RU  UK  EN
Статьи  >  Дізнайся  >  Історія бренду: Жан Пату

Історія бренду: Жан Пату

Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.

Засновник знаменитого модного дому створив найдорожчу парфумерію 1920-30-х років – «Joy», в одному флаконі зосередивши аромат трьохсот троянд і десяти тисяч квіток жасмину. Навіть найпростіші речі модельєр перетворював на твори мистецтва – чого варті його знамениті светри, схожі на картини кубістів!Фото blogspot.com

Мода, війна, Париж

Життя модельєра не завжди було схоже на свято. Виходець із забезпеченої сім'ї не захотів займатися батьківським бізнесом – шкіряними обкладинками для книжок – і вважав за краще стати підмайстром у хутряному ательє свого родича. Досконало за п'ять років опанувавши тонкощі крою та шиття, Жан Пату відкрив власну справу – так 1912 року в одному з паризьких районів з'являється невелике ательє з претензійною назвою «Maison Parry», де продавали хутряні вироби і сукні. Півтора року йде на розкрутку, перш ніж модний дім отримує перше велике замовлення. Здавалося, тепер Жан Пату потрапив у течію і ніщо не зможе перешкодити подальшому розвитку, пошуку клієнтів і створенню цікавих ліній одягу. Але тут почалася війна.

Жан Пату сприйняв Першу світову надто болісно, не змігши бути осторонь від людського горя. У перші ж місяці всесвітньої трагедії він вирішив піти на фронт добровольцем і пройшов через воєнні тяготи в ранзі капітана французької армії. Переживши жах лихоліття, Жан Пату повернувся додому, де на нього чекав приємний сюрприз. За його відсутності модним домом опікувалася сестра Мадлен і її чоловік Реймон Барбас, тому, повернувшись, Жанові Пату не довелося починати справу з нуля, а можна було просувати нові ідеї. Коли їх стало достатньо для того, щоб у світі моди заговорили про засновника «Maison Parry», модний дім перейменували на салон Жана Пату, котрий уже 1919 року містився на паризькій вулиці Сен-Флорентин.Фото blogspot.com

Сміливість шарму, чарівність зухвалості

1920-ті роки. Жінку більше не вважають доповненням у розкішній колекції чоловіка, в суспільстві дедалі частіше говорять про жіночу спроможність і досягнення. Конкуруючи з Шанель, яка займає модну нішу елегантності, Жан Пату запускає лінію жіночого спортивного одягу, а також по-домашньому затишні кардигани та плетені купальники. Його ідеї здаються ковтком свіжого повітря: мистецтво кубістів підказує модельєрові, що рішучий настрій на перемогу, відтепер властивий жінкам, чудово передає геометрична стриманість фігур. А арт-деко своєю ніжною витонченістю нагадує, що перед нами – переможниця, яку потрібно відносити до прекрасної статі.

Сам Жан Пату говорив про модну філософію так: «Сучасна жінка веде активний спосіб життя, тому творець має одягати її відповідно, найпростішим чином, але заразом підкреслюючи її жіночність і чарівність». Його одяг грав з жіночими бажаннями, не обмежуючи власницю убрань ані в русі, ані в самовираженні, та водночас примирюючи людей з післявоєнним світом.

1921 року Сюзанн Рашель Флора Ленглен – французька тенісистка та олімпійська чемпіонка – демонструє суспільству одяг від Жана Пату. Вона виходить на змагання в білій сукні, що ледь прикриває коліна, на її плечі накинуто трикотажний кардиган. Наряд одразу ж викликає бурхливе обговорення через свою незвичність. Надалі Ленглен носить зручні та практичні речі від Жана Пату як на тенісному корті, так і за його межами. Тепер увагу знаменитостей прикуто до спортивного одягу, й Пату одержує замовлення створити цілий гардероб для Рут Елдер – першої жінки-пілота, котра здійснила спробу перелетіти через Атлантичний океан.Фото theredlist.com

... До Жана Пату приходить слава, відомі люди бажають мати цей бренд у своїй колекції, навіть якщо їхня діяльність не пов'язана зі спортом. Ще за декілька років лінія одягу Пату стає доступною для простих смертних. Жан Пату говорив про те, що сприймав успіх модних ідей як одвічну потребу балансувати на грані між включенням у життєву боротьбу (як це відбувається в спорті) і вмінням спостерігати за тим, що відбувається (це властиво глядачам змагань). Ця філософія якнайкраще приживається і в Америці, де Жан Пату шукає цільову аудиторію, усвідомлюючи, що у Франції першість усе ж належить Шанель. Утім, у Парижі Пату вельми успішно засновує бутик Le Coindes Sports, де кожну із зал присвячує окремому виду спорту. Тут можна вибрати одяг для верхової їзди, тенісу, гольфу, прогулянки на яхті та навіть для риболовлі. Після цього Жан Пату замахується на французькі курортні райони, а потім вирушає до Нью-Йорка. В Америці модельєр провів конкурс і повернувся до Франції з шістьма моделями – перше ж дефіле мало нечуваний успіх. Цей крок привернув увагу американців до модного бренду, а французи вкотре усвідомили, що в їхній країні живе особистість світового масштабу.

Цього виявилося достатньо для того, щоб заговорити про фірмові кольори кутюр’є. «Пату, який у минулому віддавав перевагу чорній барві, тепер робить вибір на користь жовто-зеленого. Жовтуватий відтінок, який проглядається з глибини зеленого кольору, вельми важливий, адже чимало великих жінок співвідносять зелений з надприродними здібностями», – так писали в американській пресі. Наступний колір, який з'явився в колекціях модельєра 1930 року, лавірував між сірим і бежевим тонами.

Як і інші талановиті дизайнери, Пату був певен, що власний стиль важливіший за моду, а тому ставився до виробленого одягу доволі просто – замовник міг з легкістю доповнити куплену річ відповідно до примх фантазії. Сувору сукню було нескладно перетворити на романтичний варіант або надати святково-декорованим моделям класичної витонченості за допомогою капелюхів і шаликів, які сам Пату називав «всякими дурничками».Фото theredlist.com

З 1925 року Жан Пату більше не обмежується одягом і випускає три серії парфумів – «Amour-amour» (як казав сам виробник, для чуттєвих брюнеток), «Que Sais-Je?» (для легких на підйом і в спілкуванні білявок) і, нарешті, Adieu Sagesse (сама назва радила рудоволосим дівчатам «попрощатися з розсудливістю»). А невдовзі Пату продовжив експерименти і запропонував жінкам, які вибирають спортивний спосіб життя, чоловічий аромат «Le Sien», у перекладі – «его».

1936 року чоловіка, котрий вірив у те, що одяг має бути гарним, але функціональним, не стало. Барвисті тенденції вийшли на новий етап, але вже без ідейного натхненника.

Модний дім «Жан Пату»: сучасність

Після смерті Жана Пату модний дім очолив чоловік сестри модельєра Реймон Барбас. У колекціях з'являються темно-сині пальта-накидки, рожеві сукні з рюшами, неймовірні біло-блакитні вечірні вбрання і солідні темно-зелені костюми зі срібними ґудзиками. Нові власники почергово випускають весільні сукні та строгий діловий одяг, запрошують до співпраці знаменитих дизайнерів, серед яких: Марк Боан, Карл Лагерфельд, Жан-Поль Готьє та Крістіан Лакруа. А лінією парфумерії тепер опікуються внучаті племінники Жана Пату – Гі та Жан Муї.

Головне фото cmadeleinesvintage.com

Вам это будет интересно:
Перфекціонізм – справа ювелірна
Сумні очі старого за вікном уважно стежили за революційною пожежею, яка охопила Петроград. Вогонь поширився на справу всього його життя – гордовита чотириповерхова будівля задихалася від крикливих комісарів і матросів, присутність яких здавалась грубим жартом після попередніх відвідувачів.
Мистецтво Патрика Кабрала: папір як символ крихкості світу
Незалежний художник родом із Філіппін Патрик Кабрал завойовує світ своїми незвичними арт-роботами. Його творіння – це новаторство, що поєднує в собі вікові традиціїкаліграфії й суперсучасні 3D-технології. Його мистецтво - спосіб змінити світ на краще як за допомогою естетики, так і шляхом виконання соціальної місії.
Історія бренду: Швейцарський ніж
Напевно, у світі не знайти чоловіка, в котрого не було б швейцарського ножа чи його подоби. І нехай ідея кишенькового ножа з’явилася зовсім не у Швейцарії, світову славу він здобув саме завдяки швейцарцеві Карлу Ельзенеру, і тепер нерозривно асоціюється з його батьківщиною і бездоганною швейцарською якістю.
Не вежею єдиною. ТОП кращих творінь Густава Ейфеля
Кажуть, Гі де Мопассан ненавидів Ейфелеву вежу. Знаменитий письменник вважав, що вона спотворює Париж і не приносить місту ніякої користі. Проте його частенько можна було зустріти в затишному кафе на вершині конструкції. У таких випадках автор «Любого друга» говорив, що «тільки тут клята вежа не трапляється йому на очі...»
Прийшов, побачив, збудував. Шедеври Джованні Лоренцо Берніні
Буває, подивишся на листівку із зображенням міста й одразу розумієш, що на ній Київ, Париж, Рим або рідне селище. І це зовсім не заслуга твоєї вчительки географії, а непосильна праця майстрів, руками яких створювалися знайомі всім шедеври архітектури. Сьогодні ми згадуємо італійського підкорювача мармуру Лоренцо Берніні.
Пальчики оближеш: Що на вас чекає за кулісами найкращих кухонь світу
Давайте пригадаємо найбільш незвичну страву, котру вам випало скуштувати? Що це буде за їжа, вам вирішувати. Небагато екзотики; ті самі комахи, котрих ми слабо можемо уявити як інгредієнт; дивний напій із гіркуватим присмаком; несподіване поєднання гіркого і кислого… у кожного є свій незабутній досвід щодо цього.
Пабло Пікассо: Поет для своєї епохи
Про Пікассо як про самобутнього художника, графіка та скульптора нам так чи інакше відомо все або майже все, тоді як інші його іпостасі опинилися на другому плані. Ілля Еренбург одного разу дуже коротко описав відносини Пабло Пікассо зі своєю епохою: «ХХ століття знайшло в ньому власного експерта-динаміта, філософа та поета».
Історія бренду: Veuve Clicquot
Сучасні гурмани напевно погребували б пити шампанське початку XIX століття: елегантну золотисто-солом'яну сорочку вина приховувала каламутна пелена дріжджів, які вносять до купажу для отримання вуглекислого газу, а чудову гру фруктових і ванільних півтонів заглушали грубі сторонні присмаки. Такий продукт не міг задовольнити витончених смаків публіки і, як наслідок...
На подіумі: Киргизстан
Традиційний одяг будь-якого народу може багато розповісти не тільки про ментальні особливості їхніх власників, історію і риси характеру, але й про спосіб життя, традиції... Сьогодні в об’єктиві нашої уваги – національні костюми жителів Киргизстану – гарні, колоритні і, що найголовніше, зручні. Що вона в собі поєднує, як її носять і чи є відмінності читайте далі!
25-та сходинка тріумфу чекає переможців!
Організатори програми «Людина року» передають вітання партнерам, лауреатам, поважним гостям, а також режисерсько-постановочній групі, підрядникам, виконавцям та багатьом іншим помічникам. Вони висловлюють щирі сподівання, що скоро матимуть змогу спілкуватись та обмінюватись творчою наснагою та енергетикою...
Великі криві Фріденсрайха Гундертвассера
Він вигадав своє ім’я, щоб не бути схожим ні на кого іншого. Бунт його індивідуальності став основою для величезної творчої спадщини, а архітектура – продемонструвала можливість поєднувати екологічність і сучасні технології.
Історія бренду: Балет Сухішвілі: підкорені вершини маленької грузинської мрії
Колись безмежно відданий танцю Іліко заповів своїм нащадкам з робити все, щоб ім’я його роду не зійшло з афіш ніколи. Через 70 років мільйони людей у сотнях країн розкуповують квитки, де, хоч і різними мовами, але легко читається прізвище Сухішвілі.
Історія бренду: Мазераті
Автомобілі марки Мазераті – це не просто швидкість і надійність, це ще й неймовірне почуття стилю, котрим не можуть похвалитися багато інших відомих брендів, адже саме італійці розуміються не лише на технологіях, а й на дизайні. Коли і як вони почали створювати ці шедеври на колесах, з якими труднощами й успіхами мали справу – читайте далі в OUTLOOK..
Історія бренду: Телеканал Discovery
Сьогодні OUTLOOK розповідає про черговий надихаючий приклад того, як мрія стає справою всього життя. Створення одного з найбільш успішних каналів за всю історію телебачення Discovery Channel, а слідом і величезної медіа-корпорації Discovery Communications – просто не може не мотивувати на власні великі справи.
Точка на карті: музей Ілани Гур
Складання маршрутів для сучасних туристів вже давно виходять за межі класичного розуміння поїздок за кордон. Мандрівники сьогодні є настільки вибагливими, що стандартний набір — історичні місця та крамниці з сувенірами скоро турагенціям пропонувати буде нікому, адже попит зростає не на традиційні екскурсії, а на отримання емоцій.
Історія бренду: Вода «Боржомі»
Сьогодні ми пропонуємо вам вирушити з нами в курортну частину Грузії, в околиці красивого й затишного курортного містечка Боржомі, де вже кілька століть розливають одну з найпопулярніших і найкорисніших мінеральних вод у світі – легендарний «Боржомі».
Ukrainian Fashion Week: сенсові акценти інсайдерів та учасників
В столиці України відбувся традиційний тиждень моди. Його розклад наповнили 64 дизайнерських бренда, 45 шоу та презентацій, 5 спеціальних проектів і не тільки.
Історія бренду: Revlon – революція кольору у світі краси
Найбільше його досягнення – створення кольорового стійкого лаку для нігтів. Але є на його рахунку й інші значущі творіння – лак для волосся, водостійка туш, рідкий тональний крем… Що б ми робили, якби не екзальтований і примхливий геній без освіти – Чарльз Ревсон ? Саме він придумав всі ці жіночі речі першої необхідності і створив легендарний Revlon.
Історія бренду: Baileys
Він є практично в кожному хорошому ресторані, кафе або домашньому барі. Серед безлічі різноманітних ємностей з не менш різноманітними видами алкоголю справжній цінитель одразу ж впізнає затемнену пляшку з етикеткою, на якій зображено зелений пейзаж і красується напис Baileys. Цей лікер, приготований на основі віскі та вершків, за свої унікальні смакові якості серед гурманів отримав назву «вершкового дива».
Історія бренду: Amouage
Якби кожна історична подія мала свій власний неповторний запах, то ця, імовірно, запам’яталась усім неповторною сумішшю ладану, сандалу, мускусу, амбри і мирри. Ідеться про історію появи на світ дому Amouage чи, як його ще часто називають, «скарбу Оману». Вироби цього бренду міцно й ґрунтовно поселились на туалетних столиках всіх шанувальниць парфумерії...
Закрыть
Outlook facebook page