Усама Кафа: антикризова людина в кризові часи
Зовсім недавно Усама отримав найпрестижніші нагороди «Людина року 2015» за версією «Ліга Кращих – Міжнародний економічний рейтинг». Вони стали заслуженим підсумком його 18-літньої діяльності на посту глави компанії, котру він сам заснував з нуля. Ми приєднуємося до привітань і розповідаємо про цю неординарну людину словами його колег – тих людей, котрі знають Усаму краще, ніж багато його родичів і друзів, оскільки робота поглинає практично весь його час.
HR директор – Ковальська Вікторія.
Наскільки Усама Кафа авторитарний в управлінні бізнесом чи навпаки – м’який і відкритий до діалогу?
Усама Кафа справжній лідер! Він завжди готовий до діалогу і надання допомоги, розуміє кожного співпрацівника.
Чи спілкується Усама з рядовими працівниками мережі? В інтерв’ю він каже, що всі клієнти, залишаючи свої скарги на гарячий номер, за допомогою пересилки потрапляють на нього. Чи є у співпрацівників такий зв'язок з президентом кампанії?
Ресторанний бізнес – це передусім люди, і без прямої комунікації і повного занурення працювати у цій сфері – подібно до смерті. Звичайно, не можна сказати, що він подовгу може напряму спілкуватися з кожним – надто велика команда у нас. Усама Кафа знаходить у себе сили й енергію підтримувати стосунки з кожним. Від достатньо відкритий і завжди готовий вислухати. У співпрацівників є доступ до президента холдингу, навіть через той же Фейсбук. Що стосується відгуків і гарячої лінії – так весь топ-менеджмент і особисто Кафа Усама отримують всі скарги і зауваження.
Яким чином Усама мотивує підлеглих? Який у нього стиль керівництва?
Усама Кафа – людина з невичерпною енергію й оптимізмом, поруч з яким хочеться йти і байдуже куди. Для мене головна мотивація – це працювати поруч з такою людиною, як Усама, він заряджає своїми ідеями і постійним розвитком як внутрішнім, так і зовнішнім!
Комерційний департамент – Зварич Тетяна.
Ви пам’ятаєте своє знайомство з Усамою Кафою? Яке було ваше перше враження від нього як від людини, як від професіонала?
Перше враження у більшості випадків – найбільш правильне. І воно мене не підвело. Я прийшла за оголошенням на роботу бухгалтером. Це був далекий сьогодні 2004 рік. Там мене чекала дуже приємна зустріч із власником – Усамою Кафою. Я цей день пам’ятаю, ніби вчора. Перше, на що я звернула увагу – це такі риси, як вихованість, простота у спілкуванні, людяність. Головна чеснота, котру я побачила в цій людині, і в котрій ні разу не довелося сумніватися – це порядність.
Я вдячна за всю школу, котру пройшла в LkafaGroup, адже тут я навчилася тому, чому нас не вчать ні в яких інститутах – комунікабельності, гнучкості, сміливості, масштабному мисленню. Що ж до професійних якостей Усами Кафи, перше, що мене вразило, це те, що він у свої молоді роки мав таке бачення ситуації, приділяв багато часу розстановці пріоритетів і спілкуванню з персоналом. Він дуже акуратний у всіх справах, часто бачить те, що інші не помічають. Має аналітичний склад розуму і володіє добре розвиненою інтуїцією.
Усама володіє діловою хваткою, тобто вмінням бачити вигоду там, де її не бачать інші. Але це не все. Це вміння поєднується з моментальним переходом до дій для здобуття цієї вигоди. Безліч розумних людей бачать можливості, але не наважуються їх реалізувати. І є безліч рішучих людей, котрі не бачать, куди слід докласти зусиль.
Який головний принцип роботи Усами і всієї мережі у бізнес-плануванні?
Усама як справжній професіонал своєї справи дотримується певних стандартів у роботі. Системний підхід до менеджменту підприємства: планування; організація; мотивація; контроль, максимальне залучення персоналу підприємства, організація взаємовигідних стосунків з постачальниками і партнерами, маркетингові дослідження ринку.
Управління – це нелегкий процес! Завжди слід мати стратегію, в яку будуть включені всі витрати, починаючи з найпростіших і закінчуючи розподілом прибутку. Необхідно мати бізнес-план. Не маючи плану дій, займатися справою дуже ризиковано. У ресторанному бізнесі слід знати все до дрібниць, а саме:кількість потенційних клієнтів, середню вартість покупок клієнтів, частоту покупок одного й того ж постійного покупця, норми прибутку від продажу конкретного товару і так далі. Із усіх цих деталей треба бачити загальну картину.
Наша сфера відрізняється від решти видів бізнесу. Це підприємство, котре поєднує в собі мистецтво і традиції, механізми діяльності і досвід маркетологів, філософію обслуговування. Також важливу роль відіграють не лише гроші, але й ідеї. Ті з них, котрі у подальшому після втілення в життя стануть приносити прибуток.
У чому секрет успіху Вашої компанії, котра одна з небагатьох у період кризи старається розвивати мережу?
Усама Кафа старається говорити про нові ідеї, втілювати в життя нові бізнес-проекти, а не говорити про проблеми. Проблеми завжди були і будуть, це нормально. Хоча й тут наш керівник навчає нас ставитися до проблем філософськи. Завжди твердить: «Проблем не існує, а є ситуації, котрі завжди можна вирішити».
Прийнято вважати, що легше заробити, ніж зберегти. Економія зараз актуальна як ніколи. Справді, доводиться переглядати й оптимізувати витратну частину. Ось реалії бізнесу. Кризові часи – це ще до всього зміни, нові можливості. Усама завжди шукає нові підходи в роботі, плануванні, адаптується до змін. Те, що ця стратегія правильна, доводить місце на ринку нашої компанії.
Девіз нашої компанії: «Завжди, щодня, щохвилини прагнути до перемоги!» У кожної людини завжди є вибір: перемогти чи програти в тій чи іншій ситуації. Ми намагаємося у будь-якій ситуації бачити тільки хороші й позитивні моменти. Адже люди тягнуться до позитивних людей, до оптимістів, а не до ниючих песимістів!
Чи плануєте ви крупні інвестиції найближчим часом, і яким може бути подальше розширення мережі?
Так, звісно, плани є завжди. Насамперед ці інвестиції будуть спрямовані в економіку України. Є ще багато цікавих ідей, котрі будуть представлені нашим клієнтам, відвідувачам і гостям. У нашого керівника є дуже багато ідей, спрямованих не лише на бізнес, але й на соціальну сферу, благодійність.
До того ж наш керівник часто буває у відрядженнях по різних країнах. Робота з франшизи передбачає передачу торгової марки у користування, тому для нас не існує географічних меж. При цьому Усама Кафа – український бізнесмен, створив бізнес в Україні, зробив в економіку країни величезний внесок і буде це робити і у подальшому. Усі податки з доходів, отримані у майбутньому від передачі ТМ по франчайзингу у ближнє і дальнє зарубіжжя, передбачають плату податків в Україні, оскільки Усама громадянин України.
У зв’язку з тим, що ваш директор отримав почесну премію «Людина року», що ви хочете йому сказати і побажати?
Цей успіх прийшов не за один рік. Протягом 18 років діяльності компанія L’KAFA GROUP брала активну участь у побудові ресторанного господарства України.
Перемога в номінації «Людина року – 2015» «Лідер ресторанного бізнесу року» показала, що сам Усама Кафа зумів досягнути продуктивності й ефективності у бізнесі. Це ще раз доводить, що грамотно розроблена концепція і послідовне комплексне впровадження гарантують успіх. Бажаю Усамі Кафі бути завжди такою ж Людиною з великої літери, якою він є. Побажати хочу успіху і процвітання в роботі і в житті!
Директор м’ясного цеху – Ордуханова Ірина.
Як це – бути частиною команди Усами?
Велика частина мого життя – це робота, котра задовольняє всі мої прагнення й амбіції. Я працюю в компанії вже 12 років і можу впевнено сказати, що більшою мірою – це вже одна сім’я. Прийшла в компанію помічником кухаря і пройшла всі сходинки підготовки до позиції кухаря, потім шеф-кухар, потім до позиції директора виробництва. Ми робимо все можливе для зростання компанії, а Кафа Усама робить все можливе для зростання співробітників. Ми один великий механізм.
Які цілі ви ставили перед собою, створюючи окреме м’ясне виробництво? Чи є у вас спеціальні вимоги до технологій м’ясного виробництва?
Насамперед це конкурентна якість і екологічно чистий продукт. Що стосується додаткових чеснот – це логістика, централізоване управління якістю, контроль санітарно-гігієнічних і технологічних вимог.
Назвіть три найголовніші риси Усами як ресторатора?
Це людина з дуже тонкою інтуїцією, з великою енергією і правильними цілями. Він як ніхто розуміє, що потрібно українському ринку. Він вміє адаптуватися до будь-яких умов. Я думаю, що до цього значною мірою призвів 20-річний досвід.
Чим ваше виробництво й асортимент відрізняються від конкурентів?
Конкуренти купують продукти найчастіше у виробників, а ми купуємо сировину і виготовляємо все самі, контролюємо всі процеси аж до подачі на стіл гостя. У цьому велика перевага централізованої роботи. Ми впевнені в якості продукту і намагаємося давати тільки найкращі якість і найкращий сервіс.
У зв’язку з тим, що ваш директор отримав почесну премію «Людина року», що ви хочете йому сказати і побажати?
Хочу побажати йому тільки миру, подальшого розвитку і хорошої команди. Ми на правильному шляху!
Директор з розвитку кондитерської PUDRA L’KAFA SWEETS Кудрявцева Вікторія.
Як в Усами Кафи з’явилася ідея створити новий напрямок у холдингу?
Наша компанія підійшла до створення напрямку «Власна Кондитерська» невипадково, на даному етапі розвитку холдингу для нас дуже важливо не тільки утримувати свій рівень і вдосконалюватися з кожним днем. Настав час для розвитку «солодкого напрямку». Переді мною було поставлено чітке завдання – створення гідної кондитерської в нашому холдингу, котра має поєднувати в собі сучасні тенденції, найвищу якість продукції, натуральність і корисність.
Чи брав участь Усама як менеджер, котрий прагне слідкувати за всіма віхами розвитку мережі, в розробці меню кондитерської?
У цьому плані нам дуже поталанило, тому що Усама володіє унікальним естетичним смаком – бере участь у дегустації, у створенні асортиментного ряду десертів, варіантів подачі, оформлення. Ми разом відслідковуємо західні тренди і відвідуємо головні світові виставки з кондитерських виробів.
З мого боку було дуже важливо відчути очікування наших клієнтів і повністю задовольнити смаки найвибагливіших гурманів, враховуючи ціноутворення, маркетинг, логістику і сучасні підходи у виробництві кондитерських виробів.
Якщо говорити про меню кондитерської, то в ньому домінують більше європейські десерти чи все ж східні?
Зараз у нас в кондитерській працює команда професіоналів з виробництва східних солодощів, з кожним днем ми збільшуємо асортимент у цьому сегменті. Я можу напевно сказати, що найближчим часом наші східні солодощі стануть одними з найкращих у Києві, оскільки ми витримуємо на всі 100% технології приготування і головне, що їх готують майстри, у котрих Схід у крові!
Що стосується європейських десертів, то наш шеф-кондитер закінчив кондитерську школу у Франції – це було головним критерієм при відборі кандидатів на вакансію. Я з певністю називаю нашу кондитерську"PUDRA" international: ми поєднуємо в себе найкращі європейські і східні тенденції.
У зв’язку з тим, що власник мережі отримав почесну премію «Людина року», що ви хочете йому сказати і побажати?
На мій погляд, для Усами Кафи премія – це новий старт, нові ідеї і розвиток! Хочу побажати йому вселенського здоров’я і довголіття! Усама поєднує в собі глибоку мудрість і бізнес-чутливість! І, звичайно, пообіцяти йому наступного року в номінації «Найкраща кондитерська – вибір року» перемогти з кондитерською "PUDRA"!