Проводжаючих просимо залишити вагони: найцікавіші поїзди планети
... дивлячись на нашу добірку, ви напевно в зайвий раз замислитесь про такий вид пересування...
Згідно зі статистикою, близько 1,5 мільярда людей щороку бодай раз користуються поїздами. Золотий вік залізниці був, звичайно, давно – десь з кінця XIX по середину XX століть. Першими ж пасажирами були британці ще в 1820-х роках. За практично 200 років історії залізничного транспорту видатні уми інженерної думки в різних куточках світу зуміли створити справді вражаючі поїзди і прокласти дивовижні маршрути. Пропонуємо вам познайомитися з деякими із них – тими, котрі використовують і дотепер.
Royal Scotsman
Фото worldjourneys.co.nz
Цей поїзд найчастіше називають не інакше як «поїзд британських джентльменів», оскільки розкіш і смак тут відчутні в кожній деталі. Починаючи з квитків, чия мінімальна вартість стартує з 3000 євро, і закінчуючи килимовою доріжкою, котру розстилають портьє перед посадкою. Важливо знати, що традиційний одяг, який використовують найчастіше в дорозі – шорти, спортивні костюми, легкі футболки і кросівки – для переміщення всередині цього состава, на жаль, не підійдуть не лише з точки зору естетики, але й через суворі правила. Тільки смокінги і вечірні сукні, якщо ви забажаєте провідати друзів в іншому купе. Дрес-код – не формальність, його дотримуються всі, особливо обслуговуючий персонал. Сама поїздка з Лондона в Единбург на Royal Scotsman триває близько тижня. 36 щасливчиків, котрі розміщаються в чотирьох одномісних і шістнадцяти двомісних купи з туалетами, душовими і навіть ваннами, найчастіше чудово проводять час в дорозі, оскільки до їхніх послуг живі виступи музикантів, вишукані делікатеси, котрі не повторюються, оскільки зазвичай подають ті страви, що популярні в регіоні за вікном, і зупинки-екскурсії на шляху маршруту.Фото jacadatravel.com
Royal Rajasthan on Wheels
Фото popsugar.com
Індійські поїзди найчастіше асоціюються з мемами і смішними картинками, що зображають состав, буквально обліплений людьми з усіх боків, де про особистий простір навіть думати не доводиться. Звичайно, доля правди в цьому є, навіть велика доля, але при цьому індійці можуть похизуватися й іншими поїздами, наприклад, знаменитим «Палацом на колесах», котрий пов’язує Делі й Агру. За 8 днів подорожі на составі, котрий у минулому столітті належав індійським вельможам, пасажири відчують на собі не тільки королівське обслуговування, неймовірний сервіс, можливості спа-вагона і технологічні новинки, але ще й побачать важні пам’ятки цієї великої країни. Що ще цікаво, під час дороги тут працюють відразу два ресторани: в одному подають страви індійської кухні, а в іншому – європейської, а до кожного пасажира представлено особистого лакея на час подорожі.
Читайте також: Кордони не перешкода: найбільш відомі анклави світу
Glacier Express
Фото swissrailways.com
Швейцарський «льодовиковий експрес» куди більш демократичний, та й саме слово «експрес» йому пасує не зовсім. Оскільки 300 кілометрів шляху, які розділяють Церматт і Сант-Моріц, він долає майже за вісім годин. Однак нудьгувати весь цей час не доводиться завдяки фантастичним краєвидам з панорамних вікон: маршрут проходить через гори, а, значить, всі пасажири мають змогу насолодитися альпійськими пейзажами. Льодовики, квіткові галявини, гірські річки, старовинні й сучасні мости, 100 тунелів – ось, либонь, головні атракції, що роблять навіть вісім годин шляху дуже швидкими і не стомливими. Тутешні вагони другого класу з трохи меншими у порівнянні з першим вікнами мають свою перевагу: їх можна відчиняти й досхочу надихатися найчистішим гірським повітрям, оскільки середня висота маршруту – близько двох кілометрів над рівне моря. Самі швейцарці називають Glacier Express найбільш комфортабельним поїздом у своїй країні.
Долина Напа
Фото winetrain.com
Назва цього поїзда мало про що скаже комусь, хто погано знає Каліфорнію, однак варто до нього додати приємне слово «винний» – й інтерес відразу ж зростає. Цей wine train – один з найбільш популярних і зручних способів продегустувати знамениті каліфорнійські вина і перенестись у часі, оскільки дизайн поїзда виконано в дусі початку двадцятого століття. Маршрут проходить між Напою і Сент-Хеліною, уславленими винними місцями Західного узбережжя.За три години поїздки пасажири не тільки дегустують кілька сортів вин і милуються виноградниками, вони також мають змогу відвідати вагон-ресторан, котрим керує знаменитий шеф-кухар Келлі Макдональд. Кожен вагон має назву сорту вина, а з-поміж безлічі тих, що подають мандрівникам, неодмінно варто скуштувати класичні Шардоне, Каберне і Совіньйон – тут вони просто пречудові. Ну а якщо ви захочете скуштувати щось рідкісне, до послуг пасажирів кваліфіковані сомельє.
Shanghai Maglev
Фото reddit.com
Останній герой нашої добірки вирізняється тим, що належить, либонь, не зовсім до залізничного транспорту, а є чимось середнім між поїздом і літаком, якщо говорити про швидкість руху. Спеціалісти твердять, що експрес, який пов’язує аеропорт Пудун і Шанхай – це перший поїзд XXI століття, оскільки його швидкість може сягати 430 кілометрів на годину, і за рахунок роботи електромагнітів він фактично ширяє у повітрі над рейками. Це інженерне диво поступово завойовує Азію: в Японії в найближчі роки запустять відразу кілька подібних, Південна Корея теж на черзі. Незважаючи на те, що сама технологія потребує доопрацювання (в Шанхаї, наприклад, маршрут дуже короткий, оскільки ґрунти довкола мегаполіса доволі болотисті, що небезпечно для настільки серйозного інфраструктурного проекту), але загалом сумніватися не доводиться: саме за такими швидкостями пересування і комфортом наше найближче майбутнє на залізниці
Головне фото discoverist.changirecommends.com