RU  UK  EN
Статьи  >  Насолодись  >  Скрипаль для «Трубача»: інтерв'ю з учасником групи Gogol Bordello Сергієм Рябцевим і композитором Олександром Ратманським

Скрипаль для «Трубача»: інтерв'ю з учасником групи Gogol Bordello Сергієм Рябцевим і композитором Олександром Ратманським

Трохи більше місяця тому в Україні відбулася прем'єра першого за роки незалежності дитячого кіномюзиклу під назвою «Трубач» режисера Анатолія Матешка.


У фільмі розказана історія 13-річного трубача Колі Соколова, який віртуозно володіє інструментом і сам пише музику, а також його подруги, Лізи. Діти готуються до важливого виступу, та відбувається низка неприємних подій, і тепер перед ними стоїть завдання – не втратити свою мрію і не збитися з обраного шляху. Картина повністю була знята в Україні, і всі ролі в ній виконали наші співвітчизники. Навіть над створенням музики з-за океану трудилися імениті українці – скрипаль популярного гурту Gogol Bordello Сергій Рябцев та композитор-аранжувальник Олександр Ратманський

О.Ратманський і С.Рябцев

OUTLOOK поспілкувався з музикантами і краєм ока зазирнув у свята святих кіновиробництва.


Сергію, як ви поєднували роботу над стрічкою з вашим гастрольним життям у Gogol Bordello?

С.Р. Насправді, не дивлячись на очевидну різницю жанрів, ніякого конфлікту в цьому не було. Моє гастрольне життя з Gogol Bordello і робота над фільмом вимагали одного й того ж – підвищених обертів внутрішнього движка. Захопливе відчуття. Я до нього звик, завжди готовий, чи що. Навіть незважаючи на втому. Це був рік пошуку, якихось чудових відкриттів. У бенді, до речі, все розуміли і всіляко підтримували мене, за що я їм дуже вдячний.

Розкажіть про співпрацю з українськими продюсерами фільму, чому вони звернулися саме до вас?

О.Р. Варто зазначити, що працювати з українськими колегами було дуже приємно – режисер, актори просто чудові. Високий рівень, мені сподобалося з перших кадрів. Звісно, я покривлю душею, якщо скажу, що все у взаєминах з продюсерами було гладко й ідеально. В Америці ми все-таки працюємо інакше, є відмітні особливості в музичній індустрії. Вони полягають у тому, що все виконується дуже швидко, на результат. І всі в нашій галузі розуміють, що студійна робота – це передусім планове виробництво, а вже потім – творчість, і якщо є термін здачі проекту, то словами про «відсутність натхнення» не відбудешся. Із Сергієм нам було легко й просто – ми чудово один одного розуміємо, і навіть якщо не одразу виходимо на правильний шлях, то все одно відшукуємо спосіб домогтися потрібного результату.

С.Р. Було кілька обставин, що вплинули на рішення співпрацювати саме з нами: по-перше – терміни, по-друге – ціни. Ні для кого не секрет, що в Америці вирішувати деякі фінансові питання, у тому числі й пов'язані з музичною індустрією, значно легше. Я живу в Нью-Йорку вже 20 років, і за цей час тут записувалися і перезаписувалися майже всі вітчизняні зірки. Чому? Адже справа не тільки в престижі чи фінансах. Надійність, якість і, що важливо, – швидкість. Коли я приїхав до Києва, до зйомок фільму лишалося 3 місяці. Музиканти, з якими мене познайомили, були дуже сильними. Робота проходила захопливо, із задоволенням, іноді ми цілі дні проводили в студії. Але час ішов, і при всьому нашому ентузіазмі ми містичним чином анітрохи не рухалися вперед. Треба було приймати радикальне рішення. Я подзвонив своїм друзям у Нью-Йорку зі студії АВ з пропозицією взяти участь у цьому проекті. Вони погодилися, до речі кажучи, на суму, втричі меншу, ніж зарядили нам в одній із київських компаній. Я не просто добре знав людей, з якими мав тісно і дуже оперативно співпрацювати через океан, але й специфіку роботи саме там. Еміграція багато чому вчить і передусім – дисципліні.

Сергію, це ваша перша робота в кіно як композитора. З якими труднощами ви зіткнулися?

С.Р. Найскладнішим у ній було те, що вона якраз-таки була першою. Це означає, що вперше мені потрібно було налагодити весь творчий і виробничий процес. Уявіть собі механізм чудово-вишуканого ювелірного годинника, кожна шестірня якого має стояти на своєму особливому місці, не порушуючи загального легкого враження. Або якщо замість витонченої зозулі з годинникового будиночка буде вистрибувати кошлате чудовисько і верзтиме всіляку нісенітницю, а не миле серцю, просте «ку-ку»? Ось це й було найважчим у створенні музики: досягти точності, легкості, лаконізму, «дитячості». Ну і звичайно, плюс до цього – трохи здорового і цілком природного чаклунства.

Було складно працювати з дітьми?

С.Р. Навпаки. Раніше я вже мав досвід роботи з дітьми, і мені завжди це було дуже приємно. У роки навчання в консерваторії я паралельно викладав у музичній школі, а коли став режисером в театрі, одночасно вів цілий курс в музичному училищі. Але з цим проектом у мене склалися особливі стосунки. Я вперше з такою ясністю відчув, який величезний вплив на життя йде саме від дітей. Я відчув їхню силу, їхні можливості. По суті, саме вони і стали моїм найголовнішим відкриттям і джерелом справжнього натхнення! У тому, що цей досвід безцінний і унікальний, як в людському, так і в професійному плані, жодним чином не доводиться сумніватися.

Ваші колеги з Gogol Bordello вже подивилися фільм? Які у них враження?

С.Р. Знаєте, щодо музики я діяв досить хитро: підсовував їм матеріал навіть ще в неоформленому вигляді, на стадії розробки, і за їхньою реакцією та інтересом визначав, куди рухатися. Тож з музикою вони знайомилися першими. А от сам фільм виявився для них просто шоком: ніхто не очікував такого яскравого і стилістично оформленого відеоряду, такої професійної «картинки». Всього «Трубача» вони поки що не бачили, оскільки все-таки хотілося б показати їм фільм з англійськими субтитрами, але ті шматочки, які я демонстрував у процесі роботи, сприймалися просто на ура і бурхливо обговорювалися. Чому я був дуже радий.

Вам это будет интересно:
Йодль – музика австрійських гір
В Австрії з'явився незвичайний маршрут, його вибирають любителі вокального стилю йодлем. Бредуть туристи долиною Циллерталь, широка стежина звужується, відкриваючи шлях тільки для найзавзятіших, і звивиста доріжка веде вгору. Зазирають мандрівники до хижки, яка має форму дзвіночка, обходять стороною найбільший ріг, прямуючи туди, де альпійські пастухи вели неквапливі музичні бесіди зі своїм стадом.
Перфекціонізм – справа ювелірна
Сумні очі старого за вікном уважно стежили за революційною пожежею, яка охопила Петроград. Вогонь поширився на справу всього його життя – гордовита чотириповерхова будівля задихалася від крикливих комісарів і матросів, присутність яких здавалась грубим жартом після попередніх відвідувачів.
Мистецтво Патрика Кабрала: папір як символ крихкості світу
Незалежний художник родом із Філіппін Патрик Кабрал завойовує світ своїми незвичними арт-роботами. Його творіння – це новаторство, що поєднує в собі вікові традиціїкаліграфії й суперсучасні 3D-технології. Його мистецтво - спосіб змінити світ на краще як за допомогою естетики, так і шляхом виконання соціальної місії.
Фаду: ніжність і глибина португальських романсів
Дванадцятиструнна гітара, напівтемрява португальських ночей, свічки і пронизливий голос ... Драматичні мотиви романсу фаду розповідають про нерозділене кохання. Йому не судилося збутись, але це не заважає почуттям втілюватися в зворушливі звуки португальських романсів.
Не вежею єдиною. ТОП кращих творінь Густава Ейфеля
Кажуть, Гі де Мопассан ненавидів Ейфелеву вежу. Знаменитий письменник вважав, що вона спотворює Париж і не приносить місту ніякої користі. Проте його частенько можна було зустріти в затишному кафе на вершині конструкції. У таких випадках автор «Любого друга» говорив, що «тільки тут клята вежа не трапляється йому на очі...»
Історія бренду: Жан Пату
Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.
Прийшов, побачив, збудував. Шедеври Джованні Лоренцо Берніні
Буває, подивишся на листівку із зображенням міста й одразу розумієш, що на ній Київ, Париж, Рим або рідне селище. І це зовсім не заслуга твоєї вчительки географії, а непосильна праця майстрів, руками яких створювалися знайомі всім шедеври архітектури. Сьогодні ми згадуємо італійського підкорювача мармуру Лоренцо Берніні.
Спрингфілдська родина
«Чотири пальці – це круто, адже п'ять – лише у Бога!» Якщо ви одразу зрозуміли, про що мова, то у нас спільне свято – найзнаменитіша телевізійна сімейка, легендарні Сімпсони в грудні відзначають річницю в ефірі. 31 рік тому на американському каналі FOX з’явився перший епізод культового серіалу.
Пальчики оближеш: Що на вас чекає за кулісами найкращих кухонь світу
Давайте пригадаємо найбільш незвичну страву, котру вам випало скуштувати? Що це буде за їжа, вам вирішувати. Небагато екзотики; ті самі комахи, котрих ми слабо можемо уявити як інгредієнт; дивний напій із гіркуватим присмаком; несподіване поєднання гіркого і кислого… у кожного є свій незабутній досвід щодо цього.
Кіно по-нігерійськи
Більшості людей Нігерія відома як країна з величезними запасами нафти і перманентними економічними і політичними проблемами. При цьому мало хто за межами Африки знає про потужну кіноіндустрію в цій державі, розмах і оборот якої вражають. Ми з головою пішли в цю тему і спробували зрозуміти, що таке «Ноллівуд»?
Пабло Пікассо: Поет для своєї епохи
Про Пікассо як про самобутнього художника, графіка та скульптора нам так чи інакше відомо все або майже все, тоді як інші його іпостасі опинилися на другому плані. Ілля Еренбург одного разу дуже коротко описав відносини Пабло Пікассо зі своєю епохою: «ХХ століття знайшло в ньому власного експерта-динаміта, філософа та поета».
На екскурсію – до кінотеатру!
Подорожі світом дедалі більше манять нас, і як прикро буває, коли на шляху до їхньої реалізації виникають всілякі перешкоди. OUTLOOK пропонує вам не зневірюватись, якщо вирушити у мандри не випадає. Краще надихніться фільмами, де самі міста грають не менше, ніж актори. Ми розповімо про п'ять кінокартин, які, маючи беззаперечну художню вартість, ще й слугують непоганими гідами.
25-та сходинка тріумфу чекає переможців!
Організатори програми «Людина року» передають вітання партнерам, лауреатам, поважним гостям, а також режисерсько-постановочній групі, підрядникам, виконавцям та багатьом іншим помічникам. Вони висловлюють щирі сподівання, що скоро матимуть змогу спілкуватись та обмінюватись творчою наснагою та енергетикою...
Великі криві Фріденсрайха Гундертвассера
Він вигадав своє ім’я, щоб не бути схожим ні на кого іншого. Бунт його індивідуальності став основою для величезної творчої спадщини, а архітектура – продемонструвала можливість поєднувати екологічність і сучасні технології.
Точка на карті: музей Ілани Гур
Складання маршрутів для сучасних туристів вже давно виходять за межі класичного розуміння поїздок за кордон. Мандрівники сьогодні є настільки вибагливими, що стандартний набір — історичні місця та крамниці з сувенірами скоро турагенціям пропонувати буде нікому, адже попит зростає не на традиційні екскурсії, а на отримання емоцій.
Сольний концерт словенської музикантки Данаї Гребенц для членів БФ "Життєлюб"
Тринадцятилітня музикантка зі Словенії Даная Гребенц 3 листопада 2019 року дала сольний концерт для людей поважного віку Медіа центрі ГДІП. Захід організували благодійний фонд«Життєлюб», ГДІП, Посольство Республіки Словенія в Україні та проект, що працює у сфері медіа та культурної дипломатії«OUTLOOK».
Посол Елена Летісія Тереса Мікусінскі провела дипломатичний прийом, почесним гостем став всесвітньо відомий аргентинський співак Хіронімо Рауч
Колонна зала КМДА 11 червня приймала гостей Посольства Аргентинської Республіки в Україні з нагоди національного свята. Надзвичайні та Повноважні Посли, представники уряду та державних органів, партнери посольства, бізнес спільнота та ЗМІ вишикувалися у довгу чергу, аби привітати очільницю іноземної дипломатичної установи та висловити свої вітання дружній Аргентині.
Знай наших: Анатолій Кокуш
Кіно – либонь, найбільш «технічний» вид мистецтва, котрий придумало людство. Скільки б таланту, фантазії і енергії не було у творців будь-якого фільму, практично всі стадії виробництва так чи інакше спираються на техніку, без якої ідеї так і залишаться всього лиш ідеями.
Знай наших: Серж Лифар
Знаменитий француз українського походження в дитинстві був блакитнооким мрійником. Згодом усі його жадання стали реальністю. Хай би чого він прагнув, усе давалося легко, немов удача назавше зробила його своїм улюбленцем. Спів у хорі, артистичний талант і, нарешті, балет. Серж Лифар не тільки підкорив світові сцени та здобув заслужену славу. Він відродив французький балет як такий і ввів поняття, котрі стали основою неокласицизму.
На валізах: Олег Борщевський
Олег Борщевський – відомий режисер, сценарист і кліпмейкер. З-поміж його робіт – кліпи для «Потапа і Насті», гурту «НеАнгели». «Бумбокс», NIKITA, Тоні Матвієнко і багатьох інших. У милій бесіді він згадав найбільш цікаві місця на карті світу, в котрих побував, поміркував про таїнства подорожей і розповів про особисті розчарування.
Закрыть
Outlook facebook page