RU  UK  EN
Статьи  >  Відвідай  >  Оплачуємо проїзд і дивимося у вікно: найбільш незвичні трамвайні маршрути світу

Оплачуємо проїзд і дивимося у вікно: найбільш незвичні трамвайні маршрути світу

Автор: 12.07.2019 | подорожі
Всупереч багатьом песимістичним прогнозам урбаністів XX століття, трамвай як вид громадського транспорту зміг не лише вистояти у боротьбі з метро та іншими засобами пересування, але й здобув друге дихання вже в наш час. Початок XXI століття з його неймовірними технологіями увійде в історія як епоха «трамвайного ренесансу».

Усе тому, що найдавніший міський громадський транспорт, що підкорив 150 років тому жителів усіх великих міст планети, зараз знову вважається найперспективнішим. Він повертається у багато населених пунктів, де від нього відмовились нібито назавжди (Париж) і з’являється там, де його ніколи не було (Дублін, ізраїльські, американські міста). Про цей тренд вже не випадає не говорити, оскільки трамвай зараз почувається впевненіше, ніж метро й автобуси.1482768044.jpg
Фото europeanbestdestinations.com

Причин цьому новому-старому буму на рейковий міський транспорт кілька.

По-перше, в західних країнах ренесанс розпочався ще у 1980-х, коли після пари-трійки світових енергетичних криз ціни на паливо виросли, й особисті автомобілі стали обходитися власникам набагато дорожче, ніж раніше.1482767371.jpgФото europeanbestdestinations.com

По-друге, метрополітени хоч і дуже зручні – не створюють пробки, не забруднюють атмосферу, перевозять велику кількість пасажирів, не споживають паливо, вони окупаються тільки у мегаполісах чи агломераціях, де є великий потік людей. Для середніх європейських й американських міст з населенням в 300-500 тисяч жителів метро збиткове.

По-третє, не слід відкидати екологію, збереження якої – найважливіший пріоритет людства XXIстоліття, і трамвай як ідеальний за критерієм «відходи – місткість людей» міський транспорт складно потіснити. Як показує статистика, за останні тридцять років найбільше нових трамвайних ліній відкрили у Північній Америці (США, Канада) і Західній Європі (Іспанія, Італія, Франція). Деякі з цих нових і старих, а, значить, «тих, що вижили» ліній просто неймовірні завдяки дизайну самого транспорту, цікавому маршруту чи іншим факторам, а відтак ми не могли про них не написати. Читайте і катайтесь на цьому прекрасному виді транспорту разом з OUTLOOK!1482768208.jpgФото europeanbestdestinations.com

Гонконгський трамвай

Ця система – єдина у світі, що цілком використовує двоповерхові трамваї-таблдеккери (частково подібні вагони застосовують в єгипетській Александрії і в англійському Блекпулі), котрі є символами Гонконгу. Ними місцеві жителі і туристи їздять вже понад століття, з 1904 року.Щодня цей транспорт у божевільному за своїм ритмом азіатському мегаполісі обирають понад 250 тисяч людей, оскільки, хоч він і не найшвидший, зате надійний і напевно довезе до пункту призначення. Окрім краєвидів неонового і завжди квапливого міста між хмарочосами і будівлями поменше час від часу проглядається море, адже лінія йде вздовж узбережжя, поєднуючи основні райони острова. Коштує проїзд за будь-якої економічної ситуації приблизно вдвічі менше, ніж у метро, а для туристів є можливість користуватися окремими трамваями для екскурсійних турів, але, звісно, куди колоритніше проїхатися з місцевими.Фото detovozik.ru

Береговий трамвай

Найдовший трамвайний маршрут планети простягнувся вздовж бельгійського узбережжя Північного моря на 67 кілометрів. Ця відстань з 69 станціями долається за 2 години 21 хвилину, що дає змогу виспатися по дорозі і надивитися на водні простори і навіть виконати частину роботи чи уроків. Вартість проїзду варіюється в залежності від кількості зон, на які ділиться маршрут, але при цьому денний безлімітний квиток коштує лише 5 євро, тому для туристів це чудові витрати: і переміщуєшся, і від дощу з вітром ховаєшся в комфортабельних вагонах. Самі бельгійці залюбки користуються лінією з 1885 року, котра якраз і «ожила» у 1980-х під час ренесансу. Що цікаво, і на півночі, і на півдні лінія практично упирається в кордони Нідерландів і Франції відповідно, але це не заважає муніципалітетам тутешніх міст всіх трьох країн обговорювати варіанти її продовження, адже трамвай в цих краях має велике значення. Тому цілком можливо, що незабаром Береговий стане ще довшим.tram.jpgФото beaufort2018.be

Дивіться також: Проводжаючих просимо залишити вагони: найцікавіші поїзди планети

Страсбурзький трамвай

Ще один приклад «другого дихання» і відродження – футуристичний трамвай французького міста Страсбург, на котрому теж можна проїхати немало і потрапити у місто-супутник, німецький Кель. Закритий через жахливі борги і віру в інший транспорт 30 квітня 1962 року страсбурзький трамвай тріумфально повернувся 1994 року. Зараз він один із найбільш завантажених у світі, якщо говорити не про мегаполіси, перевозячи понад 300 тисяч пасажирів щодня. А сам його дизайн вважається мало гне найкращим, оскільки відображає весь тренд трамвайного ренесансу, коли «старий» транспорт «одягають» по-новому і відправляють у майбутнє. А майбутнє – поїздки вздовж горбистого Рейну, вздовж франко-німецького кордону.8996fc5f46e2215030540002d00d4ae2.jpgФото pinterest.com

Трамвай Святої Терези

Переміщуємося у Бразилію, а саме у мальовниче Ріо-де-Жанейро, де у нас є можливість проїхатися трамваєм, який так люблять місцеві жителі. Частина його маршруту проходить Акведуком Каріока, звідки відкриваються фантастичні краєвиди міста. Завдяки своїм яскравим кольорам і незвичному дизайну з відкритими вагонами цей транспорт неможливо не помітити, та й маршрут проходить історичним центром Ріо. Працюючий з 1877 року трамвай Святої Терези став однією з візитних карток міста. Поступово лінія модернізується, а самі вагони стають більш безпечними, але не міняється головне – проїзд акведуком, з якого виходять найкращі фотографії.Santa-Teresa-Bond-Tram.jpgФото riotimesonline.com

Трамвай «Карачі»

Зараз ми вирушаємо не у Пакистан, як можна було б подумати, а на зовсім інший континент – в австралійський Мельбурн, котрий по праву вважається трамвайною столицею світу, адже саме тут функціонує найбільш розвинена мережа цього виду транспорту. Протяжність всіх маршрутів (а їх 30) – 254 кілометри, по котрих щодня ходять 498 трамваїв. Один із них якраз і називається «Карачі». Ще кілька років тому представникам пакистанської діаспори дозволили прикрасити вагон їхніми прапорами, атрибутикою і навіть музикою – всередині салону завжди звучать хіти з їхньої далекої країни. Цей вид транспорту з’явився у місті завдяки Ваджису Алі. Він умовив муніципалітет не списувати старий трамвай, чий маршрут проходить по кільцевій лінії навколо всього Мельбурна, і віддати його в користування місцевим пакистанцям, котрі люблять Австралію, але водночас тужать за батьківщиною. Проїзд безкоштовний для всіх пасажирів, при вході кожен отримує від водія квиток з цікавими пакистанськими цитатами на кшталт «У кожного своя доля» чи «Поважайте старших, подорожуйте в тиші».Фото twimg.com

Канатний трамвай

Під пакистанську музику потрапляємо в американське Сан-Франциско, де ходить найвідоміший американський трамвай, котрий офіційно називається San Francisco cable car system і є однією з пам’яток міста. Цей унікальний за своїм виглядом транспорт – гібрид трамвая і фунікулера – зараз використовується здебільшого туристами, але саме місцеві жителі «відстояли» його в роки трамвайного занепаду після Другої світової війни. Сьогодні, як і 1873 року, коли його вперше запустили, канатний трамвай Сан-Франциско славиться не лише дизайном, але й тим, що канатна тяга дає йому змогу з легкістю долати пагорбиі підйоми, котрими так багаті ці землі. Нинішня система, що складається з трьох ліній, практично не змінилася за майже 150 років, тому її включили в Національний реєстр пам’яток ысторыъ СШП, що для транспорту дуже почесно.shutterstock_566476819.0.1505928130.jpgФото sf.curbed.com

Александрійський трамвай

Традиційно в Африці трамвай як вид транспорту не настільки популярний – максимальне число діючих по всьому континенту одночасно ліній – 19, і майже всі вони проходять у північній частині континенту. Одна з таких систем, у єгипетській Александрії – либонь, одна з найбільш мальовничих у світі, оскільки кращого виду транспорту для вивчення цього живого і строкатого міста годі уявити. Кожна зупинка – нібито невеликий вокзал з кафе і ринком. Сам проїзд один із найдешевших у світі – близько п’яти центів за квиток. Саме тому багато туристичних турів включають поїздку рейками через серце другого за значущістю міста Єгипту. До речі, не забуваємо, що перший і третій вагони (найчастіше в составі їх три) відведені тільки для жінок.alexandria-2002-15.jpgФото en.sporvognsrejser.dk

Єрусалимський трамвай

Закінчимо нашу поїздку в Ізраїлі, де трамваї тільки зараз розпочали повноцінно заповнювати міста. Однієї з наймолодших і водночас стильних ліній, безумовно, є єрусалимська. Для її потреб було збудовано справжній шедевр – підвісний міст Арфа Давид. Кондиціонери, оголошення трьома мовами (іврит, арабська, англійська), розкішний дизайн, швидкість – все це при ньому. Але головна «фішка» єрусалимського трамвая – куленепробивні вагони, тому тепер ви знаєте, який найбезпечніший транспорт у столиці Ізраїлю.691914.jpgФото transphoto.ru

Головне фото chicagomag.com

Вам это будет интересно:
Фарбарні Феса: райдужна палітра Сходу
Стара медина Феса міцно тримає час у тенетах вузьких звивистих вулиць і мальовничих крамниць. Середньовічне місто майстрів не визнає сучасні технології, однак прослідкувати життєвий цикл вподобаної сумки з тисненою в’яззю не справить клопотів. Шкіру для сувенірів вичиняють тут же, у внутрішніх двориках...
Departure: Киргизстан
Киргизстан прозвали Швейцарією Середньої Азії. Гори, річки, водоспади, печери, перевали і зелені луки – нітрохи не поступаються за естетикою європейським. Тотальне освоєння території гостями держави тільки починається. І поряд зі стрімким будівництвом готелів, для проживання все ще пропонуються звичайні юрти, які підкреслюють тутешній природний і ментальний колорит.
Синя Перлина Монголії
6 мільйонів років тому в далекій Монголії глибокий кратер згаслого вулкана поступово був вщерть заповнений водою, утворивши дивовижне озеро. Вода хвилювалася під поривами вітру та виблискувала під сонячними променями, наче коштовна прикраса, тож не дивно, що поряд з офіційною назвою Хубсугул з’явилася ще й більш поетична – Синя Перлина.
Гірокастра: «албанський Рим»
Конвенція про охорону всесвітнього культурного і природного спадку ЮНЕСКО зобов’язує з року в рік невтомно працювати над вивченням об’єктів, що мають неминущу цінність і унікальних за походженням. Під номером 569 великого списку організації розмістилося місто Гірокастра, що на півдні Албанії, котре ми сьогодні вивчимо вздовж і впоперек.
Бельгія очима Марини Орлової: Як живуть бельгійці
Марина Орлова – проектний менеджер у культурно-громадській організації. На одному з міжнародних проектів вона зустріла своє кохання – Віма, хлопця з Бельгії. Поїхати в його країну їй вдалося тільки тоді, коли Україна отримала безвіз і саме про те, як живуть бельгійці, що вони їдять на сніданок і як у них заведено відпочивати, Марина розповіла OUTLOOK.
Ісландія очима Софії Андрущенко
Ісландія – країна «льоду і полум’я», «тисячі рік і озер», незліченних водоспадів і гейзерів. Тут, як у казці, щоразу хочеться ущипнути себе і перевірити, чи ти спиш, чи все це існує насправді…
Гватемала: привіт від духів майя
Країна, де у древніх містах туристів більше, ніж у сучасних. Містична Центральноамериканська місцевість, відома як батьківщина цивілізації майя – Гватемала. Прогуляємося по одному з її стародавніх поселень, загубленому в непрохідних джунглях – Тікалі. Якщо уважно прислухатись, тут можна почути голос духів...
Джайпур. Рожеве місто
Хтось порівнює Джайпур з ажурною скатертиною. Інші – з коробкою рожевого зефіру. Треті твердять – це вулик, щільно заселений бджолами. Однак всі сходяться в одному – тут дивовижне повітря, сповнене якоюсь свободою, котру не зустрінеш у Європі. Вона заповнює легені, і вже через вдих мандрівник втрачає лік годинам і навіть століттям.
Скульптури Ватикану: історія та філософія
«Маленька країна, одначе з великою місією» – саме під таким девізом 11 лютого 1929 Латеранськими угодами між Італією і Святим Престолом Ватикан був визнаний суверенною територією. Цей пакт відчинив двері перед цікавими, які сторіччями обмінювалися плітками про те, «що ж зберігають замки Ватикану?»
ВІДЕО. Віфлеєм: абсолютна святість
У це величне для всіх християн православного обряду свято хочему представити вам відео про святі місця Палестини, а саме про місто Віфлеєм.
ВІДЕО: Ванільне, фісташкове... орхідейне
За сприяння Посольства Сирійсько-Арабської Республіки в Україні ми відвідали Дамаск і побували у незвичайному місці. Дивіться! Якщо Ви все ще думаєте, що улюбле багатьма - морозиво, можна приготувати тільки з молока або фруктового соку - то це не зовсім вірно. Дивіться відеоролик та дізнавайтесь з чого ще роблять "охолоджуїчі ласощі"!
Індійське село Кодхіні: таємниця близнюків, котру ніхто не розгадав
У світі є незвичайне місце, де народжується найбільше близнюків. Хоча на перший погляд це схоже на містичний збіг, статистика змушує вірити в чудеса. Індійський штат Керала може похвалитися селом, де відбуваються незвичайні речі. Кодхіні – те саме місце, де близнюків більше, ніж у будь-якій іншій точці світу. І цьому немає майже жодних пояснень.
Піша прогулянка Аахеном
Побувати у трьох країнах за один день – реально, якщо ви потрапили в Аахен. Розташоване між Німеччиною, Бельгією і Голландією невелике студентське місто увібрало риси середньовічної культури, що відбилася в його вражаючій архітектурі. Олена Буравцова побувала в цьому місті, яке полонило її серце своїми дивовижними пам’ятниками...
Чан-чан. Перуанське місто з глини
Бувалі мандрівники розповідають, що розглядати руїни стародавніх поселень в Андах можна місяцями, переїжджаючи з одного регіону в інший. Особливо багате на археологічні комплекси західне узбережжя південного континенту. Декотрі з них, приміром, Мачу-Пікчу, давно стали популярними серед туристів, інші тільки розпочинають прочиняти свої двері для допитливих.
Гетто світу: «Маленька Італія» Нью-Йорка
Переїжджаючи до нової країни, люди найчастіше селяться поряд з такими ж емігрантами. Це досить зручно: недороге житло, роботу можна знайти прямо на місці, та й мову вчити не обов’язково – довкола всі свої. Так виникають національні гетто. Маленька Італія – один із найбільш мальовничих кварталів Нью-Йорка.
Ця дика Африка… Частина 2
Ми продовжуємо нашу розповідь про найбільш захопливі національні заповідники Африки! Ось вам ще п’ять первозданних світових оаз, в котрих час ніби уповільнив свій біг, боячись потурбувати гармонію природи…
Що подивитися в азіатській частині Стамбула?
Судячи з відгуків більшості туристів, котрі відвідали Стамбул, багато з них так і не зібралися досхочу погуляти азіатською частиною головного турецького мегаполіса. Максимум, що вони бачили – аеропорт Сабіха і причали, куди можна як на атракціон приплисти з Європи, попутно нагодувавши чайок хлібом.
Коста-Рика: причини щастя
У пошуках ідеального пункту призначення можна користатися різними критеріями. Керуючись бажанням пізнати, як живуть люди, що випромінюють світло від насолоди, вирушайте в Коста-Рику. Ця країна – лідер за показником Всесвітнього індексу щастя (The Happy Planet Index).
Ми там були: Прага
Прага… Вона, романтична і декадансна, сумна і весела, піднесена і духовна, відбивається у помахах крил відгодованих чайок на Карловому мосту, в дзеркальних калюжах Влтави… Такої думки креативний копірайтер Маша Гольдман, котра якось провела там кілька днів.
Кордони не перешкода: найбільш відомі анклави світу
Сьогодні OUTLOOK подорожує по найцікавішим з точки зору географії та адміністративного управління містам і країнам, які є анклавами, повністю розташовуючись на територіях інших держав.
Закрыть
Outlook facebook page