RU  UK  EN
Статьи  >  Насолодись  >  Хрещене кіно

Хрещене кіно

За більш ніж столітню історію кінематографа час від часу з’являлися і, сподіваємося, будуть з’являтися епохальні фільми. Такі, що стають не просто культовими, а основоположними. Сьогодні згадаємо про один з подібних шедеврів – «Хрещеного батька» великого Френсіса Форда Копполи.

Бульварний роман американсько-італійського письменника Маріо П’юзо, що вийшов 1969 року, не відразу став бестселером. Однак продюсери, побачивши в книзі потенціал для фільму середньої руки, захотіли швидко зняти кіно і «зрубити» грошей, тому й запустили екранізацію у виробництво. Серйозні майстри не особливо зацікавилися проектом, тож було запрошено молодого бунтаря Копполу, який мав виконати свою роботу, отримати 6% від зборів і зникнути з кіноп’єдесталу. Та де там.

Норовливий Френсіс, який зняв до того моменту кілька малопомітних артхаузних фільмів, продовжував ходити в «перспективних кадрах», яких ніколи не підпустять до серйозних бюджетів. Проте доля дала йому шанс. Перепробувавши пів-Голлівуда, постановник закріпив дві головні ролі за скандальним і запійним Марлоном Брандо та нікому невідомим Аль Пачіно. Цей «коктейль» не подобався ні інвесторам, ні продюсерам, які намагалися переконати режисера взяти інших людей, та Коппола стояв на своєму. Зрештою, боси компанії «Парамаунт Пікчерз» махнули рукою і вирішили, що 6 мільйонів якось та відіб’ються, а з Френсісом вони більше справ не матимуть.

Почалися нервові чотиримісячні зйомки. Режисер розумів, що, швидше за все, це його остання робота як постановника, тому підрядився адаптувати сценарій «Великого Гетсбі» після завершення «Хрещеного батька». А тим часом книга П’юзо набирала нечуваної популярності. Уся Америка зачитувалася життєписом дона Корлеоне, і, кажуть, навіть 5 знаменитих нью-йоркських мафіозних родин чекали на появу стрічки... Коппола, котрий переніс кілька нервових зривів, з муками закінчував роботу над картиною.

Однак вже завершений фільм ніяк не переставав бути «проблемним». Страшний для кінотеатрів хронометраж – 175 хвилин, та ще й без антракту, відлякував прокатників. «Мало стрільби і багато розмов», «Немає перспектив на міжнародному ринку», – такими були вердикти голлівудських босів. Не ризикнувши влаштовувати покази для фокус-груп, продюсер картини Роберт Еванс запросив близько 500 керівників кінотеатрів на попередній перегляд. Їхня думка теж була невтішною: «Кіно таке собі, ми купимо його для своїх залів тільки за зниженою ціною, щоб хоч щось заробити...»

І ось, 14 березня 1972 року, біля кінотеатру Loews State на Бродвеї неждано-негадано утворилася неабияка черга. Незважаючи на проливний дощ, люди хай там як прагнули потрапити на екранізацію на той момент вже досить популярного роману. І це при тому, що його автор, Маріо П’юзо, який вмить розбагатів, ненароком зізнався, що всі знання про мафію почерпнув з інших книг, а справжніх гангстерів він бачив тільки в кіно. Практично 3 години фільму пролетіли для глядачів на одному диханні. Виходить, усі передбачення аналітиків і фахівців у світі кіно анічогісінько не значили – стрічка не провалилася. І, до речі, саме з часів «Хрещеного батька» до прогнозів про майбутній успіх або невдачу картини в Голлівуді ставляться обережніше, адже деякі речі вищі за математику. Магія це мистецтва чи просто везіння – вирішуйте самі.

Прокатники, швидко зметикувавши, що перед ними хіт, моментально підвищили ціну. На той час квиток коштував з півтора долара, але на «Хрещеного батька» була окрема такса – три з половиною-чотири. Шість мільйонів, витрачені на виробництво, плюс ще один – на рекламу принесли творцям близько 270 мільйонів... Коппола зітхнув з полегшенням, розрахувався з боргами, купив особняк у Сан-Франциско і почав готуватися до наступної епопеї – «Апокаліпсису сьогодні», який, до слова, розорить свого творця і змусить взятися за продовження «Хрещеного батька». Та це вже інша історія.

Виходить, що фільм, приречений на провал, змінив кінематограф. Саме «Хрещений батько» з його нереальним прибутком став першим блокбастером, ще до «Щелеп» і «Зоряних війн». Голлівудом почали «рулити» не поважні старці, а молоді і по-доброму навіжені Спілберг, Лукас, Богданович, Скорсезе та інші, вже нинішні, «класики», які завдячують своїм квитком у велике кіно саме Копполі. Останній не просто зламав систему, але й фінансово допомагав колегам, продюсуючи їхні ще вчора нікому не потрібні проекти.

Завершимо кількома найцікавішими фактами з історії картини та побажанням приємного перегляду тим, хто її ще не бачив.

— За всі 175 хвилин екранного часу жодного разу не звучить слово «мафія».

— Марлон Брандо не прийшов ні на прем’єру фільму, ні на отримання премії «Оскар».

— Тираж роману – 10 мільйонів примірників.

— «Корлеоне» – назва села в Сицилії, що протягом багатьох років служило укриттям для мафії.

— За розповідями творців стрічки, на зйомках завжди були якісь дрібні гангстери, котрі виконували всі команди режисера і всіляко допомагали.

Фото: http://artvideo.my1.ru/, http://s50.radikal.ru/, http://pic.powertracker.org/

Вам это будет интересно:
Перфекціонізм – справа ювелірна
Сумні очі старого за вікном уважно стежили за революційною пожежею, яка охопила Петроград. Вогонь поширився на справу всього його життя – гордовита чотириповерхова будівля задихалася від крикливих комісарів і матросів, присутність яких здавалась грубим жартом після попередніх відвідувачів.
Мистецтво Патрика Кабрала: папір як символ крихкості світу
Незалежний художник родом із Філіппін Патрик Кабрал завойовує світ своїми незвичними арт-роботами. Його творіння – це новаторство, що поєднує в собі вікові традиціїкаліграфії й суперсучасні 3D-технології. Його мистецтво - спосіб змінити світ на краще як за допомогою естетики, так і шляхом виконання соціальної місії.
Не вежею єдиною. ТОП кращих творінь Густава Ейфеля
Кажуть, Гі де Мопассан ненавидів Ейфелеву вежу. Знаменитий письменник вважав, що вона спотворює Париж і не приносить місту ніякої користі. Проте його частенько можна було зустріти в затишному кафе на вершині конструкції. У таких випадках автор «Любого друга» говорив, що «тільки тут клята вежа не трапляється йому на очі...»
Історія бренду: Жан Пату
Йому вдалося вловити зухвалий дух початку двадцятого століття і передати ідеали епохи в модних новаціях. Радість, швидкість і легкість – якщо емоції допомагають продавати, то враження, пов'язані з брендом Жана Пату, будуть саме такими.
Прийшов, побачив, збудував. Шедеври Джованні Лоренцо Берніні
Буває, подивишся на листівку із зображенням міста й одразу розумієш, що на ній Київ, Париж, Рим або рідне селище. І це зовсім не заслуга твоєї вчительки географії, а непосильна праця майстрів, руками яких створювалися знайомі всім шедеври архітектури. Сьогодні ми згадуємо італійського підкорювача мармуру Лоренцо Берніні.
Спрингфілдська родина
«Чотири пальці – це круто, адже п'ять – лише у Бога!» Якщо ви одразу зрозуміли, про що мова, то у нас спільне свято – найзнаменитіша телевізійна сімейка, легендарні Сімпсони в грудні відзначають річницю в ефірі. 31 рік тому на американському каналі FOX з’явився перший епізод культового серіалу.
Пальчики оближеш: Що на вас чекає за кулісами найкращих кухонь світу
Давайте пригадаємо найбільш незвичну страву, котру вам випало скуштувати? Що це буде за їжа, вам вирішувати. Небагато екзотики; ті самі комахи, котрих ми слабо можемо уявити як інгредієнт; дивний напій із гіркуватим присмаком; несподіване поєднання гіркого і кислого… у кожного є свій незабутній досвід щодо цього.
Кіно по-нігерійськи
Більшості людей Нігерія відома як країна з величезними запасами нафти і перманентними економічними і політичними проблемами. При цьому мало хто за межами Африки знає про потужну кіноіндустрію в цій державі, розмах і оборот якої вражають. Ми з головою пішли в цю тему і спробували зрозуміти, що таке «Ноллівуд»?
Пабло Пікассо: Поет для своєї епохи
Про Пікассо як про самобутнього художника, графіка та скульптора нам так чи інакше відомо все або майже все, тоді як інші його іпостасі опинилися на другому плані. Ілля Еренбург одного разу дуже коротко описав відносини Пабло Пікассо зі своєю епохою: «ХХ століття знайшло в ньому власного експерта-динаміта, філософа та поета».
На екскурсію – до кінотеатру!
Подорожі світом дедалі більше манять нас, і як прикро буває, коли на шляху до їхньої реалізації виникають всілякі перешкоди. OUTLOOK пропонує вам не зневірюватись, якщо вирушити у мандри не випадає. Краще надихніться фільмами, де самі міста грають не менше, ніж актори. Ми розповімо про п'ять кінокартин, які, маючи беззаперечну художню вартість, ще й слугують непоганими гідами.
25-та сходинка тріумфу чекає переможців!
Організатори програми «Людина року» передають вітання партнерам, лауреатам, поважним гостям, а також режисерсько-постановочній групі, підрядникам, виконавцям та багатьом іншим помічникам. Вони висловлюють щирі сподівання, що скоро матимуть змогу спілкуватись та обмінюватись творчою наснагою та енергетикою...
Великі криві Фріденсрайха Гундертвассера
Він вигадав своє ім’я, щоб не бути схожим ні на кого іншого. Бунт його індивідуальності став основою для величезної творчої спадщини, а архітектура – продемонструвала можливість поєднувати екологічність і сучасні технології.
Точка на карті: музей Ілани Гур
Складання маршрутів для сучасних туристів вже давно виходять за межі класичного розуміння поїздок за кордон. Мандрівники сьогодні є настільки вибагливими, що стандартний набір — історичні місця та крамниці з сувенірами скоро турагенціям пропонувати буде нікому, адже попит зростає не на традиційні екскурсії, а на отримання емоцій.
Знай наших: Анатолій Кокуш
Кіно – либонь, найбільш «технічний» вид мистецтва, котрий придумало людство. Скільки б таланту, фантазії і енергії не було у творців будь-якого фільму, практично всі стадії виробництва так чи інакше спираються на техніку, без якої ідеї так і залишаться всього лиш ідеями.
Знай наших: Серж Лифар
Знаменитий француз українського походження в дитинстві був блакитнооким мрійником. Згодом усі його жадання стали реальністю. Хай би чого він прагнув, усе давалося легко, немов удача назавше зробила його своїм улюбленцем. Спів у хорі, артистичний талант і, нарешті, балет. Серж Лифар не тільки підкорив світові сцени та здобув заслужену славу. Він відродив французький балет як такий і ввів поняття, котрі стали основою неокласицизму.
На валізах: Олег Борщевський
Олег Борщевський – відомий режисер, сценарист і кліпмейкер. З-поміж його робіт – кліпи для «Потапа і Насті», гурту «НеАнгели». «Бумбокс», NIKITA, Тоні Матвієнко і багатьох інших. У милій бесіді він згадав найбільш цікаві місця на карті світу, в котрих побував, поміркував про таїнства подорожей і розповів про особисті розчарування.
ЕКСКЛЮЗИВНЕ ІНТЕРВ'Ю: Пітер Хьоґ: «Немає ніякого дна, є тільки вічне падіння»
Пітер Хьоґ – данський письменник, філософ-лірик. Його називають відлюдником, адже на світських заходах він з'являється вкрай рідко, щоб представити нову книгу. Через усамітнений спосіб життя образ Пітера Хьоґа оповитий легендами. В інтерв'ю OUTLOOK Пітер Хьоґ розповів про те, як пише нові твори, що ховається за його аскетизмом, і поділився уявленнями про світ і людину.
Таємниці Пабло Пікассо будуть розкриті
Почавши цю весну з низки гучних прем'єр, ВОЛЯ продовжує дивувати своїх абонентів. Цього разу компанія-провайдер представила своїм абонентам прем’єру другого сезону серіалу «Геній» від каналу National Geographic.
ЕКСКЛЮЗИВНЕ ІНТЕРВ’Ю з режисером Дороном Пазом
OUTLOOK вдалося поспілкуватися з ізраїльським режисером Дороном Пазом, котрий представив у Києві свою нову роботу «Єрусалим». Про спосіб пошуку натхнення через заголовки в журнальних статтях, перспективу кінематографу загалом і про причини вельми стриманого ставлення до критиків читайте далі у матеріалі!
Знай наших: Сергій Полунін
26 жовтня відбудеться довгоочікувана прем`єра документально-біографічної картини «Танцюрист» про ціну успіху, яку заплатив артист балету Сергій Полунін. Херсонець за походженням, волею випадку потрапляє до Королівського театру в Лондоні, де здобуває неймовірний успіх, а потім зникає з поля зору, щоб згодом завоювати ще більше любові глядачів. Сьогодні OUTLOOK продовжує серію матеріалів про успішних українців.
Закрыть
Outlook facebook page