» чи «Поважайте старших, подорожуйте в тиші».Фото twimg.com

Канатний трамвай

Під пакистанську музику потрапляємо в американське Сан-Франциско, де ходить найвідоміший американський трамвай, котрий офіційно називається San Francisco cable car system і є однією з пам’яток міста. Цей унікальний за своїм виглядом транспорт – гібрид трамвая і фунікулера – зараз використовується здебільшого туристами, але саме місцеві жителі «відстояли» його в роки трамвайного занепаду після Другої світової війни. Сьогодні, як і 1873 року, коли його вперше запустили, канатний трамвай Сан-Франциско славиться не лише дизайном, але й тим, що канатна тяга дає йому змогу з легкістю долати пагорбиі підйоми, котрими так багаті ці землі. Нинішня система, що складається з трьох ліній, практично не змінилася за майже 150 років, тому її включили в Національний реєстр пам’яток ысторыъ СШП, що для транспорту дуже почесно.shutterstock_566476819.0.1505928130.jpgФото sf.curbed.com

Александрійський трамвай

Традиційно в Африці трамвай як вид транспорту не настільки популярний – максимальне число діючих по всьому континенту одночасно ліній – 19, і майже всі вони проходять у північній частині континенту. Одна з таких систем, у єгипетській Александрії – либонь, одна з найбільш мальовничих у світі, оскільки кращого виду транспорту для вивчення цього живого і строкатого міста годі уявити. Кожна зупинка – нібито невеликий вокзал з кафе і ринком. Сам проїзд один із найдешевших у світі – близько п’яти центів за квиток. Саме тому багато туристичних турів включають поїздку рейками через серце другого за значущістю міста Єгипту. До речі, не забуваємо, що перший і третій вагони (найчастіше в составі їх три) відведені тільки для жінок.alexandria-2002-15.jpgФото en.sporvognsrejser.dk

Єрусалимський трамвай

Закінчимо нашу поїздку в Ізраїлі, де трамваї тільки зараз розпочали повноцінно заповнювати міста. Однієї з наймолодших і водночас стильних ліній, безумовно, є єрусалимська. Для її потреб було збудовано справжній шедевр – підвісний міст Арфа Давид. Кондиціонери, оголошення трьома мовами (іврит, арабська, англійська), розкішний дизайн, швидкість – все це при ньому. Але головна «фішка» єрусалимського трамвая – куленепробивні вагони, тому тепер ви знаєте, який найбезпечніший транспорт у столиці Ізраїлю.691914.jpgФото transphoto.ru

Головне фото chicagomag.com

Вам це буде цікаво:
Departure: Кондао
Тиждень пройшов у відчайдушному очікуванні відпустки. Я натхненно тероризував GoogleMaps, то наближаючи, то віддаляючи заповітну крихту суші на тлі темно-синього океану. У зменшеному масштабі я бачив розкриту пащу голлівудського Чужого, якого нахабно дражнить мошка біля самих його ніздрів.
Departure: Брашов
Брашов – це серце Румунії з німецькими клапанами. Саксонський дух уперто живе в будиночках з червоними дахами, нагадує про себе дзвоном католицького собору, найбільшого у східній Європі. Навіть фортечні ворота немов чекають не туристів, а середньовічних лицарів. Місто добре знайоме фанатам «Дракули» Брема Стокера. Замок графа, що став вампіром, стоїть в якихось 30 км від міста.
Болівія: розсипалася сіль до туристів...
Прогулятися небесами, живучи на Землі, виявляється, можливо. Досить вирушити на південь невеликої країни Болівії, в одну з найбільш незвичайних пустель світу – Уюні. Переглянувши знімки туристів, які побували тут, так і хочеться недовірливо запитати: «А це точно не фотошоп?»
Пам’ятки Зальцбурга: Тут народжуються генії
Тут народилися композитор Моцарт і поет Трекль, тут писав опери Гайдн і багато інших. Та лиш мала частина пам’яток Зальцбурга пов’язана з цими геніями. Місто з доволі невеликим населенням внесено завдяки своїм пам’ятним місцям у список Всесвітнього спадку ЮНЕСКО.
Гірокастра: «албанський Рим»
Конвенція про охорону всесвітнього культурного і природного спадку ЮНЕСКО зобов’язує з року в рік невтомно працювати над вивченням об’єктів, що мають неминущу цінність і унікальних за походженням. Під номером 569 великого списку організації розмістилося місто Гірокастра, що на півдні Албанії, котре ми сьогодні вивчимо вздовж і впоперек.
На чортовім кружляли колесі…
Крім кількох східноєвропейських країн, круглий металевий атракціон більше ніде не називають «чортовим». Іменоване за прізвищем творця «колесо Ферріса» вперше відкрило панораму Чикаго з 80-метрової висоти 1893 року. Відтоді вертикальний круг з кабінками почав з'являтися мало не в кожному великому місті. OUTLOOK пропонує вам дізнатися про найбільш вражаючі його екземпляри.
Скоро лопнуть: міста, що виступають проти туризму
Ми багато пишемо про подорожі і нестандартний туризм, розповідаємо, куди поїхати за екзотикою, і як з користю витратити 10 доларів у різних містах світу, але рідко замислюємося про те, що туризм має і зворотний бік. Цього разу ми вирішили поглянути на юрби туристів очима місцевих жителів і розповісти про проблеми, що спіткали найбільш відвідувані міста планети.
Ми там були: Батумі
Особисті враження від мандрівок ми публікуємо в рубриці «Ми там були». Сьогодні розміщуємо пост із соцмереж нашого головного редактора Дарії Карякіної, де вона ділиться враженнями про 5-денний відпочинок у грузинському Батумі. Ану ж і ви захочете відчути свої емоції від відвідування цього міста!
Не лише в центрі цікаво. Спальні райони світу
Мало який мандрівник під час своїх нетривалих подорожей вибирається кудись далі центру міста, де розташований його готель. Якщо ж «дислокація» – ще й мегаполіс, то такі поїздки відкладають «до кращих часів». А дарма, адже саме у спальних районах можна подивитися на незнайому країну очима її жителів, що куди пізнавальніше за екскурсії «галопом» замками і площами.
Departure: Ямайка
Ямайці люблять ром, марихуану (те, що вона тут офіційно не легалізована, мало кого бентежить), Боба Марлі і... відвідувати церкви. Не проти вони завоювати і кілька олімпійських медалей, а також позмагатися за корони королев краси. Сьогодні знайомимося з особливостями серйозно-веселої Ямайки. Триоклірні аксесуари прикрашають кожного другого...
Еквадор: Бути індіанцем
Олена Расенко відвідала Еквадор і за час поїздки встигла не тільки зібрати для редакції безліч матеріалу, але й познайомитися з місцевими і навіть втратити свідомість...Один з відомих курортів Еквадору – Баньос. Маленьке, затишне містечко в кількох годинах їзди від столиці. Воно займає вузьку долину на висоті двох тисяч метрів над рівнем моря і з усіх боків оточене горами.
Ми там були: Будапешт – андеграундний естетизм та оздоровлення
Креативний копірайтер Маша Гольдман об'їздила мало не півсвіту. Подорожі дівчина може порівняти хіба що з корисним наркотиком. Маша розповідає, що кожна поїздка, навіть найкоротша і недалека, дає їй повне відновлення сил і ніби початок нового життя.
Головне – не загубитися: Найцікавіші ринки Стамбула
Жодне східне місто неможливо собі уявити без великої кількості торгових точок – «купи-продай» у місцевих жителів будь-якого віку і статусу в крові. Навіть той факт, що Стамбул – це наполовину Європа, ніскільки не скасовує «східність» мегаполіса. Щоб ви напевно знали, куди і за чим іти, Outloook, повернувшись зі стамбульських ринків, розповідає про найбільш вражаючі з них.
Алфама: Мавританський спадок Лісабона
Сьогодні ми пропонуємо вирушити з нами на прогулянку найстарішим районом Лісабона, котрий ми найчастіше бачимо в кіно і творах масової культури, коли йдеться про португальську столицю.
Подорож до Колумбії. Інша Картахена…
У світі є дві Картахени. І в обох жителі розмовляють іспанською, люблять кориду, а вечорами рушають на пляж цмулити мохіто й дихати солоним вітром. Але тільки в одній з них у млосну міську прогулянку можуть увірватися ритми запальної сальси, розсипи смарагдів і перлів, а дорогу можуть перейти ефектні палкі красуні. І це Колумбія!
Ісландія очима Софії Андрущенко
Ісландія – країна «льоду і полум’я», «тисячі рік і озер», незліченних водоспадів і гейзерів. Тут, як у казці, щоразу хочеться ущипнути себе і перевірити, чи ти спиш, чи все це існує насправді…
Водні ворота. Вражаючі порти світу
Аеропорти, залізничні вокзали, автобусні станції практично завжди створюються «за примхою Людини». А ось порти і гавані – це вже спільна творчість homo sapiens і природи. Outlook пропонує вашій увазі найгарніші та найоригінальніші з них.
Історія однієї вулиці: Шпігельгассе
Шпігельгассе, що у перекладі з німецької означає «Дзеркальна вулиця» чи «Дзеркальний провулок» – це зовсім не найбільша і не найголовніша вулиця в Цюриху. Навіть зовсім навпаки – вона феноменально коротка і вузька, але розташована в затишних куточках міста так, що навіть рідкісний турист зможе її відшукати.
Спа: Голосна слава тихого бельгійського містечка
Тут у різний час бували Віктор Гюго, Александр Дюма, Декарт, Петро І… і зараз кожен легко може стати в ряд із цими видатними особистостями, просто відвідавши затишне містечко Спа, котре з XVIII століття лишається найпопулярнішим у найвищих колах оздоровчим курортом Європи і родоначальником всіх спа-салонів світу.
Departure: Волендам
П’янка свобода, шедеври у музеях, фантастична архітектура, над якою трудились і людина, і природа – все це, звичайно, про нідерландську столицю Амстердам, таку відому і незвідану водночас. І все б добре, але самих Нідерландів у цьому, либонь, найбільш космополітичному і толерантному місті Європи практично немає, так що саме на її пошуки ми і рушимо в околиці столиці, а точніше – в село Волендам.
Закрити
Outlook facebook page