RU  UK  EN
Статьи  >  Уяви  >  Історія бренду: Швейцарський ніж

Історія бренду: Швейцарський ніж

Напевно, у світі не знайти чоловіка, в котрого не було б швейцарського ножа чи його подоби. І нехай ідея кишенькового ножа з’явилася зовсім не у Швейцарії, світову славу він здобув саме завдяки швейцарцеві Карлу Ельзенеру, і тепер нерозривно асоціюється з його батьківщиною і бездоганною швейцарською якістю.

OUTLOOK розповідає історію найбільш популярного і знаменитого ножа у світі.

Далекого 1891 року власник компанії з виробництва хірургічного обладнання Карл Ельзенер раптом виявив, що складані ножі, котрими користуються солдати швейцарської армії, виробляють у Німеччині, а не на батьківщині і поквапився виправити це непорозуміння. Недовго думаючи, він започаткував Асоціацію Швейцарських Ножарів з метою забезпечити національну армію ножами вітчизняного виробництва. Ельзенер об’єднав близько 25 майстрів і створив свій перший інструмент. Він називався «солдатським», мав дерев’яну рукоятку і був помітно вдосконалений командою фахівців. Окрім самого ножа виріб містив клинок, відкривачку для консервних банок, шило і викрутку. Остання була просто необхідна швейцарським солдатам через те, що якраз в той час армію озброїли новими гвинтівками Schmidt-Rubin M1889, для складання котрих необхідна була викрутка.maxresdefault.jpgФото youtube.com

Утім, ніж Ельзенера виявився набагато дорожчим за німецький аналог і тому конкуренцію з тріском програв. Багато підприємців, зазнавши невдачі, кинули цю затію, але Ельзенер продовжував експериментувати, створюючи все нові й нові моделі, і через п’ять років копіткої праці представив армії бездоганний «офіцерський» ніж – більш легкий, із ще більшою кількістю корисних інструментів. Арсенал поповнився штопором і клинками з кожного боку пристрою, котрі утримувалися спеціальним пружинним механізмом, що на той час було справжнім ноу-хау.il_fullxfull.1534026688_m8em.jpgФото etsy.com

Розуміючи цінність свого винаходу, 1897 року Карл Ельзенер запатентував унікальний продукт, але уряд все так же не поспішав робити велике замовлення. Зате багатофункціональний ніж моментально завоював серця офіцерів, і кількість індивідуальних замовлень швидко зросла. Через деякий час Ельзенер і його дітище вже неможливо було ігнорувати, і бізнесмен нарешті уклав контракт і зі Швейцарською армією, ставши офіційним постачальником ножів для її солдатів. Ніж мав солідний і навіть стильний вигляд, але тільки через 12 років на його рукоятці з’явилася емблема, котра згодом стала візитною карткою бренда і сьогодні впізнавана у всьому світі – хрест на тлі щита, що символізує герб Швейцарії. Її розробили з метою виділити справжній ніж від численних підробок, котрі вже почали масово з’являтися на ринку. Того ж року померла мати Карла – Вікторія, і в компанії з’явилася назва Victoria, а ще через 12 років до неї додалося закінчення «inox», котре говорило про те, що компанія Ельзенера виробляє ножі з нержавіючої сталі. Так бренд отримав своє сучасне ім’я Victorinox.Firefly-Swiss-Army-Knife-Fire-Starter-06.jpgФото thegadgetflow.com

До кінця Другої світової війни Victorinox працював здебільшого на швейцарську армію, і тільки завдяки американським військовим альпійські ножі здобули світову славу. Армія США виявила непідробний інтерес до цього практичного товару і налагодила поставки для своїх солдатів. Але Victorinox до того часу був уже не єдиним гравцем на ринку. Ще 1908 року у Швейцарії з’явилася ще одна компанія з таким же продуктом – Wenger, котра склала чималу конкуренцію Ельзенеру. Справа в тому, що батьківщина Victorinox – німецькомовне місто Швіц, а батьківщина Wenger – франкомовне Кортеле. Щоб уникнути конфліктів між двома кантонами, уряд вирішив розділити контракт порівну між постачальниками. Ельзенеру нічого іншого не лишалося, як домовитися з конкурентом і жити мирно. До певного часу, Wenger став позиціонувати себе як «справжній (genuine) швейцарський армійський ніж», а Victorinox – як «первинний (original) швейцарський армійський ніж». Повернути свою долю ринку і відігратися за завдану шкоду гігант зміг тільки 2005 року – Victorinox придбав Wenger і знову став єдиним постачальником ножів для швейцарської армії. Якийсь час ножі під брендом Wenger ще виробляли (з кожним роком все меншими і меншими партіями), а з 2014 року і взагалі перестали випускати. Утер носа Ельзенер у підсумку і Німеччині – країна, яка раніше постачала величезні партії складаних ножів у швейцарську армію, тепер сама купує їх у Швейцарії..1223x921_Wenger Premier - Victorinox Bantam.jpgФото sakwiki.com

Сьогодні, незважаючи на доволі роздутий асортимент (компанія випускає також армійські годинники, кишенькові набори інструментів SwissCard, туристичне спорядження і навіть одяг), швейцарський ніж лишається ключовим продуктом Victorinox, і йому приділяють найбільшу увагу. Тепер у кожному з них знайдеться від 8 до 30 з гаком функцій. Продукт еволюціонував настільки, що в останніх моделях є, приміром, карта пам’яті з USB-інтерфейсом, світлодіод і лазерна указка, електронний годинник і навіть MP3-плеєр. Ці гаджети мають популярність у всьому світі і входять до списку стандартного спорядження астронавтів NASA. 2009 року, наприклад, рівень щорічних продажів продукції Victorinox становив близько 500 мільйонів франків, а на заводах компанії зайнято понад 1700 людей. Найбільш популярною моделлю бренда вважають мініатюрний ніж Victorinox Classic і його різноманітні варіації. Найчастіше їх купують як подарунок. Ці інструменти перевірені в численних туристичних походах і професійних експедиціях.Без названия.jpgФото victorinox.com

Як бачимо, легендарний швейцарський ніж пройшов довгий шлях до слави. І тепер його залюбки використовують чоловіки не тільки в армії, але й у повсякденному житті. Victorinox відвоював звання найбільшого виробника складаних багатофункціональних ножів у Європі, а його представництва і флагманські магазини є по всьому світу від Європи до Північної Америки й Азії. Швейцарський ніж став еталоном у своєму секторі товарів і посів гідне місце в Музеї прикладного мистецтва в Мюнхені, представлений серед найкращих зразків промислового дизайну.

Головне фото thegadgetflow.com

Вам это будет интересно:
Історія бренду: Veuve Clicquot
Сучасні гурмани напевно погребували б пити шампанське початку XIX століття: елегантну золотисто-солом'яну сорочку вина приховувала каламутна пелена дріжджів, які вносять до купажу для отримання вуглекислого газу, а чудову гру фруктових і ванільних півтонів заглушали грубі сторонні присмаки. Такий продукт не міг задовольнити витончених смаків публіки і, як наслідок...
Свята краса! Що приховують найвідоміші абатства світу?
Що ви уявляєте, коли чуєте слово «абатство»? Впевнена, більшість в першу чергу згадають про Вестмінстер. А якщо я скажу, що насправді це вже не абатство? Так що ж робить ці середньовічні споруди особливими? Давайте розбиратися на прикладі споруд з різних країн Європи.
Історія однієї вулиці: Шпігельгассе
Шпігельгассе, що у перекладі з німецької означає «Дзеркальна вулиця» чи «Дзеркальний провулок» – це зовсім не найбільша і не найголовніша вулиця в Цюриху. Навіть зовсім навпаки – вона феноменально коротка і вузька, але розташована в затишних куточках міста так, що навіть рідкісний турист зможе її відшукати.
Швейцарія: банки, шоколад та армія
Ні для кого не секрет, що наш світ сповнений парадоксів. Outlook намагається в них розібратися, тому сьогодні ми розповімо про збройні сили найбільш мілітаризованої країни світу, яка при цьому вже понад два століття ні з ким не воює. Наш матеріал про армію Швейцарії.
Поласувати оригінально: найдивніші кафе світу.
Маркетологи і ресторатори – народ підприємливий і готовий на все, аби тільки збільшити число відвідувачів власного закладу. Доволі часто способи їхнього «загравання» з публікою схожі одне на одне, а дизайн і меню мало чим відрізняються. Тому ми добряче пошукали по всьому світу і зібрали для вас колекцію справді оригінальних закладів.
Проводжаючих просимо залишити вагони: найцікавіші поїзди планети
Незважаючи на безупинний розвиток авіатранспорту, багато людей по всій планеті все ще люблять з різних причин подорожувати поїздами. І хай у більшості поїзд асоціюється з повільним пересуванням, у порівнянні з літаками, і комфортом у найкращому випадку рівня минулого століття...
Перфекціонізм – справа ювелірна
Сумні очі старого за вікном уважно стежили за революційною пожежею, яка охопила Петроград. Вогонь поширився на справу всього його життя – гордовита чотириповерхова будівля задихалася від крикливих комісарів і матросів, присутність яких здавалась грубим жартом після попередніх відвідувачів.
Кордони не перешкода: найбільш відомі анклави світу
Сьогодні OUTLOOK подорожує по найцікавішим з точки зору географії та адміністративного управління містам і країнам, які є анклавами, повністю розташовуючись на територіях інших держав.
Історія бренду: Балет Сухішвілі: підкорені вершини маленької грузинської мрії
Колись безмежно відданий танцю Іліко заповів своїм нащадкам з робити все, щоб ім’я його роду не зійшло з афіш ніколи. Через 70 років мільйони людей у сотнях країн розкуповують квитки, де, хоч і різними мовами, але легко читається прізвище Сухішвілі.
Історія бренду: Мазераті
Автомобілі марки Мазераті – це не просто швидкість і надійність, це ще й неймовірне почуття стилю, котрим не можуть похвалитися багато інших відомих брендів, адже саме італійці розуміються не лише на технологіях, а й на дизайні. Коли і як вони почали створювати ці шедеври на колесах, з якими труднощами й успіхами мали справу – читайте далі в OUTLOOK..
Історія бренду: Телеканал Discovery
Сьогодні OUTLOOK розповідає про черговий надихаючий приклад того, як мрія стає справою всього життя. Створення одного з найбільш успішних каналів за всю історію телебачення Discovery Channel, а слідом і величезної медіа-корпорації Discovery Communications – просто не може не мотивувати на власні великі справи.
З вітерцем! На собаках по Швейцарії
Перегони собачих упряжок – національна пристрасть швейцарців: неспроста один з найкращих центрів підготовки їздових собак в Європі розташований у лісовому селі Сен-Серж, що причаїлося за перевалами Юрських гір. Шлях у володіння хаскі лежить через сонячний сосновий бір по мальовничому трекінговому маршруту від гори до долини Коль де ла Живрінь.
Історія бренду: Вода «Боржомі»
Сьогодні ми пропонуємо вам вирушити з нами в курортну частину Грузії, в околиці красивого й затишного курортного містечка Боржомі, де вже кілька століть розливають одну з найпопулярніших і найкорисніших мінеральних вод у світі – легендарний «Боржомі».
Новопризначені посли чотирьох держав та Глава Представництва ЄС вручили вірчі грамоти Президенту України
​7 листопада 2019 року відбулась церемонія вручення вірчих грамот Президенту України Володимиру Зеленському послами Королівства Швеція, Швейцарської Конфедерації, Грузії, Мексиканських Сполучених Штатів та Главою Представництва Європейського Союзу.
Історія бренду: Revlon – революція кольору у світі краси
Найбільше його досягнення – створення кольорового стійкого лаку для нігтів. Але є на його рахунку й інші значущі творіння – лак для волосся, водостійка туш, рідкий тональний крем… Що б ми робили, якби не екзальтований і примхливий геній без освіти – Чарльз Ревсон ? Саме він придумав всі ці жіночі речі першої необхідності і створив легендарний Revlon.
Історія бренду: Baileys
Він є практично в кожному хорошому ресторані, кафе або домашньому барі. Серед безлічі різноманітних ємностей з не менш різноманітними видами алкоголю справжній цінитель одразу ж впізнає затемнену пляшку з етикеткою, на якій зображено зелений пейзаж і красується напис Baileys. Цей лікер, приготований на основі віскі та вершків, за свої унікальні смакові якості серед гурманів отримав назву «вершкового дива».
Історія бренду: Amouage
Якби кожна історична подія мала свій власний неповторний запах, то ця, імовірно, запам’яталась усім неповторною сумішшю ладану, сандалу, мускусу, амбри і мирри. Ідеться про історію появи на світ дому Amouage чи, як його ще часто називають, «скарбу Оману». Вироби цього бренду міцно й ґрунтовно поселились на туалетних столиках всіх шанувальниць парфумерії...
Маленькі улюбленці великих міст
Німці заводять не лише німецьких вівчарок, а в Бостоні можна побачити не тільки бостонських тер’єрів. Люди вибирають собак, спираючись на особисті вподобання. Та часом тяжіння місцевого населення до певної породи занадто помітне й інколи стає особливістю певної місцини. Цьому можуть сприяти природні умови, мода і навіть менталітет.
Історія бренду: Chupa Chups
З першого погляду Chupa Chups викликає жвавий інтерес, а зовнішній вигляд яскравої обгортки вабить і ніби запрошує: відкрий мене і якнайскоріше з’їж. Сьогодні розкажемо вам історію успіху цієї солодкої компанії і про те, як народилася ідея створити всесвітньовідому цукерку. Але про все по порядку.
Історія бренду: McDonald’s
У чому полягав секрет першої картоплі фрі, де гамбургер коштував 15 центів і чому єдиниц в 60-х фаст-фуд не почав би свій рух без... продавця міксерів? Брати Моріс і Ричард (Мак і Дік) Макдональди, як і ми, не знали відповідей на всі ці запитання, переїхавши з Нової Англії до Каліфорнії в 1927 році. Але за спиною багатозначно потирала долоні Велика депресія, готова звести нанівець усі їхні сподівання. І далі...
Закрыть
Outlook facebook page