RU  UK  EN
Статті  >  Уяви  >  Історія бренду: Вода «Боржомі»

Історія бренду: Вода «Боржомі»

Сьогодні ми пропонуємо вам вирушити з нами в курортну частину Грузії, в околиці красивого й затишного курортного містечка Боржомі, де вже кілька століть розливають одну з найпопулярніших і найкорисніших мінеральних вод у світі – легендарний «Боржомі».

Головний експортний продукт Грузії, що чудово допомагає не тільки тамувати спрагу, але й лікуватися від багатьох хвороб, «Боржомі» вже давно обзавівся десятками міфів, легенд і анекдотів. У цьому потоці фольклору дуже складно розібратися, де ж все-таки правда, а де – красива вигадка, тим більше, що автори більшості розповідей – грузини, знамениті на весь світ любителі красного слівця і довгих тостів із жартами-примовками. Офіційна історія боржомських джерел бере свій початок в 1830-1840-х роках, коли про їхні цілющі властивості випадково дізналися генерали, що несли службу на грузинському Кавказі. При цьому є й інша версія, згідно з якою ще кілька тисячоліть тому предки сьогоднішніх боржомців активно використовували тутешні джерела, що називається, не тільки «всередину», але й приймаючи термальні ванни для підняття загального тонусу. Почали вони це робити після того, як начебто олень, підстрелений на полюванні, впав у джерело і вискочив звідти цілий і неушкоджений і поскакав від розгублених мисливців у ліс.Фото bigpicture.ru

Саме слово «Боржомі», до речі, означає «фортечна стіна» і «війна» – дивлячись на затишне курортне містечко, закрите стінами ущелини від ворогів, розумієш, що для цієї місцевості кращої назви годі й шукати. Цей 13-тисячний населений пункт у своєму теперішньому вигляді популярний значною мірою завдяки джерелам. У середині XIX століття найкращі лікарі і біологи вирушили сюди, щоб перевірити, чим це таким лікуються офіцери і солдати. Служителі науки були вражені, адже вода, що б’є й досі на поверхню без будь-яких насосів, містить у собі мало не всі корисні елементи таблиці Менделєєва, а її чистота внаслідок фільтрації через ґрунт і підземні породи, близька до абсолютної. Відтоді за контролем якості уважно стежать, і за майже двісті років спостережень склад води не змінився ні на молекулу! Робити на джерелах бізнес відразу після позитивного вердикту лікарів і біологів вирішила держава – найближчі родичі царів займались проектом «Боржомі» до самого падіння династії Романових. Завдання було поставлено амбіційне – не лише налагодити масове виробництво мінералки, але й збудувати в цій важкодоступній ущелині курорт, що не поступається ні Карловим Варам, ні Віші.Фото tbilisicore.online

Через гори, глухі грузинські села і бурхливу річку Куру у Боржомі побудували вузькоколійку, мости, провели електрику і телеграф – і все це буквально за 20-30 років. Паралельно в 1860-1870-х активно будували розливні заводи, організовували транспортну логістику постачання води у великі міста Кавказу і далі. Що цікаво, до самого 1950 року пляшки на тутешньому скляному заводі видували вручну, а сама робота «на водах» стала неймовірно престижною, і люди десятиліттями працювали на підприємстві. Уже наприкінці XIXстоліття Боржомі став одним із найпопулярніших курортів імперії, куди їздили відпочивати і оздоровлюватися не лише заможні люди, але й царська родина – спеціально для них тут були збудовані літні резиденції і палаци, якими сьогодні водять екскурсії. Сільськогосподарський гірський регіон завдяки воді зажив активним життям: сюди приїжджали артисти, літератори і бізнесмени.Фото bigpicture.ru

У XXстолітті, буквально на самому його початку, «Боржомі» отримав світове визнання, оскільки хімік Мольдснгауер розробив метод, що дає змогу «подовжити» термін придатності води у пляшках: він придумав насичувати її вуглекислим газом. Завдяки цьому жителі європейських міст на виставках у німецькому Дрездені і бельгійському Спа дізналися про диво-воду із Грузії. Західні фахівці відразу ж оцінили її цілющі властивості, відзначивши, що головна «фішка» «Боржомі» полягає в тому, що, піднімаючись на поверхню з глибин від 200 до 1500 метрів, вода проходить крізь різноманітні породи, що очищають і збагачують її, а особливо – через вулканічні, що дають найважливіші мікроелементи – кальцій, магній, сірку та інші. Такий склад особливо допомагає розв’язати проблеми шлунково-кишкового тракту.Фото bigpicture.ru

Не дивно, що і більшовики, котрі змінили Романових, цінували курорт і його води. Радянська індустріалізація, звичайно, поміняла концепцію міста – буржуазне лікарське містечко з європейськими вуличками й аристократичними настроями мало лишитися у минулому, а на його місці повинно вирости зразкове комуністичне місто-завод, тому потужності підприємства зростали, відкривались нові цехи з розливу, залучались нові спеціалісти. Усе це дало змогу збільшити обсяги експорту – в 1980-ті за кордон щороку відправляли понад 400 мільйонів пляшок! Що цікаво, попит був і у «ворожих» західних країнах і навіть у США, котрі платили за воду валютою.Фото bigpicture.ru

Незважаючи на такий серйозний розмах споживання, згідно з недавніми оцінками науковців, запасів цілющої води у Боржомі вистачить ще на кілька століть напевно. Сьогодні ця вода, як і раніше, популярна, і після падіння виробництва у кризові 1990-ті обсяги експорту починають наближатися до радянських. Для Грузії це не просто «хлібне» підприємство, але й символ, національна гордість, тому на заводі встановлено найсучасніше обладнання, а працювати тут все ще великий привілей. Навколо цехів розбито прекрасний парк мінеральних вод, по якому дуже приємно гуляти, і, що цікаво, там же можна скуштувати і воду, яка б’є з-під землі. Її смак і запах відрізняються від бутильованої, оскільки в цехах її трохи очищають і насичують природнимCO2, що дає змогу довше зберігати. Та як би там не було, це вже справа смаку: місцеві, приміром, люблять пити саме «із землі», тому знайте, що поганого «Боржомі» просто не буває!Фото bigpicture.ru

Цікаві факти про бренд:

- Вода «Боржомі» на сьогоднішній день офіційно представлена в 41 країні світу.

- Температура води у момент виходу на поверхню – 37-38 градусів.

- Загальна протяжність трубопроводу «джерело – цехи заводу» – 25 кілометрів.

- В околицях міста розроблено 22 свердловини для видобутку води, при цьому тільки 9 із них експлуатуються, решта – резервні.

Головне фото fotokto.ru

Вам це буде цікаво:
Новопризначені посли чотирьох держав та Глава Представництва ЄС вручили вірчі грамоти Президенту України
​7 листопада 2019 року відбулась церемонія вручення вірчих грамот Президенту України Володимиру Зеленському послами Королівства Швеція, Швейцарської Конфедерації, Грузії, Мексиканських Сполучених Штатів та Главою Представництва Європейського Союзу.
Подивися на це небо. Найкращі планетарії світу
Добре це чи ні, та подорожі до далеких планет і зірок поки що залишаються тільки на сторінках наукової фантастики та у фільмах голлівудського кінопрому. Хоча можливість космічного туризму підібралася впритул, все ж до Юпітера і Сатурна ще ой як не близько.
Підземний полиск імперії: будапештське метро
Провівши всього годину в польоті, я раптом дізнався, що опинився в місті, де є найстаріше в континентальній Європі метро. І це ще не все, чим примітна будапештська підземка. OUTLOOK вирушає на прогулянку метрополітеном одного з найгарніших міст світу. Спускаємось?
Ми там були: Батумі
Особисті враження від мандрівок ми публікуємо в рубриці «Ми там були». Сьогодні розміщуємо пост із соцмереж нашого головного редактора Дарії Карякіної, де вона ділиться враженнями про 5-денний відпочинок у грузинському Батумі. Ану ж і ви захочете відчути свої емоції від відвідування цього міста!
Історія бренду: Revlon – революція кольору у світі краси
Найбільше його досягнення – створення кольорового стійкого лаку для нігтів. Але є на його рахунку й інші значущі творіння – лак для волосся, водостійка туш, рідкий тональний крем… Що б ми робили, якби не екзальтований і примхливий геній без освіти – Чарльз Ревсон ? Саме він придумав всі ці жіночі речі першої необхідності і створив легендарний Revlon.
Каньйони: Глибокі й довгі
Коли як не теплої пори року підкорювати вершини, долати моря і дертись по скелях? Найчастіше люди докладають величезних зусиль, аби все життя насолоджуватися комфортом. Однак іноді наша душа вимагає романтики, тому Outlook розповість вам про сім неповторних каньйонів.
Історія бренду: Baileys
Він є практично в кожному хорошому ресторані, кафе або домашньому барі. Серед безлічі різноманітних ємностей з не менш різноманітними видами алкоголю справжній цінитель одразу ж впізнає затемнену пляшку з етикеткою, на якій зображено зелений пейзаж і красується напис Baileys. Цей лікер, приготований на основі віскі та вершків, за свої унікальні смакові якості серед гурманів отримав назву «вершкового дива».
Архітектура чи мистецтво: Нові грузинські будівлі
Грузія, що трохи більш як десять років тому стала на шлях серйозних перетворень і домоглася відчутних успіхів, помітно змінилася не лише внутрішньо, але й зовні. Архітектори з різних країн світу попрацювали тут на совість і створили по всій її території безліч важливих і унікальних об’єктів, що втілюють зміни, які відбулися. Саме про нову грузинську архітектуру ми сьогодні і розповімо.
Сатаплія: мед для динозаврів
Грузія останніми роками справедливо стала вельми популярною туристичною точкою на карті світу. Напевно, кожен знайде в цій гірській і гордій країні щось своє: чудову природу, смачну їжу, вірних і душевних друзів та багато-багато іншого. Outlook намагається якомога частіше бувати там і ділитися з вами всілякими цікавинками. Сьогодні ми розповімо про дивовижний заповідник «Сатаплія».
Історія бренду: Amouage
Якби кожна історична подія мала свій власний неповторний запах, то ця, імовірно, запам’яталась усім неповторною сумішшю ладану, сандалу, мускусу, амбри і мирри. Ідеться про історію появи на світ дому Amouage чи, як його ще часто називають, «скарбу Оману». Вироби цього бренду міцно й ґрунтовно поселились на туалетних столиках всіх шанувальниць парфумерії...
В рамках проекту Diplomatic Greetings студенти «Школи молодого українського дипломата» з м.Харків та «Школи молодогоукраїнського дипломата» м.Київ поспілкувались із Послами Грузії та Королівства Норвегія Україні
23 квітня 2019 року OUTLOOK та ДП «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв» (ГДІП) провели зустріч для студентства та молоді із дипломатами, Надзвичайними та Повноважними Послами Грузії та Королівства Норвегія в Україні Гелою Думбадзе та Уле Тер'є Хорпестадом.
Diplomatics Greetings для студентів зі Шкіл молодого дипломата м.Харків та м.Київ
OUTLOOK та ДП «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв» (ГДІП) проведуть захід Diplomatic Greetings 23 квітня 2019 року. Наші організації багато років поспіль працюють та реалізовують проекти у співпраці з іноземним дипломатичним корпусом.
Публічна лекція Надзвичайного і Повноважного Посла Грузії в Україні Гели Думбадзе у Медіа-центрі ГДІП
У середу, 10 квітня 2019 року, у Медіа-центрі «Генеральної дирекції з обслуговування іноземних представництв» відбулася публічна лекція Надзвичайного і Повноважного Посла Грузії в Україні, постійного представника при організації ГУАМ – Гели Думбадзе, присвячена подіям, що відбулися у Грузії 30 років тому 7–9 квітня 1989 року.
Вечір джазу та мистецтва від Посольства Грузії в Україні
Грузія асоціюється з надзвичайно гостинними людьми, багатою історією та традиціями. Сьогодні культура Грузії має часи розквіту і цим щиро пишається Надзвичайний і Повноважний Посол Грузії Гела Думбадзе, який 11 квітня 2019 року запросив колег-дипломатів, представників української влади, представників грузинської діаспори та партнерів насолодитися вечором джазу та мистецтва.
Історія бренду: Chupa Chups
З першого погляду Chupa Chups викликає жвавий інтерес, а зовнішній вигляд яскравої обгортки вабить і ніби запрошує: відкрий мене і якнайскоріше з’їж. Сьогодні розкажемо вам історію успіху цієї солодкої компанії і про те, як народилася ідея створити всесвітньовідому цукерку. Але про все по порядку.
Історія бренду: McDonald’s
У чому полягав секрет першої картоплі фрі, де гамбургер коштував 15 центів і чому єдиниц в 60-х фаст-фуд не почав би свій рух без... продавця міксерів? Брати Моріс і Ричард (Мак і Дік) Макдональди, як і ми, не знали відповідей на всі ці запитання, переїхавши з Нової Англії до Каліфорнії в 1927 році. Але за спиною багатозначно потирала долоні Велика депресія, готова звести нанівець усі їхні сподівання. І далі...
Листівки з Тбілісі
Місто, що не залишає байдужим - Тбілісі у об‘єктиві талановитого фотографа Павла Хоменського на сторінках видання theoutlook.com.ua. Переглядаючи світлини, ви здійснете оглядову екскурсію однією з наймальовничіших столиць світу. У Тбілісі на вулицях з відкритих вікон пахне хачапурі, з ресторанів лунає чоловічій багатоголосий спів, сучасні будівлі з майбутнього чудово вписуються в старовинні пейзажі. Колорит, одним словом, який не оминеш! Насолодіться фото, відкрийте розклад авіарейсів на травень і сміливо купіть квиток для весняної подорожі в місто, де вам завжди раді місцеві, зробіть сотні чудових фото, і, можливо, наступного разу листівки з Тбілісі ми опублікуємо у вашому виконанні!
Листівки з Батумі
Молодий український письменник Павло Хоменский побував в місті, що втопає в зелені і блищить яскравими вогням - Батумі, яке самі місцеві жителі називають містом любові. Тут пальми, кипариси, магнолії, олеандри, бамбук, лавр, апельсинові дерева, туя і самшит пахнуть на кожному кроці і так і кличуть поспостерігати за романтичною картиною відплиття кораблів з гаваней. І сьогодні автор ділиться з вами своїми листівками з цього дивного міста, пронизаного шумом моря і смаком ароматного вина.
Історія бренду: Швейцарський ніж
Напевно, у світі не знайти чоловіка, в котрого не було б швейцарського ножа чи його подоби. І нехай ідея кишенькового ножа з’явилася зовсім не у Швейцарії, світову славу він здобув саме завдяки швейцарцеві Карлу Ельзенеру, і тепер нерозривно асоціюється з його батьківщиною і бездоганною швейцарською якістю.
Історія бренду: Veuve Clicquot
Сучасні гурмани напевно погребували б пити шампанське початку XIX століття: елегантну золотисто-солом'яну сорочку вина приховувала каламутна пелена дріжджів, які вносять до купажу для отримання вуглекислого газу, а чудову гру фруктових і ванільних півтонів заглушали грубі сторонні присмаки. Такий продукт не міг задовольнити витончених смаків публіки і, як наслідок, не приносив серйозного прибутку. Якби у відважної Ніколь-Барб забракло рішучості взяти справу у свої руки, благородний напій так і залишився б каламутним дешевим зіллям для плебсу.
Закрити
Outlook facebook page