Між берегів
До речі, найбільше мостів не в Пітері і навіть не у Венеції. На першому місці за кількістю «переправ» – німецький Гамбург, їх там близько двох з половиною тисяч. Минулої зими я провів у цьому місті майже тиждень і, катаючись на велосипеді, збився з рахунку. Хоча, мабуть, не перетнув і десятої частини тамтешнього багатства.
Взагалі, німці люблять і вміють робити мости. Взяти, приміром, знамените Магдебурзьке водне перехрестя. По цьому чуду не тільки ходять люди, а й пропливають кораблі, адже крім асфальту там є і водна гладь. Параметри споруди вражають: довжина – 918, ширина – 42, а висота над Ельбою – 90 метрів. Проект задумали ще до початку Другої світової війни, але основна його частина була побудована вже після падіння Берлінської стіни. Вартість унікальної конструкції близько 80 мільйонів євро.Фото overflightstock.com
У сусідніх Нідерландах кількість каналів, маленьких і не дуже, теж дозволяє експериментувати місцевим архітекторам. Одна з найвідоміших споруд – «Міст Мойсея». Голландці створили геніальний об’єкт зі спеціальної деревини, стійкої до вологи. Пішохідний настил знаходиться нижче рівня води, його видно лише на близькій відстані. Міст прославився вже далеко за межами Голландії, він багато разів брав участь і перемагав у різних конкурсах.Фото discover.rbcroyalbank.com
«В нікуди» можна поїхати не тільки по трасі з відомого фільму, а й по норвезькому мосту. Місцеві автолюбителі називають його «п’яним», адже споруда змінює свій напрямок залежно від кута зору. Здалеку взагалі здається, що перед вами трамплін. Насправді, Сторсесундетський міст з’єднує острів Аверой з материком. З’явившись у 1989 році, переправа замінила пором, який ходив лише в певний час. До речі, перші 10 років проїзд був платним, та потім норвезька влада зглянулася над пасажирами.Фото reddit.com
Тим часом в Азії шукають нові підходи не тільки до самої конструкції, але й до того, з чого вона складається. Тамтешні мости часто виготовляють з незвичних екологічно чистих матеріалів. Гарним прикладом можуть стати жителі одного індійського селища, які займаються тим, що... «вирощують» мости. Ще пару століть тому селяни почали певним чином направляти коріння дерев. За ці роки було створено кілька споруд загальною довжиною понад 3 кілометри. Така переправа вийшла досить міцною: вона витримує до 50 осіб і стійка до повеней і злив.
Дивіться також: Інфраструктура по-китайськи: неймовірний міст, що єднає Макао і Гонконг
У Непалі одним із головних туристичних об’єктів є міст біля села Гаса. І нехай виглядає він не дуже надійно, його міцність перевірена роками. Для місцевих жителів ця конструкція – єдиний «вихід у світ» і зв’язок із цивілізацією. Якщо ви раптом опинитеся поблизу і треба буде перейти на інший бік, не хвилюйтеся, по мосту щодня ходять десятки тварин. Інцидентів ще не було і, сподіваємося, не буде.
Оскільки ми вже заговорили про тварин, не можна не згадати про спеціальний міст у Канаді. Конструкція, розташована на трасі неподалік від Національного парку Банф, створена саме для братів наших менших, щоб вони не гинули під колесами автомобілів. Перші подібні переправи почали з’являтися ще в 50-х роках минулого століття у Франції. Сьогодні їх активно будують у багатьох країнах.Фото telegraph.co
В Англії основною мостовою пам’яткою вважається «Міст для мавп». Він практично невагомо ширяє над ставком у Таттон-парку. Людям користуватися даною конструкцією не можна, адже це арт-об’єкт, про що свідчить табличка біля переправи. Але це не позбавляє задум оригінальності, і, можливо, з часом такими мостами їздитимуть навіть машини.Фото dezeen.com
Ну а якщо вас дуже вже приваблює висота і відчуття польоту приносить радість, треба їхати до Франції, на знаменитий Віадук Мійо. Висота споруди – близько 340 метрів. За цим показником мосту програє навіть головний туристичний об’єкт країни – Ейфелева вежа. Ті, хто там побував, кажуть, що будь-який драндулет на ньому перетворюється на літальний апарат і здається, ніби летиш. А чом би й ні, адже хмари – під вами.Фото fosterandpartners.com
Головне фото wsllpaper.com