Привези-но мені, батечку, червоненьку квіточку. Незвичайні сувеніри
Якщо, мандруючи, ви купуєте всілякі сувеніри і дрібнички за принципом «не знаю, навіщо воно мені, але я його куплю», – це явна ознака захворювання на шопоголізм. І найпевніше, ваші полиці, серванти, дверцята холодильників уже вгинаються під вантажем всякої всячини. Від неї немає жодної практичної користі,одначе кинуте мимохідь виправдання, мовляв, «на згадку» і характерне закочування очей сигналізує про різновид хвороби під назвою шопоголізм ностальгійний. Тож, аби стати на шлях одужання, час уповільнити темпи, опанувати себе і приймати свіжі ідеї.
Провідним трендом на ринку сувенірів нині вважається так звана «стихійна торгівля». Ні-ні, річ зовсім не в тім, що продаж товарів здійснюється в недозволеному місці та без необхідних дозволів. Мова йде саме про торгівлю стихіями. Банку з повітрям Праги або гір Ісландії, смог Лос-Анджелеса і навіть туман Сан-Франциско можна придбати за цілком прийнятними цінами.
Дивно, що заповзятливі європейці, котрі набили руку на комерції, не примудрилися бронювати наперед і продавати саму погоду. (На замітку тим, хто подумує про стартап.) Поки ж тільки консервують у баночки деякі її похідні. Зрозуміло, що застосування подібних речей у побуті сумнівне, але так ви зможете бодай не кривити душею, вдягаючи майку «be original»!
Не так давно вітчизняні підприємці вдало запозичили ідею і вже підраховують дивіденди від одеського повітря, наступаючи своїм креативом на одвічні тільняшки. Гроші з повітря не робляться, скажете ви. Та невже?
Ще одним сувенірним кліше, хоч і значно приємнішим, є всілякі їстівні фігурки або ж просто традиційні місцеві ласощі. Утім, ті ж французькі макаруни можна з легкістю знайти в будь-якій пристойній кондитерській. Інша річ – печене яблуко в карамелі, присмачене для пікантності свіжими молодими личинками, або пряні цвіркуни, котрі радісно похрустують на зубах. Гурмани, не забудьте про льодяники зі скорпіоном усередині! Французькі кондитери вміють не тільки дивувати, але й шокувати. З огляду на такі смаколики, повітряно-ванільна Франція вже не сприймається як найбільш романтична і витончена країна світу.
Лікери і настоянки з не менш страхітливими компонентами можна побачити у В'єтнамі. Спиртні напої, доповнені мертвими рептиліями, як-от ящірки чи змії – головна фішка тамтешніх прилавків. Купуєте пляшечку – отримуєте цілу заспиртовану кунсткамеру в подарунок.
У разі, якщо практичність і доцільність придбаного має для вас значення, з Нової Зеландії привезіть кумедну шапку або шкарпетки. Але тільки за умови, що ви не екзальтована дівиця, яка втрачає свідомість, вгледівши лабораторних мишей, і не гидливі за вдачею... Не переймаючись умовностями, новозеландці шиють свій теплий одяг з хутра або вовни опосума. А звірятко це, нехай навіть тричі нешкідливе і пухнасте, зовні підозріло скидається на такого собі щура-переростка.
Ще «потрібнішу» річ – відкривачку для пляшок – можна купити в Австралії. Та майте на увазі, виробляють її з лапи кенгуру. Якщо ж вас це не бентежить, то, ставши щасливим власником такої собі стилізованої кінцівки, можете сміливо постити її в Інстаграмі та збирати лайки. Нудним колекціонером вас точно ніхто не назве.
Усе це дивакуваті сувеніри. Та реальність така, що більшість туристів не готові платити за відвертий треш. А тому стоятимуть у черзі за попсовими статуетками, чия позолота починає облущуватись ще в сувенірній крамниці. Тож перш ніж витратити останні кревні на старання китайських умільців, задумайтесь: чи не краще на ці гроші випити горнятко кави перед вильотом і оживити у своїй пам'яті моменти, цінніші, ніж безглуздий непотріб?