RU  UK  EN
Статті  >  Уяви  >  Заклиначі: Як змусити змію танцювати

Заклиначі: Як змусити змію танцювати

Магічний танець змії в такт мелодії флейти, часто описаний у східних казках і зображений у фільмах – не просто вигадка, а справжній символ цих країн. У Єгипті, Індії, країнах Африки і деяких інших державах повзучих приручають і влаштовують із цього видовищну забаву. Тут існує професія заклинача змій, котру вважають мало не найдивовижнішою на Землі. Що це за загадкове ремесло, майстри якого споконвіку балансують на межі життя і смерті?

Заклиначі змій, вони ж факіри чи беде, – один із символів колоритної і самобутньої Індії. Та виникла ця професія ще в Стародавньому Єгипті. У наш час її вважають зникаючою – число сучасних майстрів ледве налічує мільйон людей. А колись їхня робота була культовою справою…

Через особливості клімату у спекотних країнах водиться дуже багато цих видів рептилій. Вони зустрічаються мало не на кожному кроці і можуть заповзати у будинки. Тому споконвіку заклиначі змій були шанованими і потрібними спеціалістами. Люди, приміром, зверталися до них, щоб позбавити свою оселю від цих небезпечних гостей. Із часом ремесло «приручення плазунів» розвинулося у видовищне мистецтво. І тепер ласі на екзотику туристи готові щедро платити за подібні перформанси.Фото staticflickr.com

Факіри передають традиції своєї майстерності з покоління у покоління. Скажімо, в Індії і дотепер існують цілі села потомствених беде, наприклад, поселення Сепарагон. Там у кожній сім’ї тримали близько п’яти змій. І тільки недавно в Індії набув чинності закон про захист дикої природи, котрий забороняє полювання і утримання цього виду в неволі. Тому тепер факірам доводиться несолодко. Та це почасти і добре, адже «мистецтво управління зміями» не має нічого спільного ні з дресируванням, ні з містикою. У його основі часом жорстоке поводження з тваринами і брудні прийоми.

У селі Хадаітала (воно розташоване в ста кілометрах віз Калькутти) щороку проводять Конференцію заклиначів змій. Таким чином вони вшановують індуїстську богиню-покровительку змій – Манасу. У програмі незвичайні номери: змії, що обвивають тіла факірів, видавлювання і ковтання отрути з язика змії і, звісно, традиційні па під звуки флейти.

Танець змії – це не мистецтво, а скоріше дресировка, часом вельми жорстока. Існує кілька способів змусити змію звиватися в такт музиці.

Заклинач змій може натренувати тварину за допомогою побиття флейтою. Він ловить змію, саджає у плетений кошик, котрий стає її довічною в’язницею. Під час тренування б’є по ємності і відкриває її кришечку – збурена і роздратована звуками інструмента змія вилізає з неї в надії вибратися на волю, та отримує удар по голові. І так при кожному її русі. У підсумку: під час вистави нещасна тварина просто намагається ухилитися від флейти в руках факіра.

Досвідчені заклиначі можуть створювати ілюзію танцю плазуна навіть із щойно спійманою змією. Найбільш спритні беде демонструють це, витягуючи на публіку змій прямо з їхніх нір. Тут секрет – у знанні особливостей їхнього характеру і фізіології, а також хуткості й уважності заклинача. Змії практично не мають слуху від природи, тому сама музика на них ніяк не впливає. Зате вони наділені особливою чутливістю шкіри – вона сприйнятлива до коливань повітря, для того щоб рептилія могла убезпечити себе, якщо до неї хтось наближатиметься. Ці коливання створюються, наприклад, від кроків по землі. Так що звуки флейти, створюючи подібні коливання, збуджують змію. При цьому під час перформансу змія слідує за рухами факіра. Саме в цьому полягає його талант – розтривожена звуками флейти змія налаштована захищати себе, та рухи руки вмілого факіра збивають її з пантелику – так, готуючись до атаки, рептилія насторожено стежить за ритмічними рухами. Ця монотонність вимотує тварину і, врешті-решт вводить у стан сонливості.

Та найголовніше і найстрашніше – видалення отрути зі змій. Цього можна домогтися кількома шляхами: Виривання отруйних зубів у змії; Перед виставою примусити змію кусати тканину – таким чином її отруйні мішечки спустошуються. Це тривале і виснажливе заняття як для тварини, так і для факіра, та воно дає короткотривалий ефект – мішечки невдовзі наповнюються новою отрутою; Відтак найбільш жорстокі йдуть ще далі – і зашивають рот змії за допомогою звичайної нитки і голки. У підсумку – ниток не видно, язик змія висунути може – ідеально для видовища. Та внаслідок цього змія помирає голодною смертю.Фото photographer.ru

Для того, щоб убезпечити себе, заклиначі вдаються й до інших хитрувань. Роблять собі щеплення від укусу змії – щоправда, стовідсоткового захисту воно не дає. Або ж змащують тіло зміїним жиром – таким чином вони нібито набувають специфічного зміїного запаху і сприймаються ними як свої.

Найбільш знаменитий представник цієї професії Шейх Мусса із Луксора в наш час став справжньою легендою. Мусса славиться неймовірними трюками. Наприклад, кобри, котрих він заклинав, поступово наближались до нього і покірно клали прямо голову на долоню. Потім він складав їх в окреслене на піску коло, і тварини лишалися там до того часу, поки Шейх на дозволяв його покинути. Та, за іронією долі, незважаючи на такі неймовірні уміння, Мусса врешті-решт помер від укусу одного з цих плазунів…

Головне фото livejournal.com

Вам це буде цікаво:
Ручна робота: персидські килими
У ті часи, коли перським воїнам не було рівних, а їхній силі підкорилися Римська імперія та Аравійський півострів, з-під пальців майстринь народу-переможця вийшов перший шедевр. «Весняний килим» став найдорожчим в історії людства. Він символізував владу і міць персів, а його краса оповідала про божественне походження царя Хосрова І.
Мікеланджело Антоніоні – співець пустелі людських душ
Непростий духовний світ людей ХХ століття став вдячною темою для багатьох кінематографістів, але особливе місце в її розробці належить Антоніоні. Режисер здобув світову славу фільмами, що зобразили внутрішній світ сучасника, його самотність, некомунікабельність (слово, що стало ключовим для творчості майстра).
Куди сходити? П’ять найцікавіших музеїв сучасного мистецтва Європи
Франсуаза Барб-Галль вчить, як розмовляти з дітьми про мистецтво. Вона у своїх книгах наводить приклади, навчає бачити те, що не бачать інші. Помічати деталі і забувати про ярлики. Але варто визнати, що серед дорослих вкрай мало людей, котрі можуть похизуватися знаннями у цій сфері.
Мандалотерапія
Вчора я створила Всесвіт. Узяла трохи гороху, рису, гречки, пшона, зерен чорного, білого перцю і кардамону. Прихопила по жмені кави та анісу. Потім у всього цього з'явився центр. Він розростався, заспокоюючи мої думки. Коли ж останнє зернятко лягло в коло, я знову відчула забуту гармонію, крізь шум машин на проспекті почула птахів...
БагатоМЕТРОва краса
Жителі великих міст чи не щодня користуються метрополітеном. На жаль, у стрімкому ритмі сучасного життя мало хто може дозволити собі насолоджуватись дизайном підземок. OUTLOOK не навчився зупиняти час, однак ми змогли підібрати для вас п'ятнадцять найдивовижніших станцій з усього світу.
Дивовижний світ Патрика Догерті
Ленд-арт – це не просто ландшафтний дизайн, а цілий напрямок у мистецтві, котре в XXI столітті, коли про «зелені технології» та навколишнє середовище не говорить тільки лінивий, вважається одним із найважливіших. Імена зірок цього виду діяльності вже постійно згадуються кураторами, критиками і поціновувачами, і особливо серед них вирізняється Патрик Догерті.
Дім, який побудував…
«Халабуди» на деревах, землянки, схованки – що ми тільки не будували в дитинстві. На жаль, коли дорослішаєш, фантазія втрачається, і більшість із нас тепер живе в незручних сірих «коробках». Однак є люди, які самостійно створили житло своєї мрії.
Посидимо? Частина друга
Не так давно ми вже писали про незвичайні лавочки, які можна побачити на вулицях різних міст. В один матеріал не вдалося «вмістити» всі об’єкти, які нам сподобалися, тому сьогодні – друга частина огляду. Почнемо із французького дизайнера Пабло Рейносо. Уже кілька років він подорожує країнами і залишає за собою «сліди». Ми вибрали дві найцікавіші його роботи.
Посол Елена Летісія Тереса Мікусінскі провела дипломатичний прийом, почесним гостем став всесвітньо відомий аргентинський співак Хіронімо Рауч
Колонна зала КМДА 11 червня приймала гостей Посольства Аргентинської Республіки в Україні з нагоди національного свята. Надзвичайні та Повноважні Посли, представники уряду та державних органів, партнери посольства, бізнес спільнота та ЗМІ вишикувалися у довгу чергу, аби привітати очільницю іноземної дипломатичної установи та висловити свої вітання дружній Аргентині.
Посидимо?
Гуляючи київською Пейзажною алеєю, завжди помічаєш дивовижні лавки, створені українськими майстрами. Моя улюблена – з пледом і подушкою, адже вона здається затишною навіть у негоду. Сидячи на ній, я згадав картину з дитинства: бабусі виносять з дому довгу дошку, кладуть її одним кінцем на пеньок, іншим – на перила під’їзду, і виходить лавочка. Чим не дизайнерське диво?
Мистецтво топіарію
Коли я, ще маленька дівчинка, вперше провела рукою по стрижених кущах, мою долоню дряпнули гострі краї гілок, а в ніс вдарив стійкий аромат туї. Зачарована, я довго не могла відірвати погляд від конусів, куль і квадратів, що оточили мене у парку невеличкого курортного містечка. Мені здавалося, нібито я потрапила в казку і серед листя неодмінно розгледжу усмішку Чеширського Кота.
Книжковий Арсенал 2019: іноземні гості
IX Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» завершився, а ми пропонуємо вам ще пролонгувати відчуття ейфорії від перебування в книжковій «оазі» у центрі столиці України. Наш портал, висвітлюючи дипломатичне життя в Україні, приділить свою увагу огляду цікавих заходів, що відбулися за підтримки іноземних посольств, і спілкуванню із закордонними гостями.
Крок за межу: магічне мистецтво уїчолі
Сліпучі сполохи давнього знання в різнобарвних переливах бісеру і пряжі на мозаїках індіанців уїчолі спрямовують фантазію у безкінечну подорож гілками світового древа. Духовні образи набувають плоті у вигадливих орнаментах, що супроводжують селянина-мексиканця на всіх етапах життєвого шляху.
Біле золото Піднебесної. Китайський фарфор
Цивілізація Стародавнього Китаю однією з перших відкрила для себе кераміку. Встановлено, що вже в II тис. до н.е. температура випалу гончарних виробів, знайдених в долині Хуанхе, наближалася до 1200 ° С. На думку ряду дослідників, винахід порцеляни було продиктовано прагненням знайти заміну нефриту та жадеїту.
Бельгійське мереживо: Вальс тисячі ниток
Дивлячись на фламандські мережива, важко позбутися думки, що дивовижні квіти, спритно вплетені у вінок візерунка, народжені розсипом іскор, що зірвалися з чарівної палички. На зворотному боці краси лишаються труди і дні неприкаяних дівчат, викрадені у життя лабіринтом ажурних петель.
Рисові поля: Злаки неземної краси
- Чи не хочете покуштувати рису? - таким питанням зустрічають гостей в Китаї. А якщо господарі виявляться ще і фермерами, вони можуть запросити вас на незвичайну екскурсію і покажуть шедевр природного мистецтва. Рис, який ми часто вживаємо в їжу, не замислюючись про його естетику, в момент вирощування нагадує ковдру, виткану з різнокольорових клаптиків...
Тіні в раю: Як сучасне мистецтво дивує любителів оригінального
Грань між тінню і світлом така ж контрастна, як між сном і дійсністю. Тому художники використовують обидві речі, щоб досягти балансу в картині. Пейзажі, портрети, натюрморти… ніщо не обходиться без боротьби протилежностей. Утім, є особливо хитрі майстри своєї справи, котрим світло не потрібне. Достатньо самої тіні.
Камасан: Поселення із шедеврами на Балі
Балі – одне з найпопулярніших місць для зимівлі. Океан, вулкани, чудова природа й екзотичні фрукти... Але є ще одна причина, про яку мало хто знає – унікальне арт-село Камасан, що дало початок однойменному балійському живопису. Про нього ми і розкажемо сьогодні на сторінках OUTLOOK.
Мистецтво Патрика Кабрала: папір як символ крихкості світу
Незалежний художник родом із Філіппін Патрик Кабрал завойовує світ своїми незвичними арт-роботами. Його творіння – це новаторство, що поєднує в собі вікові традиціїкаліграфії й суперсучасні 3D-технології. Його мистецтво - спосіб змінити світ на краще як за допомогою естетики, так і шляхом виконання соціальної місії.
Пабло Пікассо: Поет для своєї епохи
Про Пікассо як про самобутнього художника, графіка та скульптора нам так чи інакше відомо все або майже все, тоді як інші його іпостасі опинилися на другому плані. Ілля Еренбург одного разу дуже коротко описав відносини Пабло Пікассо зі своєю епохою: «ХХ століття знайшло в ньому власного експерта-динаміта, філософа та поета».
Закрити
Outlook facebook page