RU  UK  EN
Статті  >  Дізнайся  >  Історія бренду: Жан Пату

Історія бренду: Жан Пату

Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.

Засновник знаменитого модного дому створив найдорожчу парфумерію 1920-30-х років – «Joy», в одному флаконі зосередивши аромат трьохсот троянд і десяти тисяч квіток жасмину. Навіть найпростіші речі модельєр перетворював на твори мистецтва – чого варті його знамениті светри, схожі на картини кубістів!

Фото:blogspot.com

Мода, війна, Париж

Життя модельєра не завжди було схоже на свято. Виходець із забезпеченої сім'ї не захотів займатися батьківським бізнесом – шкіряними обкладинками для книжок – і вважав за краще стати підмайстром у хутряному ательє свого родича. Досконало за п'ять років опанувавши тонкощі крою та шиття, Жан Пату відкрив власну справу – так 1912 року в одному з паризьких районів з'являється невелике ательє з претензійною назвою «Maison Parry», де продавали хутряні вироби і сукні. Півтора року йде на розкрутку, перш ніж модний дім отримує перше велике замовлення. Здавалося, тепер Жан Пату потрапив у течію і ніщо не зможе перешкодити подальшому розвитку, пошуку клієнтів і створенню цікавих ліній одягу. Але тут почалася війна.

Жан Пату сприйняв Першу світову надто болісно, не змігши бути осторонь від людського горя. У перші ж місяці всесвітньої трагедії він вирішив піти на фронт добровольцем і пройшов через воєнні тяготи в ранзі капітана французької армії. Переживши жах лихоліття, Жан Пату повернувся додому, де на нього чекав приємний сюрприз. За його відсутності модним домом опікувалася сестра Мадлен і її чоловік Реймон Барбас, тому, повернувшись, Жанові Пату не довелося починати справу з нуля, а можна було просувати нові ідеї. Коли їх стало достатньо для того, щоб у світі моди заговорили про засновника «Maison Parry», модний дім перейменували на салон Жана Пату, котрий уже 1919 року містився на паризькій вулиці Сен-Флорентин.

Фото:blogspot.com

Сміливість шарму, чарівність зухвалості

1920-ті роки. Жінку більше не вважають доповненням у розкішній колекції чоловіка, в суспільстві дедалі частіше говорять про жіночу спроможність і досягнення. Конкуруючи з Шанель, яка займає модну нішу елегантності, Жан Пату запускає лінію жіночого спортивного одягу, а також по-домашньому затишні кардигани та плетені купальники. Його ідеї здаються ковтком свіжого повітря: мистецтво кубістів підказує модельєрові, що рішучий настрій на перемогу, відтепер властивий жінкам, чудово передає геометрична стриманість фігур. А арт-деко своєю ніжною витонченістю нагадує, що перед нами – переможниця, яку потрібно відносити до прекрасної статі.

Сам Жан Пату говорив про модну філософію так: «Сучасна жінка веде активний спосіб життя, тому творець має одягати її відповідно, найпростішим чином, але заразом підкреслюючи її жіночність і чарівність». Його одяг грав з жіночими бажаннями, не обмежуючи власницю убрань ані в русі, ані в самовираженні, та водночас примирюючи людей з післявоєнним світом.

1921 року Сюзанн Рашель Флора Ленглен – французька тенісистка та олімпійська чемпіонка – демонструє суспільству одяг від Жана Пату. Вона виходить на змагання в білій сукні, що ледь прикриває коліна, на її плечі накинуто трикотажний кардиган. Наряд одразу ж викликає бурхливе обговорення через свою незвичність. Надалі Ленглен носить зручні та практичні речі від Жана Пату як на тенісному корті, так і за його межами. Тепер увагу знаменитостей прикуто до спортивного одягу, й Пату одержує замовлення створити цілий гардероб для Рут Елдер – першої жінки-пілота, котра здійснила спробу перелетіти через Атлантичний океан.

Фото: theredlist.com

... До Жана Пату приходить слава, відомі люди бажають мати цей бренд у своїй колекції, навіть якщо їхня діяльність не пов'язана зі спортом. Ще за декілька років лінія одягу Пату стає доступною для простих смертних. Жан Пату говорив про те, що сприймав успіх модних ідей як одвічну потребу балансувати на грані між включенням у життєву боротьбу (як це відбувається в спорті) і вмінням спостерігати за тим, що відбувається (це властиво глядачам змагань). Ця філософія якнайкраще приживається і в Америці, де Жан Пату шукає цільову аудиторію, усвідомлюючи, що у Франції першість усе ж належить Шанель. Утім, у Парижі Пату вельми успішно засновує бутик Le Coindes Sports, де кожну із зал присвячує окремому виду спорту. Тут можна вибрати одяг для верхової їзди, тенісу, гольфу, прогулянки на яхті та навіть для риболовлі. Після цього Жан Пату замахується на французькі курортні райони, а потім вирушає до Нью-Йорка. В Америці модельєр провів конкурс і повернувся до Франції з шістьма моделями – перше ж дефіле мало нечуваний успіх. Цей крок привернув увагу американців до модного бренду, а французи вкотре усвідомили, що в їхній країні живе особистість світового масштабу.

Цього виявилося достатньо для того, щоб заговорити про фірмові кольори кутюр’є. «Пату, який у минулому віддавав перевагу чорній барві, тепер робить вибір на користь жовто-зеленого. Жовтуватий відтінок, який проглядається з глибини зеленого кольору, вельми важливий, адже чимало великих жінок співвідносять зелений з надприродними здібностями», – так писали в американській пресі. Наступний колір, який з'явився в колекціях модельєра 1930 року, лавірував між сірим і бежевим тонами.

Як і інші талановиті дизайнери, Пату був певен, що власний стиль важливіший за моду, а тому ставився до виробленого одягу доволі просто – замовник міг з легкістю доповнити куплену річ відповідно до примх фантазії. Сувору сукню було нескладно перетворити на романтичний варіант або надати святково-декорованим моделям класичної витонченості за допомогою капелюхів і шаликів, які сам Пату називав «всякими дурничками».

Фото: theredlist.com

З 1925 року Жан Пату більше не обмежується одягом і випускає три серії парфумів – «Amour-amour» (як казав сам виробник, для чуттєвих брюнеток), «Que Sais-Je?» (для легких на підйом і в спілкуванні білявок) і, нарешті, Adieu Sagesse (сама назва радила рудоволосим дівчатам «попрощатися з розсудливістю»). А невдовзі Пату продовжив експерименти і запропонував жінкам, які вибирають спортивний спосіб життя, чоловічий аромат «Le Sien», у перекладі – «его».

1936 року чоловіка, котрий вірив у те, що одяг має бути гарним, але функціональним, не стало. Барвисті тенденції вийшли на новий етап, але вже без ідейного натхненника.

Модний дім «Жан Пату»: сучасність

Після смерті Жана Пату модний дім очолив чоловік сестри модельєра Реймон Барбас. У колекціях з'являються темно-сині пальта-накидки, рожеві сукні з рюшами, неймовірні біло-блакитні вечірні вбрання і солідні темно-зелені костюми зі срібними ґудзиками. Нові власники почергово випускають весільні сукні та строгий діловий одяг, запрошують до співпраці знаменитих дизайнерів, серед яких: Марк Боан, Карл Лагерфельд, Жан-Поль Готьє та Крістіан Лакруа. А лінією парфумерії тепер опікуються внучаті племінники Жана Пату – Гі та Жан Муї.

Головне фото: cmadeleinesvintage.com

Вам це буде цікаво:
Історія бренду: Chupa Chups
З першого погляду Chupa Chups викликає жвавий інтерес, а зовнішній вигляд яскравої обгортки вабить і ніби запрошує: відкрий мене і якнайскоріше з’їж. Сьогодні розкажемо вам історію успіху цієї солодкої компанії і про те, як народилася ідея створити всесвітньовідому цукерку. Але про все по порядку.
Пальчики оближеш: Що на вас чекає за кулісами найкращих кухонь світу
Давайте пригадаємо найбільш незвичну страву, котру вам випало скуштувати? Що це буде за їжа, вам вирішувати. Небагато екзотики;ті самі комахи, котрих ми слабо можемо уявити як інгредієнт; дивний напій із гіркуватим присмаком; несподіване поєднання гіркого і кислого… у кожного є свій незабутній досвід щодо цього. А ми сьогодні поговоримо про цікавих і незвичайних шеф-кухарів світу – та ще й без прив’язки до епохи. Шанувальникам історії присвячується.
Історія бренду: McDonald’s
У чому полягав секрет першої картоплі фрі, де гамбургер коштував 15 центів і чому єдиниц в 60-х фаст-фуд не почав би свій рух без... продавця міксерів? Брати Моріс і Ричард (Мак і Дік) Макдональди, як і ми, не знали відповідей на всі ці запитання, переїхавши з Нової Англії до Каліфорнії в 1927 році. Але за спиною багатозначно потирала долоні Велика депресія, готова звести нанівець усі їхні сподівання. І далі...
Історія бренду: Швейцарський ніж
Напевно, у світі не знайти чоловіка, в котрого не було б швейцарського ножа чи його подоби. І нехай ідея кишенькового ножа з’явилася зовсім не у Швейцарії, світову славу він здобув саме завдяки швейцарцеві Карлу Ельзенеру, і тепер нерозривно асоціюється з його батьківщиною і бездоганною швейцарською якістю. OUTLOOK розповідає історію найбільш популярного і знаменитого ножа у світі.
Прийшов, побачив, збудував. Шедеври Джованні Лоренцо Берніні
Буває, подивишся на листівку із зображенням міста й одразу розумієш, що на ній Київ, Париж, Рим або рідне селище. І це зовсім не заслуга твоєї вчительки географії, а непосильна праця майстрів, руками яких створювалися знайомі всім шедеври архітектури. Сьогодні ми згадуємо італійського підкорювача мармуру Лоренцо Берніні.
Знай наших: Серж Лифар
Знаменитий француз українського походження в дитинстві був блакитнооким мрійником. Згодом усі його жадання стали реальністю. Хай би чого він прагнув, усе давалося легко, немов удача назавше зробила його своїм улюбленцем. Спів у хорі, артистичний талант і, нарешті, балет. Серж Лифар не тільки підкорив світові сцени та здобув заслужену славу. Він відродив французький балет як такий і ввів поняття, котрі стали основою неокласицизму.
Мистецтво Патрика Кабрала: папір як символ крихкості світу
Незалежний художник родом із Філіппін Патрик Кабрал завойовує світ своїми незвичними арт-роботами. Його творіння – це новаторство, що поєднує в собі вікові традиціїкаліграфії й суперсучасні 3D-технології. Його мистецтво - спосіб змінити світ на краще як за допомогою естетики, так і шляхом виконання соціальної місії.
На валізах: Олег Борщевський
Олег Борщевський – відомий режисер, сценарист і кліпмейкер. З-поміж його робіт – кліпи для «Потапа і Насті», гурту «НеАнгели». «Бумбокс», NIKITA, Тоні Матвієнко і багатьох інших. У милій бесіді він згадав найбільш цікаві місця на карті світу, в котрих побував, поміркував про таїнства подорожей і розповів про особисті розчарування.
Пабло Пікассо: Поет для своєї епохи
Про Пікассо як про самобутнього художника, графіка та скульптора нам так чи інакше відомо все або майже все, тоді як інші його іпостасі опинилися на другому плані. Ілля Еренбург одного разу дуже коротко описав відносини Пабло Пікассо зі своєю епохою: «ХХ століття знайшло в ньому власного експерта-динаміта, філософа та поета».
ЕКСКЛЮЗИВНЕ ИНТЕРВ'Ю: Пітер Хьоґ: «Немає ніякого дна, є тільки вічне падіння»
Пітер Хьоґ – данський письменник, філософ-лірик. Його називають відлюдником, адже на світських заходах він з'являється вкрай рідко, щоб представити нову книгу. Через усамітнений спосіб життя образ Пітера Хьоґа оповитий легендами. В інтерв'ю OUTLOOK Пітер Хьоґ розповів про те, як пише нові твори, що ховається за його аскетизмом, і поділився уявленнями про світ і людину.
На подіумі: Киргизстан
Традиційний одяг будь-якого народу може багато розповісти не тільки про ментальні особливості їхніх власників, історію і риси характеру, але й про спосіб життя, традиції... Сьогодні в об’єктиві нашої уваги – національні костюми жителів Киргизстану – гарні, колоритні і, що найголовніше, зручні. Що вона в собі поєднує, як її носять і чи є відмінності читайте далі!
Історія бренду: Veuve Clicquot
Сучасні гурмани напевно погребували б пити шампанське початку XIX століття: елегантну золотисто-солом'яну сорочку вина приховувала каламутна пелена дріжджів, які вносять до купажу для отримання вуглекислого газу, а чудову гру фруктових і ванільних півтонів заглушали грубі сторонні присмаки. Такий продукт не міг задовольнити витончених смаків публіки і, як наслідок, не приносив серйозного прибутку. Якби у відважної Ніколь-Барб забракло рішучості взяти справу у свої руки, благородний напій так і залишився б каламутним дешевим зіллям для плебсу.
Історія бренду: Revlon – революція кольору у світі краси
Найбільше його досягнення – створення кольорового стійкого лаку для нігтів. Але є на його рахунку й інші значущі творіння – лак для волосся, водостійка туш, рідкий тональний крем… Що б ми робили, якби не екзальтований і примхливий геній без освіти – Чарльз Ревсон ? Саме він придумав всі ці жіночі речі першої необхідності і створив легендарний Revlon.
Перфекціонізм – справа ювелірна
Сумні очі старого за вікном уважно стежили за революційною пожежею, яка охопила Петроград. Вогонь поширився на справу всього його життя – гордовита чотириповерхова будівля задихалася від крикливих комісарів і матросів, присутність яких здавалась грубим жартом після попередніх відвідувачів. Господар закладу, Карл Густавович Фаберже, напевно бачив у цьому хаосі наближення кінця своєї кар'єри. Однак, можливо, і потай сподівався на друге життя власної спадщини. Якби він знав, що так воно й станеться, – навряд чи маестро так швидко втратив би душевні сили...
Великі криві Фріденсрайха Гундертвассера
Він вигадав своє ім’я, щоб не бути схожим ні на кого іншого. Бунт його індивідуальності став основою для величезної творчої спадщини, а архітектура – продемонструвала можливість поєднувати екологічність і сучасні технології.
Таємниці Пабло Пікассо будуть розкриті
Почавши цю весну з низки гучних прем'єр, ВОЛЯ продовжує дивувати своїх абонентів. Цього разу компанія-провайдер представила своїм абонентам прем’єру другого сезону серіалу «Геній» від каналу National Geographic.
Історія бренду: Вода «Боржомі»
Сьогодні ми пропонуємо вам вирушити з нами в курортну частину Грузії, в околиці красивого й затишного курортного містечка Боржомі, де вже кілька століть розливають одну з найпопулярніших і найкорисніших мінеральних вод у світі – легендарний «Боржомі».
ЕКСКЛЮЗИВНЕ ІНТЕРВ’Ю з режисером Дороном Пазом
OUTLOOK вдалося поспілкуватися з ізраїльським режисером Дороном Пазом, котрий представив у Києві свою нову роботу «Єрусалим». Про спосіб пошуку натхнення через заголовки в журнальних статтях, перспективу кінематографу загалом і про причини вельми стриманого ставлення до критиків читайте далі у матеріалі!
Історія бренду: Cirque du Soleil
Феєричний шоу-проект Cirque du Soleil здійснив переворот у цирковому мистецтві, нагадавши світові, що цирк може не тільки розважати, але й творити нову реальність. Божевільні експерименти над людським тілом скасовують владу земного тяжіння, а містерія звука і світла заманює глядача у присмерковий лабіринт філософських драм, надаючи змогу пробиратися до сонця разом з героями постановок.
Знай наших: Сергій Полунін
26 жовтня відбудеться довгоочікувана прем`єра документально-біографічної картини «Танцюрист» про ціну успіху, яку заплатив артист балету Сергій Полунін. Херсонець за походженням, волею випадку потрапляє до Королівського театру в Лондоні, де здобуває неймовірний успіх, а потім зникає з поля зору, щоб згодом завоювати ще більше любові глядачів. Сьогодні OUTLOOK продовжує серію матеріалів про успішних українців.
Закрити
Outlook facebook page