RU  UK  EN
Статьи  >  Уяви  >  Історія бренду: Швейцарський ніж

Історія бренду: Швейцарський ніж

Напевно, у світі не знайти чоловіка, в котрого не було б швейцарського ножа чи його подоби. І нехай ідея кишенькового ножа з’явилася зовсім не у Швейцарії, світову славу він здобув саме завдяки швейцарцеві Карлу Ельзенеру, і тепер нерозривно асоціюється з його батьківщиною і бездоганною швейцарською якістю.

OUTLOOK розповідає історію найбільш популярного і знаменитого ножа у світі.

Далекого 1891 року власник компанії з виробництва хірургічного обладнання Карл Ельзенер раптом виявив, що складані ножі, котрими користуються солдати швейцарської армії, виробляють у Німеччині, а не на батьківщині і поквапився виправити це непорозуміння. Недовго думаючи, він започаткував Асоціацію Швейцарських Ножарів з метою забезпечити національну армію ножами вітчизняного виробництва. Ельзенер об’єднав близько 25 майстрів і створив свій перший інструмент. Він називався «солдатським», мав дерев’яну рукоятку і був помітно вдосконалений командою фахівців. Окрім самого ножа виріб містив клинок, відкривачку для консервних банок, шило і викрутку. Остання була просто необхідна швейцарським солдатам через те, що якраз в той час армію озброїли новими гвинтівками Schmidt-Rubin M1889, для складання котрих необхідна була викрутка.maxresdefault.jpgФото youtube.com

Утім, ніж Ельзенера виявився набагато дорожчим за німецький аналог і тому конкуренцію з тріском програв. Багато підприємців, зазнавши невдачі, кинули цю затію, але Ельзенер продовжував експериментувати, створюючи все нові й нові моделі, і через п’ять років копіткої праці представив армії бездоганний «офіцерський» ніж – більш легкий, із ще більшою кількістю корисних інструментів. Арсенал поповнився штопором і клинками з кожного боку пристрою, котрі утримувалися спеціальним пружинним механізмом, що на той час було справжнім ноу-хау.il_fullxfull.1534026688_m8em.jpgФото etsy.com

Розуміючи цінність свого винаходу, 1897 року Карл Ельзенер запатентував унікальний продукт, але уряд все так же не поспішав робити велике замовлення. Зате багатофункціональний ніж моментально завоював серця офіцерів, і кількість індивідуальних замовлень швидко зросла. Через деякий час Ельзенер і його дітище вже неможливо було ігнорувати, і бізнесмен нарешті уклав контракт і зі Швейцарською армією, ставши офіційним постачальником ножів для її солдатів. Ніж мав солідний і навіть стильний вигляд, але тільки через 12 років на його рукоятці з’явилася емблема, котра згодом стала візитною карткою бренда і сьогодні впізнавана у всьому світі – хрест на тлі щита, що символізує герб Швейцарії. Її розробили з метою виділити справжній ніж від численних підробок, котрі вже почали масово з’являтися на ринку. Того ж року померла мати Карла – Вікторія, і в компанії з’явилася назва Victoria, а ще через 12 років до неї додалося закінчення «inox», котре говорило про те, що компанія Ельзенера виробляє ножі з нержавіючої сталі. Так бренд отримав своє сучасне ім’я Victorinox.Firefly-Swiss-Army-Knife-Fire-Starter-06.jpgФото thegadgetflow.com

До кінця Другої світової війни Victorinox працював здебільшого на швейцарську армію, і тільки завдяки американським військовим альпійські ножі здобули світову славу. Армія США виявила непідробний інтерес до цього практичного товару і налагодила поставки для своїх солдатів. Але Victorinox до того часу був уже не єдиним гравцем на ринку. Ще 1908 року у Швейцарії з’явилася ще одна компанія з таким же продуктом – Wenger, котра склала чималу конкуренцію Ельзенеру. Справа в тому, що батьківщина Victorinox – німецькомовне місто Швіц, а батьківщина Wenger – франкомовне Кортеле. Щоб уникнути конфліктів між двома кантонами, уряд вирішив розділити контракт порівну між постачальниками. Ельзенеру нічого іншого не лишалося, як домовитися з конкурентом і жити мирно. До певного часу, Wenger став позиціонувати себе як «справжній (genuine) швейцарський армійський ніж», а Victorinox – як «первинний (original) швейцарський армійський ніж». Повернути свою долю ринку і відігратися за завдану шкоду гігант зміг тільки 2005 року – Victorinox придбав Wenger і знову став єдиним постачальником ножів для швейцарської армії. Якийсь час ножі під брендом Wenger ще виробляли (з кожним роком все меншими і меншими партіями), а з 2014 року і взагалі перестали випускати. Утер носа Ельзенер у підсумку і Німеччині – країна, яка раніше постачала величезні партії складаних ножів у швейцарську армію, тепер сама купує їх у Швейцарії..1223x921_Wenger Premier - Victorinox Bantam.jpgФото sakwiki.com

Сьогодні, незважаючи на доволі роздутий асортимент (компанія випускає також армійські годинники, кишенькові набори інструментів SwissCard, туристичне спорядження і навіть одяг), швейцарський ніж лишається ключовим продуктом Victorinox, і йому приділяють найбільшу увагу. Тепер у кожному з них знайдеться від 8 до 30 з гаком функцій. Продукт еволюціонував настільки, що в останніх моделях є, приміром, карта пам’яті з USB-інтерфейсом, світлодіод і лазерна указка, електронний годинник і навіть MP3-плеєр. Ці гаджети мають популярність у всьому світі і входять до списку стандартного спорядження астронавтів NASA. 2009 року, наприклад, рівень щорічних продажів продукції Victorinox становив близько 500 мільйонів франків, а на заводах компанії зайнято понад 1700 людей. Найбільш популярною моделлю бренда вважають мініатюрний ніж Victorinox Classic і його різноманітні варіації. Найчастіше їх купують як подарунок. Ці інструменти перевірені в численних туристичних походах і професійних експедиціях.Без названия.jpgФото victorinox.com

Як бачимо, легендарний швейцарський ніж пройшов довгий шлях до слави. І тепер його залюбки використовують чоловіки не тільки в армії, але й у повсякденному житті. Victorinox відвоював звання найбільшого виробника складаних багатофункціональних ножів у Європі, а його представництва і флагманські магазини є по всьому світу від Європи до Північної Америки й Азії. Швейцарський ніж став еталоном у своєму секторі товарів і посів гідне місце в Музеї прикладного мистецтва в Мюнхені, представлений серед найкращих зразків промислового дизайну.

Головне фото thegadgetflow.com

Вам это будет интересно:
Кордони не перешкода: найбільш відомі анклави світу
Сьогодні OUTLOOK подорожує по найцікавішим з точки зору географії та адміністративного управління містам і країнам, які є анклавами, повністю розташовуючись на територіях інших держав.
Новини іноземних дипустанов в Україні
Незважаючи на розпал літніх відпусток, багато культурних заходів за участі іноземних дипломатичних установ відбулось в серпні в Україні. Далі представляємо вашій увазі підбірку деяких з них.
Поласувати оригінально: найдивніші кафе світу
Маркетологи і ресторатори – народ підприємливий і готовий на все, аби тільки збільшити число відвідувачів власного закладу. Доволі часто способи їхнього «загравання» з публікою схожі одне на одне, а дизайн і меню мало чим відрізняються. Тому ми добряче пошукали по всьому світу і зібрали для вас колекцію справді оригінальних закладів.
Проводжаючих просимо залишити вагони: найцікавіші поїзди планети
Незважаючи на безупинний розвиток авіатранспорту, багато людей по всій планеті все ще люблять з різних причин подорожувати поїздами. І хай у більшості поїзд асоціюється з повільним пересуванням, у порівнянні з літаками, і комфортом у найкращому випадку рівня минулого століття...
Свята краса! Що приховують найвідоміші абатства світу?
Що ви уявляєте, коли чуєте слово «абатство»? Впевнена, більшість в першу чергу згадають про Вестмінстер. А якщо я скажу, що насправді це вже не абатство? Так що ж робить ці середньовічні споруди особливими? Давайте розбиратися на прикладі споруд з різних країн Європи.
Новини іноземних дипустанов в Україні
Протягом березня акредитовані в Україні посольства брали активну участь у культурному та соціальному житті, адаптованому під сучасні реалії. Тож пропонуємо вашій увазі їх добірку.
Історія бренду: Жан Пату
Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.
З вітерцем! На собаках по Швейцарії
Перегони собачих упряжок – національна пристрасть швейцарців: неспроста один з найкращих центрів підготовки їздових собак в Європі розташований у лісовому селі Сен-Серж, що причаїлося за перевалами Юрських гір. Шлях у володіння хаскі лежить через сонячний сосновий бір по мальовничому трекінговому маршруту від гори до долини Коль де ла Живрінь.
Ковзкі забави: Найкращі вуличні ковзанки світу
З криги зводять готелі і висікають фонтани з білим вином, роблять самовари і навіть гасові лампи. Фотографи пішли ще далі: призвичаїлись використовувати сухий лід для створення ефекту диму й туману в кадрі. Напередодні свят OUTLOOK підготував для вас добірку про найпопулярніші льодові арени світу.
Історія бренду: Veuve Clicquot
Сучасні гурмани напевно погребували б пити шампанське початку XIX століття: елегантну золотисто-солом'яну сорочку вина приховувала каламутна пелена дріжджів, які вносять до купажу для отримання вуглекислого газу, а чудову гру фруктових і ванільних півтонів заглушали грубі сторонні присмаки. Такий продукт не міг задовольнити витончених смаків публіки і, як наслідок...
Історія однієї вулиці: Шпігельгассе
Шпігельгассе, що у перекладі з німецької означає «Дзеркальна вулиця» чи «Дзеркальний провулок» – це зовсім не найбільша і не найголовніша вулиця в Цюриху. Навіть зовсім навпаки – вона феноменально коротка і вузька, але розташована в затишних куточках міста так, що навіть рідкісний турист зможе її відшукати.
Швейцарія: банки, шоколад та армія
Ні для кого не секрет, що наш світ сповнений парадоксів. Outlook намагається в них розібратися, тому сьогодні ми розповімо про збройні сили найбільш мілітаризованої країни світу, яка при цьому вже понад два століття ні з ким не воює. Наш матеріал про армію Швейцарії.
Історія бренду: Балет Сухішвілі: підкорені вершини маленької грузинської мрії
Колись безмежно відданий танцю Іліко заповів своїм нащадкам з робити все, щоб ім’я його роду не зійшло з афіш ніколи. Через 70 років мільйони людей у сотнях країн розкуповують квитки, де, хоч і різними мовами, але легко читається прізвище Сухішвілі.
Історія бренду: Мазераті
Автомобілі марки Мазераті – це не просто швидкість і надійність, це ще й неймовірне почуття стилю, котрим не можуть похвалитися багато інших відомих брендів, адже саме італійці розуміються не лише на технологіях, а й на дизайні. Коли і як вони почали створювати ці шедеври на колесах, з якими труднощами й успіхами мали справу – читайте далі в OUTLOOK..
Історія бренду: Телеканал Discovery
Сьогодні OUTLOOK розповідає про черговий надихаючий приклад того, як мрія стає справою всього життя. Створення одного з найбільш успішних каналів за всю історію телебачення Discovery Channel, а слідом і величезної медіа-корпорації Discovery Communications – просто не може не мотивувати на власні великі справи.
Історія бренду: Вода «Боржомі»
Сьогодні ми пропонуємо вам вирушити з нами в курортну частину Грузії, в околиці красивого й затишного курортного містечка Боржомі, де вже кілька століть розливають одну з найпопулярніших і найкорисніших мінеральних вод у світі – легендарний «Боржомі».
Новопризначені посли чотирьох держав та Глава Представництва ЄС вручили вірчі грамоти Президенту України
​7 листопада 2019 року відбулась церемонія вручення вірчих грамот Президенту України Володимиру Зеленському послами Королівства Швеція, Швейцарської Конфедерації, Грузії, Мексиканських Сполучених Штатів та Главою Представництва Європейського Союзу.
Історія бренду: Revlon – революція кольору у світі краси
Найбільше його досягнення – створення кольорового стійкого лаку для нігтів. Але є на його рахунку й інші значущі творіння – лак для волосся, водостійка туш, рідкий тональний крем… Що б ми робили, якби не екзальтований і примхливий геній без освіти – Чарльз Ревсон ? Саме він придумав всі ці жіночі речі першої необхідності і створив легендарний Revlon.
Історія бренду: Baileys
Він є практично в кожному хорошому ресторані, кафе або домашньому барі. Серед безлічі різноманітних ємностей з не менш різноманітними видами алкоголю справжній цінитель одразу ж впізнає затемнену пляшку з етикеткою, на якій зображено зелений пейзаж і красується напис Baileys. Цей лікер, приготований на основі віскі та вершків, за свої унікальні смакові якості серед гурманів отримав назву «вершкового дива».
Історія бренду: Amouage
Якби кожна історична подія мала свій власний неповторний запах, то ця, імовірно, запам’яталась усім неповторною сумішшю ладану, сандалу, мускусу, амбри і мирри. Ідеться про історію появи на світ дому Amouage чи, як його ще часто називають, «скарбу Оману». Вироби цього бренду міцно й ґрунтовно поселились на туалетних столиках всіх шанувальниць парфумерії...
Закрыть
Outlook facebook page