RU  UK  EN
Статті  >  Відвідай  >  Інфраструктура по-китайськи: неймовірний міст, що єднає Макао і Гонконг

Інфраструктура по-китайськи: неймовірний міст, що єднає Макао і Гонконг

Автор: 21.05.2019 | цікавинки, Китай
Коли скептики кажуть, що все «най-най» уже збудоване людством, і кивають на різноманітні і справді видатні витвори інженерної думки, вони найчастіше погано поінформовані і навряд чи дивляться далі за розвинені західні країни. А тим часом, приміром, у Китаї держава піднімає просто нечувані інфраструктурні проекти.

І про один із них, вражаючий Hong Kong – Zhuhai – Macau Bridge ми розкажемо сьогодні.

Міст, котрий відкритий ще тільки півроку – справжній шедевр архітектури, значення якого ще й у практичному сенсі дуже складно переоцінити. 55 кілометрів найскладнішої конструкції, в котру входять прогони над дельтою Перлинної ріки і тунелі під нею ж, не тільки полегшують життя водіям – їм не доводиться робити 200-кілометровий об’їзд, щоб потрапити з Гонконгу у Макао чи навпаки, вони ще й концептуально закріплять той факт, що Китай поглинає два колишніх міста-держави, котрі поступово стають частиною однієї країни. Вся дорога між ними займає всього 30 хвилин, що дуже важливо, враховуючи торгові, індустріальні й економічні можливості двох особливих для Піднебесної міст.20171217_02B.jpgФото hongkongfp.com

Цей проект зі з’єднання Макао і Гонконгу, про який влада і самі жителі могли тільки мріяти ще 15-20 років тому, став реальністю завдяки відомій британській компанії ArupGroup – саме її спеціалісти з урахуванням новітніх можливостей георозвідки і проектування змогли спроектувати найдовший у світі міст. Тутешній рельєф, дельта з течіями, активне судноплавство й адміністративна специфіка регіонів додали складності в реалізації до 2047 року, коли Гонконг остаточно стане Китаєм, між ним і Макао діють певні митні правила в’їзду. Саме тому в деяких місцях міст перетинається величезними плавучими островами, де водії мають можливість не тільки відпочити, заправити машину чи полагодити її, але й пройти паспортний контроль. Саме на цих плавучих островах-конструкціях, котрі закріплені 120 гігантськими стальними палями, містяться і в’їзди в тунель – частина шляху по Hong Kong– Zhuhai– Macau Bridge проходить під водою, близько семи кілометрів. Це єдиний на сьогодні тунель під водою у відкритому морі у всьому світі.83351ad7f8b74251a4e690bd38d127ac.jpg
Фото news.cgtn.com

Дивіться також: Цукровий живопис Китаю: мистецтво з ложки

Узагалі епітети «найбільший» і «єдиний у своєму роді» можна застосувати, здається, до всіх сторін і параметрів цього мосту, оскільки на об’єкт національної ваги Китай взагалі не шкодував коштів. За найскромнішими підрахунками, бюджет «поєднання Макао і Гонконгу» – 14 мільярдів доларів, що дало змогу китайським будівельним компаніям здійснити розроблений британцями такий складний проект в рекордний час – за неповні вісім років, з кінця 2009 по середину 2017. Потім тривало різноманітне тестування мосту, усунення дрібних неполадок і відпрацювання прискореного митного механізму Hong Kong – Zhuhai –Macau Bridge із залученням гонконгської влади, оскільки кордон буде перетинатися «на ходу», а, значить, все має бути безпечно і чітко для уникнення контрабанди. Кажуть, що саме бюрократичні затримки завадили запустити Hong Kong – Zhuhai – Macau Bridge ще у 2017 року.5824f488-514c-11e9-8617-6babbcfb60eb_image_hires_084323.jpgФото news.cgtn.com

Як і будь-який інший проект подібного масштабу, міст за свою не найдовшу історію вже встиг обрости скандалами і легендами. І якщо побоювання екологів були розвінчані спеціалістами, що координували будівництво і зуміли доказати громадськості, що поява переправи ніяк не позначиться на екосистемі регіону, то той факт, що за час зведення травмувалося і загинуло багато будівельників, китайська преса чи то замовчує, чи то обходить стороною. При цьому складно пригадати якесь таке ж гігантське будівництво, котре зовсім би обійшлось без жертв. Але, як кажуть у Китаї, бажаючих працювати над історичним поєднанням Макао і Гонконгу було дуже багато, і конкурс навіть серед рядових будівельників на робоче місце був дуже високим, незважаючи на всі ризики і труднощі роботи, вважай, у відкритому морі. Країна і народ впоралися із серйозним завданням, і тепер всі з нетерпінням чекають на відкриття мосту, що, згідно з розрахунками і гарантіями, вирішить географічну проблему на 120 років – саме такий термін його експлуатації.картинка.jpgФото chec.my

Ще кілька вражаючих фактів і цифр про Hong KongZhuhaiMacau Bridge

На будівництво конструкції пішло 400 тисяч тонн сталі. Щоб уявити цей обсяг, достатньо сказати, що з нього можна було б збудувати 60 Ейфелевих веж.

Під час створення об’єкта використовувались найсучасніші амортизаційні технології і матеріали, що дасть змогу мосту витримувати пориви вітру зі швидкістю 180 кілометрів на годину і землетруси до 8 балів за шкалою Ріхтера.

Автомобільне сполучення буде здійснюватися трьома смугами у кожен бік. Ними можна буде рухатися зі швидкістю сто кілометрів на годину, а сама пропускна здатність очікується в районі 30-40 машин на хвилину уже через кілька років після запуску.

Середня висота мосту над водою – п’ять метрів, ширина – близько тридцяти. Що стосується тунелів, то їхня глибина – 40 метрів.

За підрахунками спеціалістів, з 2011 по 2013 роки Китай використав для своїх будівельних робіт майже стільки ж цементу, скільки США за все двадцяте століття. Серйозна доля від цієї кількості будматеріалів ішла якраз для створення всієї необхідної Hong Kong – Zhuhai – Macau Bridge інфраструктури, оскільки, окрім самої переправи, проект включає різноманітні роботи і більш дрібні об’єкти «на суходолі» – і у Макао, і в Гонконзі.

Головне фото newcivilengineer.com

Вам це буде цікаво:
На краю світу. 10 фактів про Нову Зеландію
Максимум, що знає пересічна людина про Нову Зеландію, це те, що вона міститься десь «поруч» з Австралією і Пітер Джексон знімав там свої екранізації Толкієна. Outlook заповнює географічні та культурні прогалини і з радістю ділиться незвичайними фактами про цю дивовижну країну.
Гетто світу: китайський розмах у Сан-Франциско
Ми продовжуємо серію матеріалів про національні гетто. Сьогодні OUTLOOK розповість про найбільший етнічний анклав американського міста Сан-Франциско – про місцевий Чайна-таун, або Китайський квартал, якому, гарантуємо, є чим вас здивувати!
Подивися на це небо. Найкращі планетарії світу
Добре це чи ні, та подорожі до далеких планет і зірок поки що залишаються тільки на сторінках наукової фантастики та у фільмах голлівудського кінопрому. Хоча можливість космічного туризму підібралася впритул, все ж до Юпітера і Сатурна ще ой як не близько.
Чайні імперії світу
Мало хто з нас, заварюючи собі улюблену кружечку чаю, замислюється, а звідки до нашої кухні дістався саме цей напій? Звісно, стереотипно ми знаємо, що, мабуть, із Індії чи Китаю, але насправді – не факт. У світі близько 30-ти країн серйозно займаються саме чаєм, і всередині цього співтовариства вимальовується дуже чітка ієрархія, котру очолює так звана «Велика чайна сімка».
Незвичайні шкільні уроки різних країн світу
На честь сьогоднішнього свята - Дня знань ми вирішили розповісти Вам, які незвичайні предмети належить освоїти учням у різних країнах світу! Гризти граніт науки, осягаючи основи алгебри і геометрії, або запам’ятовувати роки правління монархів, гортаючи підручники з історії, – буденна справа для школярів.
Водні ворота. Вражаючі порти світу
Аеропорти, залізничні вокзали, автобусні станції практично завжди створюються «за примхою Людини». А ось порти і гавані – це вже спільна творчість homo sapiens і природи. Outlook пропонує вашій увазі найгарніші та найоригінальніші з них.
Леніну й не снилося... Вражаючі мавзолеї
Великі й не дуже світу цього змушують голосно говорити про себе не тільки за життя, але й після смерті. А як, власне, можна промовчати, дивлячись на помпезну усипальню того чи іншого діяча, навіть не беручи до уваги єгипетські піраміди. Outlook переконався в тому, що мавзолей Володимира Ілліча на Красній площі – досить скромний притулок на відміну від...
Посидимо? Частина друга
Не так давно ми вже писали про незвичайні лавочки, які можна побачити на вулицях різних міст. В один матеріал не вдалося «вмістити» всі об’єкти, які нам сподобалися, тому сьогодні – друга частина огляду. Почнемо із французького дизайнера Пабло Рейносо. Уже кілька років він подорожує країнами і залишає за собою «сліди». Ми вибрали дві найцікавіші його роботи.
Амазонки з племені мосо: Заповідник фемінізму в затінку Гімалаїв
Автори антиутопій пророкують сотні бід людям майбутнього, яким знову і знову забороняють грати весілля, та, схоже, не все так страшно. У китайській провінції Юньнань, коло самісінького підніжжя Гімалаїв, живе матріархальне плем'я мосо, якому поняття шлюбу зовсім не знайоме.
Перегоріла? Не біда!
Зазвичай, коли лампочки в наших квартирах перегорають, ми, не замислюючись, викидаємо їх у смітник: яка від них тепер користь? Однак трішки фантазії – і руки «з потрібного місця» творять дива. Якщо у вас є дитина, то перегорілий освітлювальний прилад може перетворитися на чудову іграшку, зроблену своїми руками...
Посидимо?
Гуляючи київською Пейзажною алеєю, завжди помічаєш дивовижні лавки, створені українськими майстрами. Моя улюблена – з пледом і подушкою, адже вона здається затишною навіть у негоду. Сидячи на ній, я згадав картину з дитинства: бабусі виносять з дому довгу дошку, кладуть її одним кінцем на пеньок, іншим – на перила під’їзду, і виходить лавочка. Чим не дизайнерське диво?
Озера, що змінюють уявлення про силу природи
Коли згадуєш слово «озеро», в голові з’являється перший-ліпший образ тихої затишної водойми, яку з усіх боків обіймають порослі травою береги. OUTLOOK зробив добірку найбільш вражаючих озер, котрі змінять ваше уявлення про це творіння природи. Кожному з них є чим дивувати, хай то нетиповий колір води чи лячна здатність умертвляти живі організми.
Біле золото Піднебесної. Китайський фарфор
Цивілізація Стародавнього Китаю однією з перших відкрила для себе кераміку. Встановлено, що вже в II тис. до н.е. температура випалу гончарних виробів, знайдених в долині Хуанхе, наближалася до 1200 ° С. На думку ряду дослідників, винахід порцеляни було продиктовано прагненням знайти заміну нефриту та жадеїту.
Життя на воді: 7 маловідомих конкурентів Венеції
Коли ми чуємо вираз «місто на воді», одразу на думку спадає Венеція, чи не так? Неквапливі гондоли, вузенькі вулички по обидва боки, ніжне світло сонця, що заходить, і старовинна архітектура створюють той п’янкий романтичний коктейль, котрий приваблює туристів з усього світу.
Рисові поля: Злаки неземної краси
- Чи не хочете покуштувати рису? - таким питанням зустрічають гостей в Китаї. А якщо господарі виявляться ще і фермерами, вони можуть запросити вас на незвичайну екскурсію і покажуть шедевр природного мистецтва. Рис, який ми часто вживаємо в їжу, не замислюючись про його естетику, в момент вирощування нагадує ковдру, виткану з різнокольорових клаптиків...
Ваш сніданок, сер! Або як починають свій день у різних країнах світу
Маленький тост, шматочок сиру і ковток міцної кави. «Це вам не шведський стіл!» – обурено пробурчить офіціант, дивлячись на незадоволене обличчя туриста. Щедрій українській душі не збагнути, як таким можуть наїстись місцеві. Тому перед подорожжю до нової країни варто знати точно, де звечора приготувати собі бутерброди...
Міські стежки. Найвужчі і найширші вулиці світу
Понад половину населення планети живе в містах, пронизаних безліччю вулиць – довгих і коротких, широких та вузьких, гарних і не дуже. Критеріїв тут немає, комусь нетрі Ріо миліші за бродвейські авеню. Ми не беремося стверджувати, що краще чи гірше, а просто зосередимось на показниках.
Встигнути подумати про все: топ-5 затяжних рейсів
Талони на посадку й закордонний паспорт приємно гріють вам руку, а багаж уже давно перетворено чиїмись вправними руками на пам'ятник з поліетилену. За прикрою випадковістю саме в цьому целофановому полоні можуть залишитися журнали, книжки і кросворди, що ви їх припасли на випадок хронічного нападу нудьги під час перельоту.
Глибокі музеї
Ще кілька століть тому морський транспорт був не просто найпопулярнішим, але й часом єдиним способом дістатися з точки А в точку Б. Однак, як відомо, форс-мажори трапляються на будь-яких дорогах, навіть водних, і за історію людства безліч кораблів так і не пристало до берега. Проте відносна «збережність» дозволяє затонулим суднам знайти друге життя, перетворившись на музеї.
Між берегів
Як показує практика, навіть найутилітарніші речі можна зробити предметом мистецтва. Якщо проявити фантазію і «не рубати» творчість, все стає незвичайним. Наприклад, мости. За логікою основне призначення таких конструкцій – з’єднати два береги, тому головне в них – безпека. Однак іноді люди керуються іншими критеріями.
Закрити
Outlook facebook page